Partnerzy serwisu:

Pierwsza lokomotywa manewrowa Taboru Dębica dla PCC Intermodal gotowa [zdjęcia]

Michał Szymajda 29.06.2021 8,5k

arrow
arrow
Pierwsza lokomotywa manewrowa Taboru Dębica dla PCC Intermodal gotowa [zdjęcia]
Fot. PCC Intermodal
Pierwsza lokomotywa manewrowa Taboru Dębica dla PCC Intermodal gotowa [zdjęcia]
Pierwsza lokomotywa manewrowa Taboru Dębica dla PCC Intermodal gotowa [zdjęcia]
Pierwsza lokomotywa manewrowa Taboru Dębica dla PCC Intermodal gotowa [zdjęcia]
Pierwsza lokomotywa manewrowa Taboru Dębica dla PCC Intermodal gotowa [zdjęcia]
Pierwsza lokomotywa manewrowa Taboru Dębica dla PCC Intermodal gotowa [zdjęcia]
Pierwsza lokomotywa manewrowa Taboru Dębica dla PCC Intermodal gotowa [zdjęcia]
Tabor Dębica zbudował pierwszą z trzech lokomotyw manewrowych 6Dh1 dla PCC Intermodal. Przewoźnik zamówił łącznie trzy takie pojazdy.
Pierwsza lokomotywa 6Dh1, którą dla operatora wykonał Tabor Dębica, ma zostać odebrana w drugiej połowie lipca. Będzie pracowała w terminalu PCC Intermodal w Brzegu Dolnym. Druga lokomotywa powinna wjechać na terminal PCC Intermodal w Kutnie jeszcze przed końcem lata, a trzecia zasili flotę spółki na terminalu w Gliwicach w październiku bieżącego roku. Spalinowozy, będące bardzo zaawansowaną konwersją lokomotyw SM42, będą więc służyć do prac manewrowych na trzech z pięciu terminali intermodalnych, jakimi zarządza PCC Intermodal.

Operator kupił trzy manewrówki dzięki pieniądzom z POIiŚ, wspierającym rozwój przewozów intermodalnych w Polsce. Zadanie w ramach którego PCC otrzymał dofinansowanie nazywa się „Zakup lokomotyw manewrowych do obsługi terminali intermodalnych w Kutnie, Brzegu Dolnym i Gliwicach”.

Pudło lokomotywy posadowione jest na ostoi lokomotywy i składa się z kabiny maszynisty oraz trzech kabin maszynowych będących jednocześnie osłonami przedziałów: silnikowego, sprężarkowe i szaf NN i WN. Nadwozie jest konstrukcją stalową. Poszczególne komponenty przedziałów, a więc dachy i obudowy są skręcane, dzięki czemu jest możliwy łatwy demontaż nadwozia podczas naprawy. Została obniżona wysokość przedziałów maszynowych (w stosunku do dotychczasowego rozwiązania) co znacznie poprawiło widoczność z kabiny maszynisty. Liczne drzwi w ścianach bocznych umożliwiają łatwy dostęp do maszyn i urządzeń. Dookoła przedziałów maszynowych wykonany jest pomost z barierkami.

W trakcie modernizacji wykonano całkowicie nową konstrukcję kabiny maszynisty. Kabina została zaprojektowana i wykonana zgodnie z przepisami mającymi zastosowanie w przedmiotowym zakresie. Zwiększono szerokość kabiny. W ścianach bocznych zabudowano nowoczesne okna odskokowo­-przesuwne z szybami wklejanymi. Szyby czołowe zabudowano także metodą wklejania.
W kabinie zabudowane są dwa ergonomiczne pulpity maszynisty, na których zainstalowano liczne aparaty i niezbędne urządzenia do sterowania lokomotywą.

Poniżej przedstawiamy dane techniczne zamówionych lokomotyw typu 6Dh-1

Układ osi - Bo-Bo
Szerokość toru - 1435 [mm]
Rodzaj przekładni - Elektryczna AC/DC
Całkowita długość ze zderzakami - 14 240 [mm]
Rozstaw osi skrajnych - 10 100 [mm]
Rozstaw czopów skrętu - 7 500 [mm]
Rozstaw osi wózka - 2 600 [mm]
Średnica kół (na okręgu tocznym) - 1 100 [mm]
Największa szerokość - 3 195 [mm]
Największa wysokość od główki szyny - 4 285 [mm]
Siła pociągowa przy rozruchu - 219 [kN]
Prędkość maksymalna - 90 [km/h]
Moc znamionowa - 708 [kW] (962 [KM])
Znamionowa prędkość obrotowa - 1 800 [obr/min]
Obroty biegu jałowego - 600 [obr/min]
Ilość i układ cylindrów - V12
Stopień sprężania - 16,5: 1
Zużycie paliwa na biegu jałowym - 4,5 [l/h]
Jednostkowe zużycie paliwa - 200 [g/kW*h]
Pojemność silnika spalinowego - 27 [l]
Średnica cylindra/skok tłoka - 137,2 [mm] / 152,4 [mm]
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony