Pesa: Za część awarii lokomotyw Gama odpowiadało niewłaściwe paliwo
ms, Rynek-Kolejowy.pl ⚫ 14.01.2016 ⚫
874
Archiwum RK
Komentarze:
2016-01-14 13:53:07 Autor: Ted Rozpor
---.adsl.inetia.pl
Od soboty znowu mrozy. Zobaczymy wtedy.
2016-01-14 14:23:13 Autor: Bartek
---.0.1.227
Kolejarze w kulki sobie polecieli i nalali sików do baku zamiast ropy. Od Października PKP powinna zasuwać na wysokiej klasy paliwie a nie popłuczynach z ciągu produkcyjnego rafinerii. Mój znajomy kolejarz zadał mi pytanie retoryczne "Dlaczego większość kolejarzy jeździ samochodami na ropę" :P
2016-01-14 14:38:27 Autor: zibi
---.dynamic-ww-1.vectranet.pl
Bartek dobre pytanie na które znam odpowiedz.Tak było i jest przez cały czas.Szczegolnie maszyniści mają autka na ropę . Paliwko można super czyste zbierać nie powiem gdzie oni wiedzą do PETÓW. Dwa na służbie wystarcza
2016-01-14 15:03:42 Autor: gnowak
---.zetorzeszow.pl
Jakoś do nurków lano to samo paliwo i problemów nie było...
2016-01-14 15:13:43 Autor: Furhalski
---.181.88.158
@gnowak
Nie chcę bronic Pesy, ale porównywanie nurków z Gamami to tak jakbyś powiedział, że Twój stary turbo diesel VW jeździ na oleju rzepakowym a mój nowy TDI na common railu sobie z tym paliwem nie radzi.
Porównania taboru z różnych dekad są ekonomicznie nieuzasadnione.
Nie chcę bronic Pesy, ale porównywanie nurków z Gamami to tak jakbyś powiedział, że Twój stary turbo diesel VW jeździ na oleju rzepakowym a mój nowy TDI na common railu sobie z tym paliwem nie radzi.
Porównania taboru z różnych dekad są ekonomicznie nieuzasadnione.
2016-01-14 15:15:48 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@ gnowak
Zależy jeszcze ile paliwa nalano i z czym zmieszano, jak długo i gdzie lokomotywy stały itp. Historia o czyszczeniu filtrów raczej nie jest wymysłem Pesy.
Zależy jeszcze ile paliwa nalano i z czym zmieszano, jak długo i gdzie lokomotywy stały itp. Historia o czyszczeniu filtrów raczej nie jest wymysłem Pesy.
2016-01-14 15:21:39 Autor: xmen73
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Bartek
Chłopcze te czasy, kiedy maszyniści złodzieje bezkarnie kradli paliwo z lokomotyw bezpowrotnie minęły.
Większość taboru jest wyposażona w czujniki poziomu paliwa i można w każdej chwili podejrzeć ile paliwa jest w zbiornikach i jakie jest chwilowe zużycie.
A co komu do tego na jakie paliwo mają pojazdy maszyniści? Jak będę chciał to kupię sobie "furę" na naftę lotniczą.
Chłopcze te czasy, kiedy maszyniści złodzieje bezkarnie kradli paliwo z lokomotyw bezpowrotnie minęły.
Większość taboru jest wyposażona w czujniki poziomu paliwa i można w każdej chwili podejrzeć ile paliwa jest w zbiornikach i jakie jest chwilowe zużycie.
A co komu do tego na jakie paliwo mają pojazdy maszyniści? Jak będę chciał to kupię sobie "furę" na naftę lotniczą.
2016-01-14 15:21:41 Autor: zeus04
---.133.22.13
Stare lokomotywy mają podgrzewane zbiorniki paliwa z układu chłodzenia silnika i zazwyczaj nie zostawia się ich na mrozie lub grzeje całą noc. Przynajmniej u nas.
2016-01-14 15:22:41 Autor: xmen73
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pękające wózki i problemy z prądnicą pomocniczą to tez wina paliwa?
2016-01-14 15:22:47 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
Co na to sprzedawca paliw, którym być może jest pewna luksemburska korporacja?
2016-01-14 15:28:37 Autor: PK
---.warszawa.vectranet.pl
Ciekawe..Paliwo jak i oleje czy smary stosuje się zgodnie z DTR producenta..
To tłumaczenie w stylu z przed kilku lat że "za awarie ED74 odpowiedzialna jest niewłaściwa obsługa czyli nieudolność maszynistów" Żałosna azjatycka w swojej mentalności firma.
To tłumaczenie w stylu z przed kilku lat że "za awarie ED74 odpowiedzialna jest niewłaściwa obsługa czyli nieudolność maszynistów" Żałosna azjatycka w swojej mentalności firma.
2016-01-14 15:30:38 Autor: Gość
---.174.247.2
Jak Peas oficjalnie powiedziała że to paliwo to pewnie jakieś dowody na to mają i nie boją się oskarżeń o pomówienie ... :-)
2016-01-14 15:33:20 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post xmen73:
"Pękające wózki i problemy z prądnicą pomocniczą to tez wina paliwa?"
Tam nie ma prądnicy pomocniczej. Wszystko zasila generator główny + prostownik 2016-01-14 15:39:53 Autor: poe
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pewnie kolejarze lali do baków wodę i dlatego Gamy stanęły. Co ten Maciejewski pieprzy?
2016-01-14 15:57:53 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post poe :
"Pewnie kolejarze lali do baków wodę i dlatego Gamy stanęły. Co ten Maciejewski pieprzy?"
Stanęło kilkadziesiąt innych lokomotyw od różnych producentów... 2016-01-14 16:02:10 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
Taaa... Nawet ten Maciejewski nie wspomina żeby inne lokomotywy też padały z powodu paliwa.W ogóle nigdzie nikt o tym nie pisał ani na to nie narzekał.
2016-01-14 16:08:55 Autor: Gamazlom
---.dynamic.chello.pl
Czy Lokmotiv też zle tankowała 111Ed-001 ze ja odstawiono do PESY ? Czy przyczyną było zalanie lokomotywy wodą ? I dlaczego lkomotywa ma od wczoraj odlaczony silnik spalinowy ? Bo tez zle paliwo bylo >?
2016-01-14 16:24:59 Autor: Borys_q
---.gdansk.vectranet.pl
Co to za wypadek? Bo jak po trafieniu jelenia trzeba lokomotywę odstawić do naprawy to co to za badziewie?
2016-01-14 16:28:03 Autor: PESAfan
---.dynamic.gprs.plus.pl
Rozumiem, że pekanie elementów wózka to też wina paliwa…
http://www.fotosik.pl/zdjecie/cb845ce064d97efd
Jak nie paliwo kiepskiej jakości to za ciasne łuki na zakopiance. Jak nie to to znów za zimno, latem dla pojazdów za ciepło. Nosz kurde… Badziewiarze z Bydgoszczy.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/cb845ce064d97efd
Jak nie paliwo kiepskiej jakości to za ciasne łuki na zakopiance. Jak nie to to znów za zimno, latem dla pojazdów za ciepło. Nosz kurde… Badziewiarze z Bydgoszczy.
2016-01-14 16:40:41 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post roześmiany:
"Taaa... Nawet ten Maciejewski nie wspomina żeby inne lokomotywy też padały z powodu paliwa.W ogóle nigdzie nikt o tym nie pisał ani na to nie narzekał."
A kto miał się tym chwalić? O takich rzeczach wam nikt nie powie, bo i po co? Co zimę akcja się powtarza... 2016-01-14 16:42:19 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post PESAfan:
"Rozumiem, że pekanie elementów wózka to też wina paliwa…
http://www.fotosik.pl/zdjecie/cb845ce064d97efd
Jak nie paliwo kiepskiej jakości to za ciasne łuki na zakopiance. Jak nie to to znów za zimno, latem dla pojazdów za ciepło. Nosz kurde… Badziewiarze z Bydgoszczy."
Rozumiem ze już wiesz, co jest przyczyną i wiesz jak temu zaradzić :) Pesa wózków nie projektowała a firma z Poznania. http://www.fotosik.pl/zdjecie/cb845ce064d97efd
Jak nie paliwo kiepskiej jakości to za ciasne łuki na zakopiance. Jak nie to to znów za zimno, latem dla pojazdów za ciepło. Nosz kurde… Badziewiarze z Bydgoszczy."
2016-01-14 16:43:59 Autor: Szpec
---.95.164.7
przecież to typowe... Jak nie to to tamto...bezbronne dzieciątka, których jak nie poddostawcy, to maszyniści albo klienci oszukują i się czepiają. PESA powinna zgarniac kaskę, a w zamian pozwoli się kochać. I interpelować, pielgrzymkować po misnisterstwach po kolejne zamówienia :)
2016-01-14 16:59:35 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
Czyli sprzedany szajs nazywa się Pesa ale jak wózki pękają to już nie Pesa tylko ktoś inny z Poznania ... To może niech ta montownia z Bydgoszczy poda co sama zaprojektowała i zbudowała a co (czyli prawie wszystko) pochodzi od innych producentów. To jest właśnie problem reanimowania ED74 tam właściwie tylko papier toaletowy jest z Polski a najważniejsze części są z zagranicy.
2016-01-14 17:25:16 Autor: Lolo
---.179.234.244
Ale bełkot. Dwa lub trzy spalinowozy z Krzyża? To w końcu ile? Trzy z dwóch stacjonujacych w Krzyżu? Jedna w Rzeszowie. A inne na tym samym paliwie jeździły? W całym wątku brakuje tylko komisji śledczej i brzozy...
2016-01-14 17:28:01 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Borys_q
> jak po trafieniu jelenia trzeba lokomotywę odstawić do naprawy to co to za
badziewie?
Nawet po stłuczkach często zabiera się samochodom dowód rejestracyjny jako niesprawnym do dalszej jazdy.
@ roześmiany
> Taaa... Nawet ten Maciejewski nie wspomina żeby inne lokomotywy też padały z powodu paliwa.
Tak trudno zrozumieć że do filtrów innych lokomotyw go nie dopuszczono więc wypowiada się tylko o tym co sam "widział"?
@ roześmiany
> Czyli sprzedany szajs nazywa się Pesa ale jak wózki pękają to już nie Pesa tylko ktoś inny z Poznania ... To może niech ta montownia z Bydgoszczy poda co sama zaprojektowała i zbudowała a co (czyli prawie wszystko) pochodzi od innych producentów.
Zastanawiające jest oczekiwanie od Pesy wyjaśnień mimo że nie ona była autorem informacji.
> jak po trafieniu jelenia trzeba lokomotywę odstawić do naprawy to co to za
badziewie?
Nawet po stłuczkach często zabiera się samochodom dowód rejestracyjny jako niesprawnym do dalszej jazdy.
@ roześmiany
> Taaa... Nawet ten Maciejewski nie wspomina żeby inne lokomotywy też padały z powodu paliwa.
Tak trudno zrozumieć że do filtrów innych lokomotyw go nie dopuszczono więc wypowiada się tylko o tym co sam "widział"?
@ roześmiany
> Czyli sprzedany szajs nazywa się Pesa ale jak wózki pękają to już nie Pesa tylko ktoś inny z Poznania ... To może niech ta montownia z Bydgoszczy poda co sama zaprojektowała i zbudowała a co (czyli prawie wszystko) pochodzi od innych producentów.
Zastanawiające jest oczekiwanie od Pesy wyjaśnień mimo że nie ona była autorem informacji.
2016-01-14 17:36:46 Autor: prG
---.google.com
Leciał na czerwonej od naszych braci Rosjan to i się zapchaly. Ale jakiego kopa.. Przez chwilę miały.
2016-01-14 17:42:16 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
jest wyposażona w czujniki poziomu paliwa i można w każdej
Nie przeczę że czasy wynoszonego masowo paliwa z lokomotyw dawno minęły są to takie miejskie legendy czy tam kolejowe opowiastki . Tym nie mniej te czujniki i możliwość zobaczenia bezpośrednio ile jest paliwa tak naprawdę w zbiorniku jest w realu bardzo dyskusyjna powiem więcej komputer sobie w zbiorniku na ile można zobaczyć sobie a z dokumentów też sobie. Różnice bywają spore w setkach litrów. Sam tankuje takie wynalazki komputer pokazuje 300 litrów ja tankuje 500 i cały jestem obryzgany z ropy a zbiornik ma ponad 2 tyś więc różnie to bywa,
Nie przeczę że czasy wynoszonego masowo paliwa z lokomotyw dawno minęły są to takie miejskie legendy czy tam kolejowe opowiastki . Tym nie mniej te czujniki i możliwość zobaczenia bezpośrednio ile jest paliwa tak naprawdę w zbiorniku jest w realu bardzo dyskusyjna powiem więcej komputer sobie w zbiorniku na ile można zobaczyć sobie a z dokumentów też sobie. Różnice bywają spore w setkach litrów. Sam tankuje takie wynalazki komputer pokazuje 300 litrów ja tankuje 500 i cały jestem obryzgany z ropy a zbiornik ma ponad 2 tyś więc różnie to bywa,
2016-01-14 17:44:50 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
@jatal
Ja od nikogo nie oczekuję odpowiedzi a zwłaszcza od Pesy.To była tylko refleksja do wypowiedzi netowego piewcy Pesy czyli zeus04.
Ja od nikogo nie oczekuję odpowiedzi a zwłaszcza od Pesy.To była tylko refleksja do wypowiedzi netowego piewcy Pesy czyli zeus04.
2016-01-14 18:44:46 Autor: KK_CTA_USA
---.208.29.20
Za testowanie na pasazerach jednak nie odpowiada nikt inna jak IC. Powinni wlec zapasowa lokomotywe tak jak zwykle bywalo przy testach prototypow. Testowano Game elektryczna z pomocniczym silnikiem, a wyprodukowano calkowicie spalinowa. Do tego pierwsze egzemplarze to zawsze prototypy I mozna sie wszytskiego spodziewac.
2016-01-14 18:50:46 Autor: Czwarty pasażer
---.eaw.com.pl
@jatal
Trafne porównanie 120 tonowej lokomotywy do ważącego 100 razy mniej samochodu z cienkiej blaszki. Oby więcej takich celnych ripost!
Trafne porównanie 120 tonowej lokomotywy do ważącego 100 razy mniej samochodu z cienkiej blaszki. Oby więcej takich celnych ripost!
2016-01-14 19:02:26 Autor: ands
---.146.74.113.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jakie głupie tłumaczenie PESSY przecież ich sprzęt zawsze się psuje a paliwo leje cała kolej sprzedaje je energetyka i tylko lokomotywa GAMA ma z tym problem? Bzdura Bzdura takie maszyny muszą mieć podgrzewacze a te maszyny ich nie mają i to cała przyczyna
2016-01-14 19:32:11 Autor: HH
---.178.012.pools.vodafone-ip.de
O Matko....problemy wynikające z obsługi SU160 są typowymi dla początku eksploatacji chorobami wieku dziecięcego.
po pierwsze....
czyli wynika z tego, ze kupujacy jest podmiot "nie prywatny" wiec obijetnie czy lokomotywy beda sie psuly...
Jakby te lokomotywy mial kupiwac zwykly "kierowca" to z takim okresleniem rzeczy 2 raz juz by nie kupil.
Np ktos kupuje samochod, a producent mowi, ze sie moze popsuc, bo jeszcze jest niedopracowany, tzn. moze sie popsuc, choroba wieku dzieciecego...
Szok !!!!
po drugie:
Jutro sklady ICE w Niemczech beda max 200 km/h kursowac, z uwagi na zmiane pogody, sa zapowiedziane opady sniegu. Jesli sklad ICE jedzie 270, czy 300 km/h sa obawy, ze pod podwoziem wagonow tworza sie bryly lodu, ktore sie odrywaja i moga nastepnym sklad ICE uszkodzic, dlatego w DB oglasza w okresie zimy i opadow sniegu zmiejszenie predkosci skladow ICE do 200 km/h na wszystkich trasach.
po pierwsze....
czyli wynika z tego, ze kupujacy jest podmiot "nie prywatny" wiec obijetnie czy lokomotywy beda sie psuly...
Jakby te lokomotywy mial kupiwac zwykly "kierowca" to z takim okresleniem rzeczy 2 raz juz by nie kupil.
Np ktos kupuje samochod, a producent mowi, ze sie moze popsuc, bo jeszcze jest niedopracowany, tzn. moze sie popsuc, choroba wieku dzieciecego...
Szok !!!!
po drugie:
Jutro sklady ICE w Niemczech beda max 200 km/h kursowac, z uwagi na zmiane pogody, sa zapowiedziane opady sniegu. Jesli sklad ICE jedzie 270, czy 300 km/h sa obawy, ze pod podwoziem wagonow tworza sie bryly lodu, ktore sie odrywaja i moga nastepnym sklad ICE uszkodzic, dlatego w DB oglasza w okresie zimy i opadow sniegu zmiejszenie predkosci skladow ICE do 200 km/h na wszystkich trasach.
2016-01-14 19:55:12 Autor: Podrozny
---.centertel.pl
@jatal: po kolizji ze zwierzęciem to mogą byc uszkodzone sprzegi, zgarniacz, porysowane blachy czy zbite reflektory ale nic wiecej, a to sie kwalifikuje na krotka naprawe a nie okreslanie mianem wypadku. Nie ma znaczenia kto jest producentem wozkow, calosc firmuje Pesa i to ona odpowiada za jakosc swojego produktu w kazdym calu.
2016-01-14 21:20:16 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post gnowak:
"Jakoś do nurków lano to samo paliwo i problemów nie było..."
Nurki mają silniki stare, można wlać cokolwiek, kujawski też. Nowoczesne silniki wymagają jednak lepszego paliwa, to nie syrenka, gdzie pod lotniskami paliwo lotnicze było w studniach, wystarczyło przez szmatę przelać i jechać. 2016-01-14 22:01:34 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
Czyżby w PKP Intercity tankowali do lokomotyw... benzynę? :D
2016-01-15 00:29:57 Autor: jatal,
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ roześmiany
W takim razie była to "refleksja" używająca bezsensownych argumentów.
@ Czwarty pasażer
Niezależnie od masy własnej wszystkie sprzęty czy aparaty mają swoje
słabe punkty. Nie trzeba zdeformować aż całych 120 ton żeby unieruchomić pojazd.
@ Podrozny
1. Dlatego do czasu wyjaśnienia na czym tak naprawdę polegało to zdarzenie nie miało sensu jego tak szerokie komentowanie (trollowanie).
2. Przecież ja to wiem i nigdzie nie pisałem czegoś przeciwnego.
W takim razie była to "refleksja" używająca bezsensownych argumentów.
@ Czwarty pasażer
Niezależnie od masy własnej wszystkie sprzęty czy aparaty mają swoje
słabe punkty. Nie trzeba zdeformować aż całych 120 ton żeby unieruchomić pojazd.
@ Podrozny
1. Dlatego do czasu wyjaśnienia na czym tak naprawdę polegało to zdarzenie nie miało sensu jego tak szerokie komentowanie (trollowanie).
2. Przecież ja to wiem i nigdzie nie pisałem czegoś przeciwnego.
2016-01-15 01:07:21 Autor: rozęśmiany
---.dynamic.chello.pl
Zwalanie winy na paliwo nic nie da zwłaszcza że w tytule artykułu sama Pesa przyznaje że odpowiada ono tylko za część awarii ...
2016-01-15 08:00:07 Autor: Lechu lechu
---.opera-mini.net
SM42 cargo 6dga 6dgb z tego samego powodu zdechly. Witamy w klubie :) ale troche tez winna jest konstrukcja (brak podgrzewacza paliwa) a takze wentylator chlodzenia w przedziale silnikowym, tylko spotegowalo na zwiekszeniu prawdopodobienstwa awarii zwiazanych z paliwem podczas wystepowania ujemnych temperatur.
2016-01-15 09:42:00 Autor: Marcin111111
---.tktelekom.pl
Szanowny Kolego Bartku dużo się mylisz każda lokomotywa ma GPS i jeżeli spuszczasz paliwo to system informuje o ubytku paliwa a kombinowanie z układem paliwowym zostanie wykryte przez służby naprawcze po drugie paliwo na lokomotywach jest z markerem także jest ryzyko kontroli przez krokodyle.
2016-01-15 12:16:10 Autor: harnaś
---.centertel.pl
Ja to już poprzednio pisałem i teraz powtórzę, że najważniejsze, żeby ogarnęli wszystko technicznie co i jak (kwestia paliw też się w to wlicza) bo lokomotywy mają służyć dziesięciolecia i w takiej perspektywie czasowej trzeba o nich myśleć. Widać, że działają w tym kierunku i bardzo dobrze.
2016-01-15 13:09:45 Autor: paf
---.dynamic.chello.pl
@Marcin111111
Akurat ci krokodyle będą sprawdzali markerem prywatny samochód... jak pójdzie konkretny donos to i owszem, ale normalnie nie ma bata
Akurat ci krokodyle będą sprawdzali markerem prywatny samochód... jak pójdzie konkretny donos to i owszem, ale normalnie nie ma bata
2016-01-15 14:32:02 Autor: jan12
---.124.110.143.rybnet.pl
W Rybniku cargowskie 6dg tez padly z powodu zamarzniętego paliwa.
2016-01-15 16:14:18 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
Tak jak piszecie, zima i mrozy pokażą nam prawdę.
2016-01-15 16:50:13 Autor: zeus04
---.133.22.13
...zima do której większość jest świetnie przygotowana... po fakcie ;) Drogowcy, kolejarze i prawie każdy z nas :)
2016-01-15 17:04:15 Autor: zeus04
---.133.22.13
Paliwo nie było złe. One było dobre...na lato. Stare SM42 mają podgrzewany zbiornik tzw. górny o pojemności ok. 400 litrów który jest umieszczony wewnątrz przedziału prądnicowego tuż przed samą kabiną maszynisty. W SM41 taki "górny" zbiornik był pod sufitem w kabinie i w razie nieszczelności kapało nam na głowę :)
2016-01-15 17:34:52 Autor: Carlos
---.static.chello.pl
zeus04
Dokładnie tak, problemy miały Gamy z Rzeszowa i Krzyża, w Białymstoku - jak się dowiedziałem, nie (chociaż =tam było najzimniej :)
Niestety, spółka mająca w dyspozycji większość stacji paliw nadal oferowała paliwo letnie, zamiast zimowego, nie mówiąc oczywiście o tym, że paliwa arktycznego nikt nie zamawia, bo jest droższe...
Ogólnie - silniki nowej generacji mają znacznie dokładniejsze filtry paliwa, gdzie w czasie spadku temperatury z "letniego" diesla wytrąca się na tyle dużo parafiny, że pompa paliwa zaczyna mieć problemy z jego dawkowaniem i nawet podgrzewanie głównego zbiornika paliwa już nie pomaga, bo paliwo ochładza się w przewodach i w filtrze. Z tego powodu padają zwłaszcza 6Dg, o czym Koledzy wyżej już pisali.
Dokładnie tak, problemy miały Gamy z Rzeszowa i Krzyża, w Białymstoku - jak się dowiedziałem, nie (chociaż =tam było najzimniej :)
Niestety, spółka mająca w dyspozycji większość stacji paliw nadal oferowała paliwo letnie, zamiast zimowego, nie mówiąc oczywiście o tym, że paliwa arktycznego nikt nie zamawia, bo jest droższe...
Ogólnie - silniki nowej generacji mają znacznie dokładniejsze filtry paliwa, gdzie w czasie spadku temperatury z "letniego" diesla wytrąca się na tyle dużo parafiny, że pompa paliwa zaczyna mieć problemy z jego dawkowaniem i nawet podgrzewanie głównego zbiornika paliwa już nie pomaga, bo paliwo ochładza się w przewodach i w filtrze. Z tego powodu padają zwłaszcza 6Dg, o czym Koledzy wyżej już pisali.
2016-01-15 20:45:44 Autor: rompap1954
---.dynamic.chello.pl
@xmen73.Gościu nie bredź,te wszystkie"zabezpieczenia"są dobre dla nie znających tematu a rzeczywistość jaka jest to chyba wiesz a jak nie wiesz albo udajesz że nie wiesz to tylko trzeba Ci współczuć!
2016-01-16 20:29:01 Autor: Mariot
---.tsm.tarnobrzeg.pl
Z tym paliwem sikowym się zgodzę. W okolicach Stalowej Woli jest zauważalny dziwny zwyczaj, w dzień spalinówki jadą na normalnym paliwie co widać po wydostającym się dymie (oczywiście prócz gagarina). W nocy WSZYSTKIE spalinówki jak leci kopcą okropnie. Pytanie czemu tak się dzieje ?
2016-01-17 13:19:10 Autor: Nafciarz
---.devs.futuro.pl
Teeee
znafcy z pierwszych komentarzy
widzieliście kiedy silnik na ropę?
znafcy z pierwszych komentarzy
widzieliście kiedy silnik na ropę?
Pesa

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |