Pierwsze Vectrony dopuszczone do ruchu w Finlandii
inf. prasowa Siemens ⚫ 04.06.2017 ⚫
898






Pierwsze 8 lokomotyw elektrycznych Vectron zostało dopuszczonych do ruchu w Finlandii. To początek realizacji kontraktu z 2014 roku z fińską spółką kolejową VR Group.
Składy będą obsługiwać połączenia na linii Tampere - port Vousaari w Helsinkach. Kontrakt zakłada, że grupa VR do 2026 roku otrzyma od firmy Siemens w sumie 80 lokomotyw tego typu. To pierwsze zamówienie na szerokotorowe składy oraz największy pojedynczy kontrakt na lokomotywy Vectron w tym kraju.
Zimowe Vectrony na szeroki tor
Od początku 2016 r. pięć lokomotyw przeszło testy TSI i odbiór nowego sprzętu. Zatwierdzono różne dodatkowe funkcje oraz opcje, w tym szerokotorowe wózki, specjalne opcje zimowe oraz dwa moduły z silnikami diesla do pokonywania krótkich odcinków bez napowietrznej linii zasilającej. W lutym 2014 r. Grupa VR złożyła zamówienie na lokomotywy Vectron w wersji Nordic. Lokomotywy charakteryzują się maksymalną mocą wyjściową na poziomie 6.4 MW i prędkością maksymalną 200km/h. Wózki zostały zaprojektowane pod linię o szerokości toru 1524 mm.
Lokomotywy będą użytkowane w Finlandii i są wyposażone w Europejski System Kierowania Pociągiem (ETCS) jak również w JKV-STM, system produkcji fińskiej. Lokomotywy będą oznaczone znakiem seryjnym Sr3. Vectrony są specjalnie przystosowane do pracy w trudnych warunkach pogodowych północnej Europy i finlandzkich zim. Będą odporne na częste kolizje z dużymi zwierzętami, temperatury 40°C poniżej zera i głęboki kopny śnieg. Lokomotywy są wyposażone we wklęsłe dachy oraz wzmocnione przednie części jak również boczne bufory oraz automatyczne sprzęgi.
Spalinowe moduły napędowe
Jednym z popularnych surowców transportowanych koleją w Finlandii jest drewno. Dlatego pociągi muszą często operować na niezelektryfikowanych liniach. Lokomotywy Vectron zostały dostarczone z dwoma modułami diesla oraz zdalnym systemem obsługi rozrządu. Dzięki temu systemowi, nie ma potrzeby korzystania z osobnych spalinowych lokomotyw manewrowych.
Zimowe Vectrony na szeroki tor
Od początku 2016 r. pięć lokomotyw przeszło testy TSI i odbiór nowego sprzętu. Zatwierdzono różne dodatkowe funkcje oraz opcje, w tym szerokotorowe wózki, specjalne opcje zimowe oraz dwa moduły z silnikami diesla do pokonywania krótkich odcinków bez napowietrznej linii zasilającej. W lutym 2014 r. Grupa VR złożyła zamówienie na lokomotywy Vectron w wersji Nordic. Lokomotywy charakteryzują się maksymalną mocą wyjściową na poziomie 6.4 MW i prędkością maksymalną 200km/h. Wózki zostały zaprojektowane pod linię o szerokości toru 1524 mm.
Lokomotywy będą użytkowane w Finlandii i są wyposażone w Europejski System Kierowania Pociągiem (ETCS) jak również w JKV-STM, system produkcji fińskiej. Lokomotywy będą oznaczone znakiem seryjnym Sr3. Vectrony są specjalnie przystosowane do pracy w trudnych warunkach pogodowych północnej Europy i finlandzkich zim. Będą odporne na częste kolizje z dużymi zwierzętami, temperatury 40°C poniżej zera i głęboki kopny śnieg. Lokomotywy są wyposażone we wklęsłe dachy oraz wzmocnione przednie części jak również boczne bufory oraz automatyczne sprzęgi.
Spalinowe moduły napędowe
Jednym z popularnych surowców transportowanych koleją w Finlandii jest drewno. Dlatego pociągi muszą często operować na niezelektryfikowanych liniach. Lokomotywy Vectron zostały dostarczone z dwoma modułami diesla oraz zdalnym systemem obsługi rozrządu. Dzięki temu systemowi, nie ma potrzeby korzystania z osobnych spalinowych lokomotyw manewrowych.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |