Partnerzy serwisu:

Pięć milionów kilometrów Pendolino

Alstom 14.10.2015 137

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-10-14 09:32:01 Autor: \G/ ;)
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A gdzie Ewa K., baloniki i darmowa różowa wata cukrowa?
2015-10-14 09:45:33 Autor: Kflik
---.60.129.178
a z Bielska do Katowic (by dojechac choćby na Pendolino) nadal EN57 wynajęty od PR.

z Oświęcimia do Katowic by dojechac na Pendolino to chyba raczej busem.
(do Krakowa nie ma sensu bo pociąg 3 razy droższy)
2015-10-14 10:32:35 Autor: JK
---.adsl.inetia.pl
A kiedy w Pendolino będzie WiFi?
2015-10-14 10:34:50 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
"w 14 krajach na całym świecie: Włoszech, Austrii, Niemczech, Chinach, Czechach, Finlandii, Portugalii, Rosji, Hiszpanii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i w Polsce"
Przecie to nie cały świat tylko kilka kraiki Europy i Chiny.
W Ameryce i Australii w ogóle nie ma KDP
2015-10-14 10:40:02 Autor: podróże Pendolino
---.dynamic.chello.pl
... i tylko kilka poważniejszych usterek, które wymagały przesiadania do składu zastępczego lub innego planowego pociągu, chociaż nie powodowały całkowitego unieruchomienia pojazdu. Świetny wynik. Spodziewam się podobnego lub nawet lepszego wyniku po Flirtach.
2015-10-14 10:52:20 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
5 mln km na 20 składów, to tyle co nic. Śląskie długie Elfy w sile sześciu sztuk zrobiły od 2013 roku łącznie ponad 3 mln km...
2015-10-14 11:03:38 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
A i jeszcze są serwisowane pod chmurką, często przewożą zwarte grupy kibiców z zaprzyjaźnionych drużyn i nawet odwiedzają górskie linie...
2015-10-14 11:34:37 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Z tego 4 melony kilometrów z nieczynnymi toaletami...
2015-10-14 11:51:18 Autor: M-sta
---.play-internet.pl
Chyba wszystkie razem.
2015-10-14 12:12:30 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post zeus04:
"5 mln km na 20 składów, to tyle co nic. Śląskie długie Elfy w sile sześciu sztuk zrobiły od 2013 roku łącznie ponad 3 mln km..."
Do polowy lutego 9 składów, do początku marca (kiedy padł milion kilometrów) - 11 EZT.
2015-10-14 12:22:29 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
No niestety taka prawda, ze GOP juz nie generuje takich potokow na CMK jak dawniej. Wlasnie nie wiem z czego to wynika, czy prymat samochodu, czy zwyczajnie brak popytu na podroze do Warszawy. Gospodarczo GOP tez zwolnil bardzo, obecnie siedziby korpo po Warszawie to wlasnie Krakow i Wroclaw. W Krakowie i Wroclawiu dochodzi dodatkowo ruch turystyczny..
Obecnie za 49 zl jezdzi klientela polskiego busa i blablacarow. Nikt sie tu nie polakomi bardzo na bilety po 129 (EIC) czy 150 (EIP)
2015-10-14 12:34:14 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Trudno zdobyć w XXI stare urządzenia i maszyny :) Budując nową hale za grube mln normalną rzeczą jest wyposażenie jej normalne i współczesne aparaty :) Tokarki na światowym poziomie produkuje się w Polsce od wielu lat. Ultrasonografy stosuje się na PKP od lat 60-tych itp. itd... :)
2015-10-14 13:12:54 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
"należące do PKP Intercity Pendolino są pierwszymi pociągami dużych prędkości w Polsce."
Chyba raczej są pociągami potencjalnie zdolnymi do osiągania dużych prędkości. Bo jak na tę chwilę to są to pociągi oczekiwania na mijankach.
Moje ostatnie doświadczenia z 25.09 - Kraków-Gdańsk 15 minut opóźnienia, Gdańsk-Kraków 10 minut opóźnienia. Niby niewiele, ale jak komuś przez to ucieka ostatni autobus czy tramwaj...
2015-10-14 13:15:13 Autor: Lecho
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
WiFi będzie montowane na przeglądach P4,które będą wykonywane we Włoszech.Niema co się cieszyć niedługo trzeba wybulić dość dużą kasę za przeglądy P3 i P4.Będą to pieniądze z naszych podatków.A to daje do myślenia.
2015-10-14 13:16:54 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Luca:
""należące do PKP Intercity Pendolino są pierwszymi pociągami dużych prędkości w Polsce."
Chyba raczej są pociągami potencjalnie zdolnymi do osiągania dużych prędkości. Bo jak na tę chwilę to są to pociągi oczekiwania na mijankach.
Moje ostatnie doświadczenia z 25.09 - Kraków-Gdańsk 15 minut opóźnienia, Gdańsk-Kraków 10 minut opóźnienia. Niby niewiele, ale jak komuś przez to ucieka ostatni autobus czy tramwaj..."
3508/9 i 5310/1?
2015-10-14 13:19:02 Autor: ///Goral\
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-10-14 13:44:40 Autor: asm. hucinski
---.dynamic.chello.pl
Właśnie te potoki pasażerskie (z rozmaitych powodów) ulegają nieustannie przemianom, w danych korytarzach transportowych, utrwalanych na przestrzeni wielu lat, jedne słabną, inne rosną. Trudno powiedzieć dlaczego relacja GOP - Warszawa słabnie. Może z powodu oddania do użytku nowych dróg A1, S1 ? Może ośrodkiem "ciążenia" dla GOP staje się Kraków, który z racji nie dużej odległości od GOP, przejmuje rolę, jaką kiedyś dla nich pełniła Warszawa ?

Ratunkiem dla EIP Katowice - CMK - Warszawa, może być wzmocnienie niektórych tych pociągów, dodatkowymi pasażerami, poprzez wydłużenie ich do Bielska - Białej, to miasto ma około 175 000 mieszkańców. Biorąc pod uwagę duży potencjał turystyczny Beskidu Śląskiego i Żywieckiego oraz mieszkańców tych terenów, to jest to duża szansa aby poprawić frekwencję w tych EIP.
2015-10-14 13:50:24 Autor: Kflik
---.60.129.178
BTW, przyjmując okres 10 miesięcy oraz zakładając 20 sztuk Pendo w całym tym okresie mamy 830 km dziennie na skład.
2015-10-14 13:56:19 Autor: Kflik
---.60.129.178
@K 65

Jak skończą ulepszanie ciągu drogowego Kraków - Warszawa to może i w Krakowie zmieni się nieco sytuacja...

a te 49zł to cudów nie zrobi bo kiepska promocja tej promocji.
Powinni walić i krzyczeć WSZYSTKIE BILETY ZA 49PLN,
BILET TUŻ PRZED ODJAZDEM 49PLN.

Tymczasem reklamy głosiły "bilety od 49zł". LOL.

Ludzie przez kilkadziesiąt lat byli uczeni, że pociąg do Warszawy jest drogi, teraz łatwo się tej opinii nie zmieni.
2015-10-14 14:07:10 Autor: Kflik
---.60.129.178
Katowice - Warszawa google pokazuje 3h26min.

Jak uwzględnić, że na pociąg może być potrzeba oczekiwania nawet 2h oraz, że do dworca trzeba dojechać (a jeśli samochodem to jeszcze znaleźć miejsce do parkowania! tymczasem dworce znajdują się w centrum gdzie dojechać trudno) to dla wielu osób zysk z czasu jazdy pociągiem jest żaden.

Ktoś z Bytomia musi gdzieś dojechać by wsiąść w pociąg.
Tymczasem A1 ma koło nosa, która za jakiś czas będzie miała uzupełnioną dziurę między Pyrzowicami i Częstochową.
Podobnie Gliwice.
Gliwice - Warszawa google pokazuje 3h37min.
Tymczasem, żeby jechać tym mucho-pendo trzeba dojechac KŚ do Katowic (o dziwo jest skomunikowanie) ale czas podróży to już 3h27min.
Plus oczekiwanie i konieczność dojazdu wieczorem z dworca do domu (kto wie, może w Grodzisku Mazowieckim? :P ) czyni kolej nieatrakcyjną czasowo.

Katowicom szkodziły też pociągi międzynarodowe.
Popularne były i nadal bywają opóźnienia po godzinę. To zrażało ludzi.

Kraków - Warszawa google pokazuje 4h11min ale to się zmieni...
2015-10-14 14:08:03 Autor: asm. hucinski
---.dynamic.chello.pl
ED 250 muszą być "przywiązane" do CMK, bo tylko tu (póki co) mogą spełnić rolę "szybkich" pociągów. No i na E 65. W przyszłości te linie powinny być podwaliną do uruchamiania połączeń kolejowych "czysto" komercyjnych. CMK nie powinna być postrzegana jako zagrożenie dla wykorzystania LK 8 i 1. Na "ósemce" wiadomo, że odcinek "radomski" rujnuje cały r.j. Kraków - Kielce - Radom - Warszawa. Potencjał pasażerski jest jednak na tyle duży że dla obydwu linii (CMK i LK 8) wystarczy w przyszłości. Dowodem tego są ogromne napełnienia między innymi, jakie mieliśmy w czasie ostatnich wakacji. Na niektóre EIP Kraków - Warszawa - ..., trudno było dostać bilety. ED 250 zabiera 402 pasażerów, a na niektóre szczytowe chętnych było 2, 3 x tyle, i to wszystko przy dosyć pokrętnej polityce taryfowej PKP IC .

Poza tym jest jeszcze kwestia, która uzasadnia istnienie CMK. Przemieszczenie ogromnych ilości osób, w szybkim akceptowalnym czasie (południe - północ kraju), szczególnie w sezonie wakacyjnym (góry - morze). Ograniczenie zatrzymań pośrednich z wyjątkiem Warszawy (jako największego węzła przesiadkowego w kraju). Mniej zatrzymań to ulga dla podróżnych pokonujących cały dystans 650 km, za jednym razem (a przecież oni nie rzadko kontynuują jeszcze jazdę gdzieś dalej...). Zachęta do wybierania pociągów, nie wyczerpujących tak jak jazda pojazdami drogowym na tak długich dystansach. Dla miast z środkowej Polski, powinny być osobne dedykowane połączenia kolejowe, nawet dublujące ww. linie połączenia + wydłużenie relacji do mniejszych miast, ośrodków, kurortów - krańcowych. To wcale tak źle nie wygląda jak się powszechnie sądzi, ludzie chcą jeździć pociągami, zwłaszcza w sezonie wakacyjnym czy świąteczno - noworocznym, a te właśnie linie "południkowe" mają duże napełnienia, prawdopodobnie większe od tych "równoleżnikowych" - obecnie.
2015-10-14 14:22:28 Autor: ///Goral\\\
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

K..., faktycznie tylko 830 kilosów dziennie. Ale jaja. Bo to np. MNIEJ, niż przejedzie szczeciński Impuls na obiegu Szczecin-Świnoujście-Poznań-Świnoujście-Szczecin w zwyczajnym plebejskim ruchu regionalnym!
2015-10-14 14:35:59 Autor: Bozia
---.elektron.com.pl

Bozia
GOP ma gierkówkę, oraz wyludnia się w dużym tempie, w dodatku Kraków zaczyna oddziaływać na GOP jak Warszawa na Łódź - wysysająco.
2015-10-14 14:49:34 Autor: /Goral\
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Bozia

A dziwisz się, skoro tu są sporo tańsze mieszkania niż w Krakowie, a UniBus & Inter jeżdżą z Katowic do Krk w takcie 15 min? I od dłuższego już czasu oferują normalne bilety miesięczne.
2015-10-14 14:57:19 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Autobusami z Katowic do Krakowa nawet ja jeżdżę :) Mam sieciówkę na wszystkie pociągi PKP-IC, a z rodziną tylko samochodem i tylko szosą A-4 :)
2015-10-14 15:00:53 Autor: Bozia
---.elektron.com.pl

Bozia
W odpowiedzi na post /Goral\:
"@ Bozia

A dziwisz się, skoro tu są sporo tańsze mieszkania niż w Krakowie, a UniBus & Inter jeżdżą z Katowic do Krk w takcie 15 min? I od dłuższego już czasu oferują normalne bilety miesięczne."
Tanie mieszkania i takt co 15 min do Krakowa właśnie świadczy o wyludnianiu się GOPu i przenoszenia środka ciężkości do stolicy Małopolski. W Łodzi działa to dokładnie tak samo, w stosunku do Warszawy.
2015-10-14 15:01:16 Autor: asm. huciński
---.dynamic.chello.pl
No właśnie, miasta GOP 2,4 mln. mieszkańców, są rozproszone na znacznym obszarze, sprzyja to wybieraniu samochodu jako środka transportu i lokalnie i na dłuższe dystanse.
Kraków z milionem "użytkowników", to zwarte miasto z okólnie rozmieszczonymi wokół centrum dzielnicami i z nieco wysuniętą na wschód N. Hutą. Tu już transport samochodowy nie ma takich możliwości jak w GOP, i prawdopodobnie nigdy nie będzie miał, nawet S7 tu nie wiele zmieni.
2015-10-14 15:05:57 Autor: ---/Goral\---
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ zeus04

Tą na 1-2 klasę za 14,6 tys. PLN? Masakra, ja po takim zakupie miałbym dzikiego kaca moralnego chyba do końca życia, bo to straszliwe kwotowo wsparcie dla złodziejskiej bandy z Żelaznej 59a...
2015-10-14 15:10:11 Autor: -\/-Goral-\/-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ asm. huciński

Jest i zdecydowanie prostsza przyczyna (acz oczywiście jedna z kilku) - Kraków i aglomeracja są po prostu zdecydowanie bardziej zasobne w cash niż ten grajdół tu u nas.
2015-10-14 15:24:28 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Jako pracownik mam ulgę i tę na PKP-IC mam za ok. 250 zł + drugą taką na KŚ. W Warszawie byłem w tym roku raz (tylko w jedną stronę wybrałem EIP). W zeszłym byłem też tylko raz i pojechałem z dziećmi TLK z myślą o CN Kopernik...
2015-10-14 15:28:46 Autor: \Goral\
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ zeus04

No tak, to wiele tłumaczy... Na szczęście nie jestem pracownikiem tego czegoś :)
2015-10-14 16:00:43 Autor: Czes
---.dynamic.chello.pl
Koleje dużych prędkości :D sam pociąg może i tak ale z takimi liniami to pendolino prędzej pójdzie na złom ze starości niż zacznie jeździć tak jak KDP. Swoją droga fajne byłoby zestawienie z jakimi średnimi i maksymalnymi prędkościami jeżdżą pendo w tych wszystkich wymienionych krajach
2015-10-14 18:10:41 Autor: Kflik
---.eimperium.pl
@Góral

W tych 830 km trzeba uwzględnić, że jest też rezerwa taborowa.
Jednak i tak nie jest to zbyt dużo.
2015-10-14 18:57:42 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post ///Goral\\\:
"@ Kflik

K..., faktycznie tylko 830 kilosów dziennie. Ale jaja. Bo to np. MNIEJ, niż przejedzie szczeciński Impuls na obiegu Szczecin-Świnoujście-Poznań-Świnoujście-Szczecin w zwyczajnym plebejskim ruchu regionalnym!"
Przecież to założenie jest błędne. Przez pierwsze 2 miesiące było w ruchu 9, a nie 16 składów tak jak obecnie. Na chwilę obecną w dni robocze jeździ 16 ED250 (rezerwa 20%) i każdy wykonuje średnio dziennie 1184 km z pasażerami. Mediana: 1218 km. No i po co się spinać w oparciu o nieprawdziwe dane?

Ile z tych szczecińskich Impulsów jeździ, jaka jest rezerwa i ile wynosi średni dobowy przebieg oraz mediana?
2015-10-14 20:08:31 Autor: wiadomy G ;)
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Malopolanin

Primo. To było założenie @ Kflika, bardzo uproszczone i przybliżone.

Secundo. Nie wiem ile Impulsów jeździ/stoi/jaka jest rezerwa. Dodałem tylko długości relacji i wyszło ponad 830 km.

Tertio. Każdy hejt na Pi-z-dach jest cenny i wskazany. Niezależnie od opcji politycznej, która jest akurat u steru, czyt. po 25.10. nie planuję nagle "pokochać" Pi-z-d, Pi-z-dofanem nie jestem i nie będę ;)
2015-10-15 07:08:40 Autor: losiu
---.dynamic.gprs.plus.pl
K65
Zapomniałeś dodać jeszcze jedną rzecz. W latach 2010-2011 gdy jeździłem do Warszawy z Zawiercia pociągi z Katowic jechały w takcie godzinnym, o 6.30, 7.30, 8.30, 9.30 i 11.30. Jak rozgrzebali Szeligi i Strzałki to pociągi zostały w większości skasowane(zostały 2 i nie dało się do Wawy dojechać przed 9), plus wydłużenie czasów przejazdu. Ponieważ GOP ma sensowne połączenie z Warszawą przez Gierkówkę to ludzie przesiedli się do samochodów. A to że Katowice to już nie potęga z czasów Gierka to inna kwestia.
2015-10-15 07:10:39 Autor: static7098
---.google.com
Nadal śmierdzi w pendolino moczem które opuszczają o poranku Gdynie? Głównie w wagonie nr 4.
2015-10-15 18:13:26 Autor: Cliq
---.wet-group.com
Pojechalem niedawno pendolinem z Wroclawia do Warszawy. Wszyscy co pendolino krytykujecie mozecie sie pocalowac w d.... Nie macie zadnych argumentow. Podejrzewam, ze wiekszosc krytykujacych robi to "z politycznego obowiazku" i w ogole nigdy pendolinem nie jechalo.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony