Partnerzy serwisu:

Pesa zakończyła testy lokomotywy wodorowej. Prezentacja tankowania na filmie

inf. pras oprac. JM 14.12.2022 6,4k

arrow
arrow
Pesa zakończyła testy lokomotywy wodorowej. Prezentacja tankowania na filmie
Pesa zakończyła testy lokomotywy wodorowej. Prezentacja tankowania na filmie
Pesa zakończyła testy lokomotywy wodorowej. Prezentacja tankowania na filmie
Pesa zakończyła testy lokomotywy wodorowej. Prezentacja tankowania na filmie
Pesa zakończyła testy lokomotywy wodorowej. Prezentacja tankowania na filmie
Pesa z sukcesem zakończyła badania homologacyjne wodorowej lokomotywy SM42-6Dn. Producent pokazał też szybką i bezpieczną procedurę tankowania wodoru.
Pesa oficjalnie zakończyła ostatni etap badań homologacyjnych wodorowej lokomotywy manewrowej SM42-6Dn. Był to pierwszy w historii Ośrodka Instytutu Kolejnictwa pojazd z napędem wodorowym, którego badania homologacyjne prowadzono w Żmigrodzie. Na terenie toru doświadczalnego przygotowano specjalne stanowisko do tankowania wodoru z mobilnej stacji, dzięki czemu można było sprawnie przeprowadzić wszystkie testy dynamiczne.

Od kwietnia w eksploatacji w Płocku

– Wszystkie badania zakończyliśmy zgodnie z planem. Teraz czas na przygotowanie dokumentacji do certyfikacji, potem procedura homologacji. Zakładamy, że w kwietniu rozpocznie się eksploatacja lokomotywy na terenie Petrochemii w Płocku – podsumował dr Lech Lipiński, kierownik kontraktu pojazdów wodorowych Pesy Bydgoszcz.  

Na zakończenie testów w Żmigrodzie Pesa zaprosiła kilkunastu polskich i zagranicznych przewoźników towarowych na specjalną prezentację lokomotywy SM42-6Dn z pokazem tankowania wodoru z mobilnej stacji i jazdami testowymi. 

Pesa_H2_loco_presentation_Żmigród from PESA Bydgoszcz on Vimeo.

– Obecność kilkudziesięciu przedstawicieli przewoźników cargo i intermodalnych potwierdza zainteresowanie, jakim cieszy się projekt naszej wodorowej lokomotywy manewrowej. Poza modernizacją SM42-6Dn zaoferujemy klientom na polskim i europejskim rynku nowe lokomotywy wodorowe. Prace nad tymi projektami w ramach bezemisyjnej platformy lokomotyw i pojazdów pasażerskich już trwają – zapowiedział Krzysztof Zdziarski, prezes Pesy. 

Gotowi do komercjalizacji projektu


W części seminaryjnej spotkania uczestniczyli również przedstawiciele PKN Orlen, CUPT, PFR i TUV Sud. – Jesteśmy gotowi do komercjalizacji projektu manewrowej lokomotywy wodorowej. Chcieliśmy naszym klientom zaprezentować nie tylko pojazd i proces tankowania wodorem, ale również dać im szansę zapoznania się z różnymi instrumentami finansowymi umożliwiającymi wsparcie inwestycji w wodorowy tabor i infrastrukturę jego tankowania – dodał Maciej Grześkowiak, Dyrektor ds. Projektów Strategicznych i Komunikacji Pesy.

„Zielona Pesa” to jeden z kluczowych elementów realizowanej przez spółkę strategii Pesa2026+. Zakłada ona nie tylko produkcję bezemisyjnych, bateryjnych i wodorowych pojazdów szynowych, ale również ograniczenie emisji CO2 zarówno w produkcji, jak i całej działalności firmy – przypomina producent.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Pesa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony