Pierwsza chińska lokomotywa w Macedonii [film]
Michał Szymajda ⚫ 21.05.2019 ⚫
4k
Wygląda na to, że Koleje Macedońskie kontynuują swój mariaż z chińskim producentem CRRC. Po zakupie zespołów trakcyjnych z Państwa Środa na Bałkany trafiła do testów lokomotywa elektryczna.
Lokomotywa typu 443 została wyprodukowana w Chinach w tym roku przez koncern CRRC – największego producenta taboru kolejowego na świecie. Testy odbywają się przed dostawą czterech podobnych lokomotyw, które Koleje Macedońskie (MŻT) już zamówiły. Pieniądze na ten zakup miała z pożyczki z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. Pierwotnie zamówienie miało opiewać na trzy elektrowozy, jednak zdecydowano się na jego rozszerzenie do czterech.
Lokomotywa przystosowana jest do pracy pod napięciem 25kV 50 Hz. Jest czteroosiowa. Pociąg o masie 1600 ton może rozpędzić do prędkości 120 km/h. Tak pojazd testowy, jak i seryjne zamówione lokomotywy będą pracować na linii od granicy Greckiej do Serbskiej przy prowadzeniu ciężkich pociągów towarowych. Zastąpią stare pojazdy wyprodukowane jeszcze w Jugosławii w fabryce Končar na szwedzkiej licencji.
Co ciekawe, lokomotywa z CRRC ma zostać certyfikowana zgodnie z nowymi europejskimi standardami TSI. To pozwoli oferować ją Chińczykom także w państwach Unii Europejskiej.
W 2015 Macedończycy zakupili w CRRC 6 zespołów trakcyjnych, z których cztery są spalinowe a dwa elektryczne. Kosztowały 25 milionów euro i podobnie jak obecny zakup, były kredytowane przez EBOiR. CRRC coraz aktywniej poczyna sobie w Europie. Producent właśnie założył specjalną spółkę, która zajmować się będzie udzielaniem kredytów na zakup swoich pociągów w Europie.
Lokomotywa przystosowana jest do pracy pod napięciem 25kV 50 Hz. Jest czteroosiowa. Pociąg o masie 1600 ton może rozpędzić do prędkości 120 km/h. Tak pojazd testowy, jak i seryjne zamówione lokomotywy będą pracować na linii od granicy Greckiej do Serbskiej przy prowadzeniu ciężkich pociągów towarowych. Zastąpią stare pojazdy wyprodukowane jeszcze w Jugosławii w fabryce Končar na szwedzkiej licencji.
Co ciekawe, lokomotywa z CRRC ma zostać certyfikowana zgodnie z nowymi europejskimi standardami TSI. To pozwoli oferować ją Chińczykom także w państwach Unii Europejskiej.
W 2015 Macedończycy zakupili w CRRC 6 zespołów trakcyjnych, z których cztery są spalinowe a dwa elektryczne. Kosztowały 25 milionów euro i podobnie jak obecny zakup, były kredytowane przez EBOiR. CRRC coraz aktywniej poczyna sobie w Europie. Producent właśnie założył specjalną spółkę, która zajmować się będzie udzielaniem kredytów na zakup swoich pociągów w Europie.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |