Partnerzy serwisu:

Pierwsze wagony piętrowe Pesy dla KM już na testach (zdjęcia)

KM 14.07.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-07-14 16:38:13 Autor: Pixel
---.icpnet.pl
Czy dobrze widzę, fotele będą na podeście? W Bombardierach podłoga jest równa.
2015-07-14 16:53:28 Autor: Teresa Rozwora
---.adsl.inetia.pl
No właśnie! Jak ktoś na wózku inwalidzkim tam wjedzie?!
2015-07-14 16:55:30 Autor: Elektriker
---.adsl.inetia.pl
To chyba pierwsze w Polsce zastosowanie na dachu paneli fotowoltaicznych? Tylko przyklasnąć proekologicznemu zachowaniu Pesy! Czego tego wcześniej nie robili? Może jako , że to piętrusy to mniejsza odległość do słońca?
2015-07-14 17:07:41 Autor: Pedro
---.dynamic.chello.pl
ze zdjęcia można wywnioskować, że fotele znajdują się na piętrze. Tam raczej osoby na wózkach nie będą podróżować.
2015-07-14 17:08:36 Autor: mmm
---.tktelekom.pl
bardzo przyjemne te wagony! brawo PESA :)
2015-07-14 17:12:05 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Elektriker:
Gdzie ty tam widzisz panele PV?
2015-07-14 17:12:36 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Bardzo dobrze ze postawili na sprawdzona konstrukcje. Bubla nie bedzie Gama tez sprawdzona.
2015-07-14 17:20:49 Autor: Elektriker
---.adsl.inetia.pl
Np. Foto nr 2 - nad dwoma pierwszymi oknami.
2015-07-14 17:21:55 Autor: dawid99
---.205.86.116.polineo.pl
Jak dla mnie to wierna kopia bohuna, po fotce wnętrza nie wydaje mnie sie, że jest tam duża przestrzeń, szkoda, że drzwi nie są nad wózkami, udałoby się zachować płaską podłogę... nie wiem jakie są przejścia między wagonami bombardiera ale tutaj sa tradycyjne jak w bohunach...
2015-07-14 17:30:47 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
To klimatyzacja nie panele.

" W wagonach sterowniczych znajdą się także strefy dla osób niepełnosprawnych, z częścią gastronomiczną, toaletą oraz wejściami wyposażonymi w platformy umożliwiające wjazd osobom na wózkach inwalidzkich."
2015-07-14 19:34:26 Autor: wojtek68
---.beskidmedia.pl
Podobny do bohuna, ale czy to coś złego ? Nieraz na tym portalu w komentarzach można było przeczytać ocy i achy na temat tych wagonów ciętych w Chojnicach.
W końcu w pesie chyba remontowali bohuny, więc pewnie przyjrzeli sie konstrukcji, udoskonalili, unowocześnili i mamy (mam nadzieję) niezły wagon.
Co do podestów - jeśli sa tylko na pietrze, to ok. Pamietam z czasów studenckich gdy dojezdżalem na studia autobusami pospiesznymi, to te lepsze miały własnie siedzenia lotnicze na podestach i nie było to niczym złym, wręcz przeciwnie.
2015-07-14 19:46:19 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Marzy mi się powrót takich nowoczesnych piętrusów na Śląsk np. na najbardziej obciążone kursy z Wrocławia do Legnicy czy Wałbrzycha ale to chyba marzenie ściętej głowy. Wątpię, żeby KD pozwoliło sobie na zakup tego typu taboru.
2015-07-14 19:47:20 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
Te klimatyzatory to tak będą odkryte? Przez nie wagon wygląda jakby był w trakcie przeglądu albo naprawy. Nie dało się tego zasłonić jakimiś pokrywami pasującymi do reszty wagonu, czy może przekroczonoby masę jak w Darcie. Chyba następny produkt Pesy nie będzie miał w ogóle blach poszycia.
2015-07-14 20:37:58 Autor: Antonow
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Już tęsknię za BIPAMI!!! Bipa jedyny, słuszny piętrus.
2015-07-14 20:41:32 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@wasiu:
A tak jeszcze niedawno piętrusy jeździły do Węglińca. Pamiętam szczególnie ten wieczorny kurs przed 20 z Wrocka. I full luda. Były czasy...
2015-07-14 20:53:47 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Wystarczyło odkupić od PR i naprawić bohuny. W sam raz na telepanie się linią radomską...
2015-07-14 21:01:33 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
Przepraszam,to jest nowa konstrukcja, zaprojektowana przez Pesę od A do Z...czy bohun po naprawie głównej?:) Proszę sobie porównać konstrukcję piętrusa bombardiera z ''tym czymś''...to co zrobiła Pesa, to myśl techniczna rodem z lat 80tych XX wieku,na podstawie papierów wagonów,których klepała naprawy rewizyjne i główne...
2015-07-14 21:17:39 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
To jest nowa jakosc. Najlepsze rozwiazania na rynku. Nowszej generacji wozki, sztywniejszy, nowsze sterowanie. O tak jak Gama i Traxx.
2015-07-14 21:40:56 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
@glober
Na nowych wózkach można też posadzić stare pudła bohunów,wsadzając do nich elektronikę. Taniej by wyszło,niż zakup tych ''nowych'' wagonów.

Ciekawe czy się zmieszczą z bruttem zgodnie z zapisami przetargu...bo z ciężarem Darta będzie bardzo pod górę w kontekście zapisów kontraktu.Zobaczymy na jakiej podstawie IC weźmie z Pesy dużo cięższy pociąg niż zamawiało....
2015-07-14 21:49:45 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post unapologetic bitch:
"Przepraszam,to jest nowa konstrukcja, zaprojektowana przez Pesę od A do Z...czy bohun po naprawie głównej?:) Proszę sobie porównać konstrukcję piętrusa bombardiera z ''tym czymś''...to co zrobiła Pesa, to myśl techniczna rodem z lat 80tych XX wieku,na podstawie papierów wagonów,których klepała naprawy rewizyjne i główne..."
Ta myśl techniczna z lat 80-ych nie była taka zła. Układ biegowy w bohunach jest bardzo dobry.
2015-07-14 22:02:27 Autor: gloger
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Doszlifowane wieloletnie doswiadczenia. No i poterzna klimatyzacja. Pomalwac na zielono i nie bedzie sie wrzucac w oczy. Polska przesciga juz Szwecje co nawet juz nie ma wlasnej lokomotywy. Brakuje tylko Gamy 111MS ze skladem w Berlinie.
2015-07-14 22:29:10 Autor: pod Równik
---.leaseweb.com
Widziałem. Jak oni to robią, że w piętrusiu z Pesy jest więcej miejsca niż w Pendolinie? Nooo może "więcej miejsca" to trochę na wyrost powiedziane. Jest mniej ciasno. O tak, Jest mniej ciasno w piętrowym wagonie niż w Pendolinie Premium.
2015-07-15 08:40:37 Autor: zeus04
---.133.22.13
Jak się komuś nie podoba, to może przeanalizować inne konstrukcje np. czeską koncepcję nowych piętrowych składów dla ruchu podmiejskiego od pewnego absolwenta ČVUT w Pradze:
http://www.zelpage.cz/clanky/nova-koncepce-dvoupodlazniho-vozidla-pro-primestskou-dopravu
Jan Plomer zaproponował kilka kinematycznych rozwiązań np. trzyosiowe wózki i w efekcie uzyskał 280 kg na jedno miejsce siedzące i 5,5 siedzenia na metr bieżący wagonu. Od razu wyniki można porównać do wozów:
Bdmteeo, 051, Dbpza 780.4, Bmpz-dl, Vivalto, ET445 ODEG, RABe514...
2015-07-15 09:49:41 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Jakieś krótkie te wagony?
2015-07-15 09:58:56 Autor: mf
---.static.ip.netia.com.pl
Jedyne co razi, to nieosłonięte klimatyzatory na dachu.
Podest pod fotelami też jest minusem.
2015-07-15 10:22:28 Autor: grubas z Bydgoszcz
---.play-internet.pl
Pięknie nam wyszły te wagony. Jestem zachwycony.
2015-07-15 10:41:58 Autor: kovaL - Michał Kowalski
---.3.188.38
Zdjęcie jest ewidentnie zrobione na dole (schodki wiodą do góry, a i okna są płaskie).

Nie dość, że są podesty, to i ściana/podłoga przy zewnętrznych siedzeniach jest całkiem mocno ścięta=mało miejsca na nogi.
2015-07-15 10:58:09 Autor: klimek
---.254.65.4
O matko, przecież po jednym zdjęciu wnętrza i to z takiej perspektywy nie ma co wyrokować o ilości miejsca. Będzie więcej zdjęć, będzie zdjęcie osoby siedzącej na miejscu i wtedy będzie wszystko jasne. Jetem spokojny, że nie będzie z tym najmniejszych problemów, zresztą sam artykuł RK mówi o "przestronnym wnętrzu i wygodnych fotelach". Nie ma co na siłę szukać dziury w całym, bo cały piętrus jak taki jest bardzo fajny.
2015-07-15 11:17:28 Autor: remcio
---.146.255.6
Nim KM posiadało piętrusy Bomardiera, w kujawsko-pomorskim (i po dziś dzień) jeździe się w systemie push & pull (o czym dość często - nawet w artykule nazywając KM pionierem) zapomina się. W kujawsko-pomorskim push & pull występuje w przypadku autobusów szynowych SA106 oraz wagonów doczepnych z kabiną sterowniczą (!) SA123. Dziś jeździ tymi użyczonymi od województwa Arriva RP.
2015-07-15 12:06:48 Autor: 52 8177
---.dip0.t-ipconnect.de
@remcio:

Wlasciwie pociagi zmiennokierunkowe ("push-pull") juz od dawna sa w Polsce:

EN57:
Wagon sterowniczy, wagon napedowy, wagon sterowniczy.

an nawet EW51:
Wagon sterowniczy, wagon srodkowy, wagon napedowy z kabina sterownicza.
2015-07-15 12:26:33 Autor: Tomasz Z
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@57 8177:

To nie jest żaden push pull tylko EZT. Skład P&P zawsze wygląda w sposób taki, że na jednym końcu jest niezależna lokomotywa, a na drugim końcu wagon sterowniczy. Gwoli ścisłości, pociągi Push&Pull jeździły w Polsce już w 2009 roku (składu SA106 + wagon z kabiną sterowniczą SA123), czyli dwa lata przed składami Traxx + wagony Bombardiera.
2015-07-15 13:22:33 Autor: Verdi
---.dynamic.chello.pl
To niestety nie jest piętro ;) To jest "parter" - i tam jest tunel - na owym "piętrze" tunelu nie ma.
2015-07-15 15:11:02 Autor: filip
---.51.254.252
Na pierwszy rzut oka narozniki szyb w drzwiach powinny byc zaokraglone, tak jak ma to miejsce w przypadku szyb w oknach. Inaczej stylistycznie to nie bardzo pasuje, tak jakby drzwi byly z innej parafii. Ale ogolnie w fajnym stylu powrot do pietrusow i gratulacje dla Pesy!
2015-07-15 15:41:09 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post Tomasz Z:
"@57 8177:

To nie jest żaden push pull tylko EZT. Skład P&P zawsze wygląda w sposób taki, że na jednym końcu jest niezależna lokomotywa, a na drugim końcu wagon sterowniczy. Gwoli ścisłości, pociągi Push&Pull jeździły w Polsce już w 2009 roku (składu SA106 + wagon z kabiną sterowniczą SA123), czyli dwa lata przed składami Traxx + wagony Bombardiera."
push pull to pociąg złożony z lokomotywy i wagonów, zakończony wagonem sterowniczym.
2015-07-15 22:27:25 Autor: DBme
---.adsl.inetia.pl
Bardzo dobrze ze postawili na sprawdzona konstrukcje"

Że co proszę? :-D
Ty się znasz - ale chyba co najwyżej na tym co jesz....

"Jak dla mnie to wierna kopia bohuna"

Jednak proponuję odwiedzić okulistę.

"W końcu w pesie chyba remontowali bohuny, więc pewnie przyjrzeli sie konstrukcji, udoskonalili, unowocześnili i mamy (mam nadzieję) niezły wagon."

Gdyby rzeczywiście to wykorzystali to powstałby .. lepszy wagon.

"Wystarczyło odkupić od PR i naprawić bohuny."

Naprawdę nie masz już o czym pisać....

"W sam raz na telepanie się linią radomską... "

... która za parę lat przejdzie modernizację. Rzeczywiście - pomysł przyszłościowy. Ciebie godny.

"to co zrobiła Pesa, to myśl techniczna rodem z lat 80tych XX wieku,na podstawie papierów wagonów,których klepała naprawy rewizyjne i główne..."

Taka mądrość ludowa, że aż trudno ten stek bzdur skomentować.
I z historią budowy i napraw wagonów jesteś na bakier....

"Na nowych wózkach można też posadzić stare pudła bohunów,wsadzając do nich elektronikę. Taniej by wyszło,niż zakup tych ''nowych'' wagonów."

Kolejny przykład paplania po próżnicy.
Bo właśnie nie - zmiany konstrukcyjne w strefie podwozia byłyby za duże i tym samym za drogie.

"Najlepsze rozwiazania na rynku"

A guzik. Raczej .. dobre.

"nowsze sterowanie"

Również pudło - sterowanie musi być dostosowane do bombardierów, a więc jest to już starsza generacja niż ta, którą ma w swojej ofercie pesa.

******

Podsumowując:
komentatorzy, ogarnijcie się - bo sezon ogórkowy was nie upoważnia do pisania .. o ogórkach :-D
2015-07-16 07:26:40 Autor: Łukasz12345
---.pesa.pl
Ludzie na wózkach inwalidzkich NIE CHODZĄ więc NIE WEJDĄ. Coś jeszcze ?
2015-07-16 07:54:32 Autor: fixall
---.181.88.158
@Łukasz12345
Umiesz czytać?

"...W wagonach sterowniczych znajdą się także strefy dla osób niepełnosprawnych..."
2015-07-16 14:05:08 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Przydałoby się więcej zdjęć z wnętrza, gdyż to jedno co tu jest zostało zrobione z takiej perspektywy, że nie widać szczegółów konstrukcji, jak wyglądają klatki schodowe itd...
2015-07-16 14:29:15 Autor: m.h.
---.48.17.186
To jakiś żart? Ile jest rzędów siedzeń "na piętrze"? W Bombardierze na piętrze jest 11 okien w rzędzie i 16 rzędów foteli, tu raptem 6 okien i może z 8-9 rzędów. Połowa tego wagonu jest w zasadzie jednopoziomowa.

Miejsce dla kolejnych rzędów zmarnowane przez tragicznie usytuowane drzwi. Dziwię się, że KM zorganizowało przetarg tak, że ten pseudopiętrowy pesowóz mógł to wygrać.
2015-07-17 02:31:17 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Jak się chce wejścia 760mm w piętrusie to inaczej nie da się tego zrobić, jakby zamiast wymogu ≥760mm (co było ustawką pod Bomby takie jak dotychczasowe z wejściami na 1200mm) był wymóg =760mm i wygrałby Bombardier to zmuszony byłby opracować nową konstrukcję która zasadniczo byłaby taka sama jak konstrukcja Pesy. Przy takim zwykłym solowym piętrusie inaczej się nie da. Na bardziej skomplikowane kombinacje z układem można sobie pozwolić dopiero przy pójściu w wieloczłony czy to EZT o własnym napędzie czy bez napędu jak Bipa. Dobrym przykładem jest Bombardier Régio2N, wersja dla SNCF ma co prawda wejścia 600mm lecz geniusz tej konstrukcji polega na tym, że bez problemu można zrobić wersję 760mm bez zmiany układu wnętrza, z zachowaniem dokładnie takiego samego ułożenia drzwi, długości części piętrowej itd...
2015-07-27 16:54:13 Autor: Michał133
---.dynamic.gprs.plus.pl
Mam nadzieję, że te szroty nie będą jeździły na R1 lub RE1, już wole EN57. Na szczęście są 45WE :-)
2015-07-31 13:24:51 Autor: fido
---.internetdsl.tpnet.pl
Dobrze że to nie ZŁOMWAG
Pesa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony