Partnerzy serwisu:

Pięciu chętnych na projekt przebudowy dworca w Olsztynku

Witold Urbanowicz 12.10.2016 341

arrow
arrow
Pięciu chętnych na projekt przebudowy dworca w Olsztynku
fot. Bolesław Wojtyniak, bazakolejowa.pl
Pięciu chętnych na projekt przebudowy dworca w Olsztynku
Pięciu chętnych na projekt przebudowy dworca w Olsztynku
Pięciu chętnych na projekt przebudowy dworca w Olsztynku
Pięciu chętnych na projekt przebudowy dworca w Olsztynku
PKP SA przygotowują przebudowę dworca w Olsztynku. Otwarto właśnie oferty w przetargu na dokumentację projektową. Zgodnie z założeniami obecny budynek dworca zostanie przeznaczony na funkcje miejskie, natomiast obsługa pasażerów zostanie przeniesiona do obecnego budynku sanitariatów. Przebudowa ruszy w III kwartale 2017 r.
PKP SA prowadzi przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy dworca w Olsztynku. W zakres przyszłych prac wchodzą przebudowa budynku dworca oraz budynków wchodzących w skład zespołu dworcowego, zagospodarowanie terenu wokół dworca wraz z budową placu przydworcowego i parkingiem, budowa wiaty w formie poczekalni otwarte, rozbiórka obiektów budowlanych na terenie przyległym do dworca, uporządkowanie i zagospodarowanie terenu przyległego do dworca, przebudowa układu drogowego przy budynku dworca, a także budowa dworca tymczasowego. Po przebudowie blisko 62% powierzchni dworca będzie przeznaczone na cele publiczne.

Dworzec kolejowy w Olsztynku o prostej, piętrowej bryle, zwieńczonej wieżyczką, wchodzi w skład kompleksu dworcowego, którego budowa zakończyła się w 1939 r. Obiekt obsługuje nieco ponad 91 tys. podróżnych w ciągu roku. Na parterze znajdują się pomieszczenia handlowe, poczekalnia i pomieszczenia techniczne. Na piętrze i poddaszu – lokale mieszkalne i pustostany. W budynku nie ma kas, a poczekalnia znajduje się w dawnym przedsionku przy wyjściu od strony peronów. Natomiast miejsce reprezentacyjnego holu głównego wraz z poczekalnią, wysokimi na dwie kondygnacje, zajmuje lokal handlowy. Zachowały się jednak ręcznie robione żyrandole i inne okucia.

Nie są planowane duże ingerencje w strukturę zewnętrzną budynku za wyjątkiem niezbędnych prac konserwatorskich. W wyniku przebudowy zmieni się układ dworca – główne pomieszczenia dla obsługi pasażerów mają zostać przeniesione do budynku sanitariatów. Jednym z uzasadnień jest planowane przesunięcie wejścia na perony w kierunku południowym. Prawdopodobnie nie będzie kas, gdyż żaden z przewoźników nie zgłosił takiej potrzeby. W budynku dworca zachowane zostaną pomieszczenia techniczne oraz przestrzeń przeznaczana na cele publiczne miasta Olsztynek. W parterowym budynku ekspedycji połączonym z bryłą dworca planuje się umieścić funkcje komercyjne handlowo-usługowe. Inwestycja zakłada również wykonanie wiaty – poczekalni otwartej zadaszonej, w miejscu historycznego obiektu o tej funkcji między budynkami dworca i toalet. Budynki magazynowe zostaną wyburzone, a w ich miejscu przewidziano ok. 30 miejsc parkingowych.

Minął termin składania ofert na projekty. Wpłynęło pięć propozycji na kwoty od ok. 295 tys. zł do ok. 909 tys. zł. Jedynym kryterium jest cena. Najtańszą złożyło Biuro Architektoniczne i Sztuk Plastycznych. Kwota, jaką PKP SA zamierzało przeznaczyć na wykonanie dokumentacji, to 663 749,30 zł brutto.

Dokumentacja projektowa powinna zostać wykonana w ciągu 34 tygodni od zawarcia umowy. Projektant będzie też sprawować nadzór autorski nad pracami. Przewidywany termin rozpoczęcia robót budowlanych to III kwartał 2017 r., natomiast przewidywany okres realizacji wynosi 12 miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.

Dworzec zostanie wyremontowany dzięki środkom z programu dla Polski Wschodniej. Równolegle toczą się prace przygotowawcze dla dworców Skarżysko-Kamienna, Czeremcha, Siemiatycze, Białystok i Szczytno.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Dworce kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony