Partnerzy serwisu:

Pesa zakończyła dostawy Linków dla DB!

inf. pras 30.09.2020 9,5k

arrow
arrow
Pesa zakończyła dostawy Linków dla DB!
fot. Pesa
Pesa zakończyła dostawy Linków dla DB!
Pesa zakończyła dostawy Linków dla DB!
Pesa zakończyła dostawy Linków dla DB!
Pesa zakończyła dostawy Linków dla DB!
Pesa zakończyła dostawy pojazdów dla Deutsche Bahn. Wszystkie Linki są już w Niemczech - poinformował bydgoski producent.
Ostatnie pojazdy wyprodukowane przez Pesa dla Deutsche Bahn wyjechały z Bydgoszczy 29 września, a dzień później w bazie w Kempten LInki zaprezentowano podczas uroczystego podsumowania programu modernizacji taboru DB Regio w Bawarii - podał producent. W sumie Pesa dostarczyła do Niemiec 72 Linki w wersjach dwuczłonowej (23 pojazdy BR632) i trójczłonowej (49 pojazdów BR633). Linki są dedykowane do ruchu regionalnego. Wożą pasażerów w rejonach Dortmundu (Sauerland), Frankfurtu (Hesja) i Monachium (Allgau). Do tej pory przejechały już ponad 2 mln kilometrów.

- To był jeden z najtrudniejszych kontraktów z jakim Pesa miała okazję się zmierzyć. Rynek niemiecki jest najbardziej wymagającym rynkiem kolejowym w Europie. Współpraca z DB była wyzwaniem, nie mieliśmy doświadczenia pracy z tak wymagającym partnerem. W realizacji tego kontraktu były lepsze i gorsze momenty, ale nie poddaliśmy się. Wszystkie pojazdy dostarczyliśmy w uzgodnionym terminie pomimo panującej pandemii. To sukces całego zespołu, w ten projekt zaangażowanych było kilkaset osób - im wszystkim należą się podziękowania i gratulacje - powiedział Jacek Niedziela, Kierownik Kontraktu DB w Pesie cytowany w komunikacie. 

- Początki zawsze są trudne. Wprowadzenie Linków do eksploatacji w DB Regio wiązało się z wyzwaniami, które pokonaliśmy wspólnie z producentem. To się opłaciło: uruchomienie pociągów w sieci Allgäu przebiegło właściwie bezproblemowo - podkreślił podczas uroczystości w Kempten Hansrüdiger Fritz, Szef DB Regio Bayern.
 
Pesa Link w zależności od liczby członów mają od 110 do 160 miejsc siedzących, w tym 12 w I klasie, są w pełni przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, niskopodłogowe, z miejscami dla rowerów i mogą osiągać prędkość do 140 km/h.

Umowa ramowa pomiędzy Pesą a Deutsche Bahn została podpisana 19 września 2012 roku na berlińskich targach Innotrans. Dawała ona DB możliwość zamówienia do 420 pojazdów, a wartość kontraktu wynosiła 1,2 mld. Dwa lata po podpisaniu umowy Pesa zaprezentowała w Berlinie prototyp pojazdu, który ostatecznie 30 maja 2018 roku otrzymał homologację i został dopuszczony przez EBA do ruchu z pasażerami na terenie Niemiec. Jak wielokrotnie pisano, wielkość i skomplikowanie kontraktu niemal pogrążyło bydgoskiego procenta.

- Pesa produkuje dzisiaj dla zagranicznych klientów pojazdy kolejowe i tramwaje. W tej chwili realizujemy zamówienia dla przewoźników z Włoch, Niemiec, Czech i Rumuni. Doświadczenie zebrane między innymi dzięki współpracy z DB pozwala z optymizmem patrzeć na rozwój eksportu na rynki europejskie - powiedział Krzysztof Zdziarski, prezes Pesy Bydgoszcz.

Pesa podkreśla, że jest jedynym polskim producentem, którego pojazdy zostały dopuszczone do ruchu na rynku niemieckim. Firma w sumie uzyskała 23 homologacje zagraniczne i dostarczyła zagranicznym klientom 251 pociągów oraz 165 tramwajów. Pojazdy Pesa wykorzystują przewoźnicy kolejowi w Niemczech, Włoszech, Czechach, na Litwie, Białorusi i Ukrainie, a tramwajami podróżują mieszkańcy Moskwy, Kijowa, Sofii, rumuńskiego Cluj, węgierskiego Szeged i Kaliningradu. W tej chwili spółka realizuje dostawy kolejnych pojazdów dla włoskiej Trenitalia, produkuje elektryczne zespoły trakcyjne dla czeskiego RegioJet i tramwaje dla Jassy w Rumunii.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony