Partnerzy serwisu:

Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]

Michał Szymajda 23.09.2021 14,5k

arrow
arrow
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Nowe wagony z FPS dla PKP Intercity Fot. M. Szymajda
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Oprócz prezentacji wagonu MONowskich, na targach Trako mogliśmy po raz pierwszy z bliska zobaczyć dwa wagony wyprodukowane dla PKP Intercity. To zupełnie nowe pojazdy.
Wagony pochodzą ze zlecenia PKP Intercity, które operator złożył aż 4 lata temu. Pojazdy mogące kursować w pociągach z prędkością 200 km/h, będą operować na trasach krajowych i międzynarodowych ekspresów. Oczywiście po tym, jak otrzymają homologację poza Polską. Łącznie nowych wagonów 175A będzie 81, budowane będą w różnych wariantach: przedziałowych i bezprzedziałowych.

Na Trako zobaczyliśmy dwa nowe wagony z FPS: bezprzedziałowy z możliwością przewozu 4 rowerów oraz bezprzedziałowy z możliwością przewozu 8 rowerów. W obu typach wagonów zastosowano nowe, wygodne siedzenia, które są też w ED74 po modernizacji oraz w nowych Flirtach. Jest nowy system informacji pasażerskiej i ekrany do wyświetlania reklam a także wyświetlacze wskazujące zajętość poszczególnych miejsc. Wszystko zwrócić uwagę na bardzo obszerne półki bagażowe. Wagon jest ładnie wykończony, choć kolorystyka zamawiana od lat przez PKP Intercity, jest, delikatnie mówiąc, oszczędna.

To, co różni wagon 175A10 (pokazany w składzie, który wystawiło PKP Intercity) i 175A20 (wystawiany przez FPS) to liczba miejsc na rowery i ich aranżacja. W przypadku 175A20, mieszczącego 8 jednośladów, miejsce dla nich zaaranżowano w sposób poprawny (choć rozkładane wieszaki w jednym poziomie nie są rozwiązaniem dobrym). Natomiast w przypadku 175A10 powielono wszystkie błędy w projektowaniu tej przestrzeni, które popełniono w ED161 Dart. Próba zorganizowania jednocześnie przestrzeni na bagaż i rowery wyszła tragicznie. Jeden z wieszaków ustawiono niesymetrycznie, powieszenie dwóch rowerów obok siebie będzie więc problematyczne. Trudno zrozumieć, dlaczego przy zakupie nowego taboru zamawiający nie rozumie potrzeb rowerzystów i nie zaprojektował tej przestrzeni lepiej.

Bardzo czekamy na możliwość pierwszej jazdy tymi wagonami. Zupełnie nowe wózki produkcji FPS, przygotowane do kursowania z prędkością 200 km/h, powinny być gwarancją cichej i wygodnej podróży. Wizualnie wagony łatwo rozpoznać, po kanciastym dachu oraz szczelnych przejściach uszczelnionych Hubnera, które mają gwarantować bardzo cichą podróż w obszarze przejścia międzywagonowego.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony