Pierwsze dwa Elfy 2 dla Małopolski pojadą z pasażerami już w czerwcu
Michał Szymajda ⚫ 21.05.2021 ⚫
3,5k









Wicemarszałek województwa małopolskiego Łukasz Smółka miał okazję w praktyce sprawdzić, jak jeździ się nowym Elfem 2. Wszystkie cztery czteroczłonowe zespoły trakcyjne z Pesy dotrą do Krakowa w czerwcu.
Cztery Elfy 2 województwo małopolskie zamówiło w październiku 2019. Czas ich dostawy określono na 22 miesiące po podpisaniu umowy. Elfy dotrą do Małopolski jednak nieco wcześniej. Jak poinformowała Pesa, pierwszy pojazd przeszedł pozytywnie badania homologacyjne dla danego typu i jest w trakcie oczekiwania na zezwolenie, a kolejne pojazdy są w trakcie zaawansowanej produkcji.
– Pierwsze Elfy2 są już po testach homologacyjnych i powinny dotrzeć do Krakowa jeszcze w czerwcu – powiedział Krzysztof Zdziarski, prezes Pesy. Za realizację zamówienia Pesa otrzyma wynagrodzenie w kwocie 109,7 mln zł. Nowe zespoły trakcyjne można będzie zobaczyć na liniach SKA1 ( Kraków Lotnisko – Kraków Główny – Wieliczka Rynek – Kopalnia) oraz SKA2 (Sędziszów – Kraków Główny – Skawina) oraz SKA3 (Trzebinia – Kraków Główny – Tarnów).
Pojazdy wyposażone są w ETCS, mogą poruszać się z prędkością 160 km/h, posiadają 200 miejsc siedzących. Są klimatyzowane, posiadają wifi, monitoring oraz udogodnienia dla rowerzystów i osób niepełnosprawnych. Co ciekawe – typ fotela w pojeździe wybrali pasażerowie w ankietach.
Wicemarszałek Łukasz Smółka przypomniał, że w trakcie realizacji jest już kolejny kontrakt na zakup taboru kolejowego o wartości ponad 245 mln zł zawarty z nowosądecką firmą Newag. Ten producent dostarczy dla województwa dziewięć Impulsów 2.
– Pierwsze Elfy2 są już po testach homologacyjnych i powinny dotrzeć do Krakowa jeszcze w czerwcu – powiedział Krzysztof Zdziarski, prezes Pesy. Za realizację zamówienia Pesa otrzyma wynagrodzenie w kwocie 109,7 mln zł. Nowe zespoły trakcyjne można będzie zobaczyć na liniach SKA1 ( Kraków Lotnisko – Kraków Główny – Wieliczka Rynek – Kopalnia) oraz SKA2 (Sędziszów – Kraków Główny – Skawina) oraz SKA3 (Trzebinia – Kraków Główny – Tarnów).
Pojazdy wyposażone są w ETCS, mogą poruszać się z prędkością 160 km/h, posiadają 200 miejsc siedzących. Są klimatyzowane, posiadają wifi, monitoring oraz udogodnienia dla rowerzystów i osób niepełnosprawnych. Co ciekawe – typ fotela w pojeździe wybrali pasażerowie w ankietach.
Wicemarszałek Łukasz Smółka przypomniał, że w trakcie realizacji jest już kolejny kontrakt na zakup taboru kolejowego o wartości ponad 245 mln zł zawarty z nowosądecką firmą Newag. Ten producent dostarczy dla województwa dziewięć Impulsów 2.
Komentarze:
Pesa

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |