Partnerzy serwisu:

Pierwsze Kissy już w barwach Deutsche Bahn [zdjęcia]

Michał Szymajda 10.02.2020 319

arrow
arrow
Pierwsze Kissy już w barwach Deutsche Bahn [zdjęcia]
Fot. DB
Pierwsze Kissy już w barwach Deutsche Bahn [zdjęcia]
Pierwsze Kissy już w barwach Deutsche Bahn [zdjęcia]
Pierwsze Kissy już w barwach Deutsche Bahn [zdjęcia]
Pierwsze Kissy już w barwach Deutsche Bahn [zdjęcia]
Pierwsze Kissy już w barwach Deutsche Bahn [zdjęcia]
Pierwsze Kissy już w barwach Deutsche Bahn [zdjęcia]
Pierwsze Kissy już w barwach Deutsche Bahn [zdjęcia]
Pierwsze Kissy już w barwach Deutsche Bahn [zdjęcia]
Pierwszy, zakupiony przez Deutsche Bahn od West Bahn, piętrowy zespół trakcyjny Kiss, został zaprezentowany w barwach nowego właściciela. Pierwsze piętrusy pojadą z pasażerami za miesiąc.
W lipcu 2019 Koleje Niemieckie odkupiły od prywatnego austriackiego przewoźnika West Bahn 17 piętrowych zespołów trakcyjnych Kiss w dwóch wersjach: 6- i 4-członowej. Zaledwie 3-letnie pojazdy będą docierać do DB partiami, tak by austriacki przewoźnik zdołał utrzymać ograniczoną siatkę połączeń w Austrii. Ostatecznie w przyszłym roku ma on odebrać nowe, 6-wagonowe zestawy od Stadlera, których będzie 15.

DB jest z transakcji bardzo zadowolone. Otrzymuje pojazdy niemal od ręki, nie musiał oczekiwać latami na ich produkcję. Oficjalna prezentacja pierwszego pojazdu gotowego do kursów w ramach siatki połączeń DB miała miejsce 5 lutego na berlińskim dworcu głównym. Pojazdy przeszły niewielkie zmiany, związane z malowaniem na zewnątrz, wewnątrz wymieniono podłogi i zamontowano system rezerwacyjny DB. Nieco zmieniono wygląd dwóch wydzielonych przedziałów bistro.

Piętrowe ezt, które mogą poruszać się z prędkością 200 km/h, rozpoczną kursowanie w ramach siatki połączeń IC 8 marca na trasie Rostock – Drezno – Berlin. Z Berlina Hbf do Drezna Hbf dojedziemy w dwie godziny (autobusy Flixbus pokonują podobny dystans w około 2 godziny i 40 minut). Między miastami będą jeździły w takcie dwugodzinnym. Na wiosnę gotowych do jazdy ma być 8 z 15 pociągów WestBahn.

– Z nowymi pociągami i lepszą ofertą chcemy przyczynić się do przeniesienia ludzi z aut do naszych pojazdów i aktywnie wpływać na ochronę klimatu. W najbliższych latach Koleje Niemieckie zakupią dalekodystansowy tabor za kwotę 8,5 miliarda euro. Naszym celem jest podwojenie liczby pasażerów w segmencie IC i ICE – powiedział Berthold Huber, szef DB Personenverkehr.



PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony