Partnerzy serwisu:

Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]

Rynek Kolejowy/PKP Cargo 12.01.2016 0

arrow
arrow
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Fot. PKP Cargo
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]
Pierwsze trzy z 15 nowych lokomotyw, którymi PKP Cargo będzie obsługiwać połączenia międzynarodowe, przyjechały w poniedziałek 11 stycznia do Poznania. Lokomotywy te będą przechodzić dalsze testy w Polsce, a do końca stycznia zostaną formalnie odebrane przez PKP Cargo. W tym samym czasie odbędą się szkolenia maszynistów, którzy poprowadzą elektrowozy.

Film z wczorajszego przyjazdu lokomotyw do Polski prezentowaliśmy tutaj. Zanim Vectrony dotarły do Poznania, z Monachium przyjechały do Frankfurtu nad Odrą. Stąd polscy maszyniści poprowadzili je do stolicy Wielkopolski. W trakcie przejazdu przeprowadzono jednocześnie pierwsze testy nowych pojazdów w Polsce.

Vectron w PKP Cargo jest oznaczony jako EU-46. Do Polski trafiły lokomotywy o numerach 501, 502 i 503. Kolejne testy tych maszyn zostaną przeprowadzone w lokomotywowni na poznańskim Franowie. Do końca stycznia Vectrony będą poddane wielu czynnościom, po których nastąpią odbiory końcowe. Główne działania po stronie PKP Cargo skoncentrują się na szkoleniach personelu: maszynistów i osób odpowiedzialnych za analizę danych rejestrowanych na lokomotywie. Rozpoczną się także czynności związane z montażem systemów obserwacji szlaku oraz pozycjonowania lokomotyw za pomocą GPS.

Szkolenia maszynistów i przygotowanie do pracy

– W najbliższych tygodniach będziemy szkolić maszynistów i wspólnie z przedstawicielami Siemensa przygotowywać lokomotywy do pracy dla PKP Cargo. W lutym trzy nowe lokomotywy ruszą w trasy  – mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych.

Kolejne trzy lokomotywy trafią do PKP Cargo w lutym. Ostatnie z 15 pojazdów (z homologacją na siedem krajów UE) zostaną dostarczone z końcem pierwszego półrocza 2017 roku.

Nowe elektrowozy za 315 mln zł

Dotychczas PKP Cargo posiadało tylko jedną własną lokomotywę wielosystemową, a resztę dzierżawiło. Takie rozwiązanie umożliwiało szybkie i elastyczne reagowanie na zmieniające się warunki przewozowe oraz pozwoliło na zdobycie certyfikatów bezpieczeństwa za granicą (pozwolenia na samodzielne prowadzenie pociągów). Obecnie PKP Cargo ma ustabilizowany poziom wykorzystania lokomotyw wielosystemowych. W takich warunkach zakup jest najkorzystniejszą opcją, ponieważ umożliwia skuteczniejszą konkurencję cenową z zagranicznymi przewoźnikami.

Umowę na zakup elektrowozów Siemensa za łącznie 315 mln zł podpisano we wrześniu. Więcej o nowych lokomotywach dla PKP Cargo przeczytasz tutaj.

W Vectronach wprowadzono nową malaturę, która nawiązuje do ujednoliconej identyfikacji wizualnej całej grupy PKP Cargo. Bazowym kolorem jest szary, z białym logo i pojedynczymi czerwonymi elementami. Więcej na temat nowej identyfikacji wizualnej PKP Cargo przeczytasz tutaj.


Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
2016-01-12 12:02:13 Autor: Kiedy porządki
---.adsl.inetia.pl
[Admin: zmoderowano]
2016-01-12 12:15:07 Autor: peron7
---.play-internet.pl
po oględzinach organoleptycznych wyglądają spoko,ale niebieskie byłyby ładniejsze?
2016-01-12 12:27:39 Autor: gość
---.net.e-net24.pl
Solidny sprzęt
2016-01-12 12:30:31 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Ale zdjęcia to zdaje się z Rzepina - o ile się nie myle...
2016-01-12 12:36:12 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
Wreszcie bardzo ładne zdjęcia :)
2016-01-12 12:48:27 Autor: obserwator 2
---.dynamic.chello.pl
Ochydna kolorystyka.Paskudna szarość.W niebieskim kolorze właściwie każda lokomotywa wyglądała dobrze.
2016-01-12 13:38:40 Autor: ja
---.124.110.143.rybnet.pl
Piekne maszynki:) brawo Cargo, to był najlepszy wybor.
2016-01-12 13:44:01 Autor: SP45-500
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kolor jest idealny,nie będzie widać brudu na lok.a szykują się duże przebiegi.
w 1975 roku SP47-001 miała podobne malowanie,kabiny maszynisty były bardziej budyniowe
2016-01-12 13:59:19 Autor: kolej moja miłość
---.centertel.pl
Zmieńcie tytuł albo zdjęcia, bo jak słusznie zauważył Maurycy to nie Poznań na zdjęciach a Rzepin!
2016-01-12 14:29:08 Autor: LD
---.tktelekom.pl
W odpowiedzi na post kolej moja miłość:
"Zmieńcie tytuł albo zdjęcia, bo jak słusznie zauważył Maurycy to nie Poznań na zdjęciach a Rzepin!"
... i z Rzepina do Poznania, gdzie zapewne będą stacjonować, więc tym razem ok..., RK prawie trafił w punkt ;)
2016-01-12 19:07:55 Autor: mimimi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Fajnie - że oznaczenia oryginalne zachowane.
Tj. nie tylko EU46 ale również typ serii w ramach UE: 193
2016-01-12 20:17:28 Autor: wejuhc
---.38.108.16.internetia.net.pl
Czysto teoretycznie: z jaką maksymalną prędkością mogą te lokomotywy poruszać się na polskich torach?
2016-01-12 20:23:01 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
"(...) ale również typ serii w ramach UE: 193"

typ serii ???
w ramach UE ???

No kolejny mądrala chciał się popisać i nie wyszło :-D
2016-01-12 20:25:05 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
@ wejuhc

Vectron'y mają max 160 i w PL również.
Wiedza powszechnie dostępna.
2016-01-13 08:43:05 Autor: ls
---.173.46.238.tesatnet.pl
Dlaczego nie kupiono polskich lokomotyw ?
2016-01-13 09:21:47 Autor: pix
---.227.131.115
Umiesz czytać ?
Napisane wyraźnie, że mają obsługiwać kursy międzynarodowe.
Który polski lok ma dopuszczenie do jazdy poza Polską ?
2016-01-13 12:51:45 Autor: mechcargoet
---.dynamic.chello.pl
Czy ktoś z Panów wie może, co się dzieje z naszym Adasiem Purwinem...może żyje teraz poniżej minimum socjalnego i trzeba mu pomóc ? Szukałem na działkach, w opuszczonych altanach, ale nie znalazłem bidulka....a tak o nas szarych pracowników walczył w pocie czoła.
2016-01-15 20:43:26 Autor: ekhm...
---.icpnet.pl
Chyba dobrze widzę 2 monitory w kabinie? Czyli w DB jeździcie na papierku?
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony