Pierwsze naprawy P4 wagonów piętrowych Pesa Sundeck
inf. pras. ⚫ 28.03.2023 ⚫
3,3k

Wagon sterowniczy Pesa Sundeck Fot. M. Szymajda
28 marca Koleje Mazowieckie podpisały kolejną w tym roku umowę z Pesą Mińsk Mazowiecki. Tym razem spółka z grupy Pesy zajmie się pracami serwisowymi poziomu P4 na 20 piętrowych wagonach środkowych typu 416B i 2 sztukach wagonów sterowniczych typu 316B. Wagony mają handlową nazwę Sundeck i razem z wagonami Bombardiera znajdują się w składzie pociągów, głównie przyspieszonych, Kolei Mazowieckich.
Wartość umowy wynosi ponad 32 mln zł brutto. Z jej zapisów wynika, że naprawy zostaną przeprowadzone do końca 2024 roku.
– Jest to pierwsza umowa na naprawy w poziomie utrzymania P4 naszych 22 wagonów piętrowych Pesa Sundeck. Są to także pierwsze wagony piętrowe nowej generacji wyprodukowane w Polsce. Zostały one wdrożone do eksploatacji na przełomie 2015 i 2016 r. obsługując połączenia przyśpieszone m.in. do Radomia, Skierniewic i Łukowa – powiedział Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich.
Naprawy w poziomie utrzymania P4 wagonów piętrowych wykonuje się maksymalnie co 8 lat lub jeśli pojazd przebył 1 440 000 km. W ich zakres wchodzi m.in.: sprawdzenie zespołów układu biegowego oraz układu hamulcowego, wymiana amortyzatorów i elementów wyposażenia wnętrza. Obejmują one także inne naprawy, jak również pomiary wózków oraz weryfikację tablic hamulcowych. Podczas obecnych napraw wymienione zostaną też tarcze hamulcowe oraz koła monoblokowe. Naprawy P4 wpłyną również na poprawę estetyki wokół bocznych okien wagonu. Nastąpi także uzupełnienie elementów wyposażenia oraz przeprowadzenie napraw innych podzespołów, koniecznych do uzyskania wymaganego stanu technicznego określonego w przepisach i warunkach technicznego odbioru. W dużym skrócie - wagony będą jak nowe.
– Wagony Pesa Sundeck uzupełniły flotę wagonów dwupokładowych Kolei Mazowieckich. Pierwszą inwestycją tego typu był zakup przez Samorząd Województwa Mazowieckiego 37 sztuk wagonów piętrowych od Bombardiera (26 szt. środkowych i 11 szt. sterowniczych). Trzy lata później, czyli w 2011 r. Spółka zakupiła 11 szt. lokomotyw EU 47 TRAXX, dzięki którym jako pierwszy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce uruchomił pociągi w systemie push-pull – mówił Czesław Sulima, członek zarządu Kolei Mazowieckich.
Umowa na zakup 22. wagonów piętrowych Pesa Sundeck oraz 2 lokomotyw elektrycznych Gama wyprodukowanych przez Pesę, została podpisana w 2014 roku. Jej wartość brutto wynosiła ponad 61 mln euro. Projekt został dofinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 na kwotę ponad 155 mln zł. Jego celem było uruchomienie dodatkowych połączeń kolejowych na najbardziej obciążonych relacjach obsługiwanych przez przewoźnika.
– Jest to pierwsza umowa na naprawy w poziomie utrzymania P4 naszych 22 wagonów piętrowych Pesa Sundeck. Są to także pierwsze wagony piętrowe nowej generacji wyprodukowane w Polsce. Zostały one wdrożone do eksploatacji na przełomie 2015 i 2016 r. obsługując połączenia przyśpieszone m.in. do Radomia, Skierniewic i Łukowa – powiedział Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich.
Naprawy w poziomie utrzymania P4 wagonów piętrowych wykonuje się maksymalnie co 8 lat lub jeśli pojazd przebył 1 440 000 km. W ich zakres wchodzi m.in.: sprawdzenie zespołów układu biegowego oraz układu hamulcowego, wymiana amortyzatorów i elementów wyposażenia wnętrza. Obejmują one także inne naprawy, jak również pomiary wózków oraz weryfikację tablic hamulcowych. Podczas obecnych napraw wymienione zostaną też tarcze hamulcowe oraz koła monoblokowe. Naprawy P4 wpłyną również na poprawę estetyki wokół bocznych okien wagonu. Nastąpi także uzupełnienie elementów wyposażenia oraz przeprowadzenie napraw innych podzespołów, koniecznych do uzyskania wymaganego stanu technicznego określonego w przepisach i warunkach technicznego odbioru. W dużym skrócie - wagony będą jak nowe.
– Wagony Pesa Sundeck uzupełniły flotę wagonów dwupokładowych Kolei Mazowieckich. Pierwszą inwestycją tego typu był zakup przez Samorząd Województwa Mazowieckiego 37 sztuk wagonów piętrowych od Bombardiera (26 szt. środkowych i 11 szt. sterowniczych). Trzy lata później, czyli w 2011 r. Spółka zakupiła 11 szt. lokomotyw EU 47 TRAXX, dzięki którym jako pierwszy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce uruchomił pociągi w systemie push-pull – mówił Czesław Sulima, członek zarządu Kolei Mazowieckich.
Umowa na zakup 22. wagonów piętrowych Pesa Sundeck oraz 2 lokomotyw elektrycznych Gama wyprodukowanych przez Pesę, została podpisana w 2014 roku. Jej wartość brutto wynosiła ponad 61 mln euro. Projekt został dofinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 na kwotę ponad 155 mln zł. Jego celem było uruchomienie dodatkowych połączeń kolejowych na najbardziej obciążonych relacjach obsługiwanych przez przewoźnika.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |