Pesa zakończyła dostawy Elfów 2 dla Kolei Małopolskich
Jakub Madrjas ⚫ 28.08.2021 ⚫
6k






Pesa przekazała dwa ostatnie pociągi Elf2 dla Kolei Małopolskich.
Dostawy Elfów dla Kolei Małopolskich zakończyły się wczoraj (27 sierpnia). - To kolejna dostawa zakończona w terminie - podkreśla Maciej Grześkowiak, dyrektor ds. Projektów Strategicznych i Komunikacji Pesy.
Pierwszy Elfy 2 ruszyły w trasy 12 sierpnia, a kilka dni później odbyło się uroczyste przekazanie pojazdów. Wartość kontraktu to ponad 109 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wynosi ponad 32.5 mln zł. Projekt obejmuje dostawę 4 szt. czteroczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych typu Elf2 wraz z pięcioletnim serwisem oraz siedmioletnią gwarancją i bezterminową licencją na dokumentację i oprogramowanie.
Elfy 2 posiadają 200 miejsc siedzących, są wyposażone są w klimatyzację, WiFi, mają miejsce na rowery oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami (toaleta dla niepełnosprawnych, winda, rampa oraz pętla indukcyjna dla osób z dysfunkcją słuchu) i rodzin z dziećmi (przewijak dla niemowląt, bezstopniowe przejścia międzyczłonowe). W każdym pociągu zostały zainstalowane systemy służące do monitoringu, informacji pasażerskiej, zliczania pasażerów i pomiaru punktualności. Maksymalna prędkość jaką mogą osiągnąć te pociągi to 160 km/h.
Pierwszy Elfy 2 ruszyły w trasy 12 sierpnia, a kilka dni później odbyło się uroczyste przekazanie pojazdów. Wartość kontraktu to ponad 109 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wynosi ponad 32.5 mln zł. Projekt obejmuje dostawę 4 szt. czteroczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych typu Elf2 wraz z pięcioletnim serwisem oraz siedmioletnią gwarancją i bezterminową licencją na dokumentację i oprogramowanie.
Elfy 2 posiadają 200 miejsc siedzących, są wyposażone są w klimatyzację, WiFi, mają miejsce na rowery oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami (toaleta dla niepełnosprawnych, winda, rampa oraz pętla indukcyjna dla osób z dysfunkcją słuchu) i rodzin z dziećmi (przewijak dla niemowląt, bezstopniowe przejścia międzyczłonowe). W każdym pociągu zostały zainstalowane systemy służące do monitoringu, informacji pasażerskiej, zliczania pasażerów i pomiaru punktualności. Maksymalna prędkość jaką mogą osiągnąć te pociągi to 160 km/h.
Komentarze:
Pesa

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |