Partnerzy serwisu:

Pesa testuje Elfy 2 dla KD na trasie Wrocław – Opole

Jakub Rösler 26.07.2022 3,5k

arrow
arrow
Pesa testuje Elfy 2 dla KD na trasie Wrocław – Opole
Fot. Marcin Zachariasz
Pesa testuje Elfy 2 dla KD na trasie Wrocław – Opole
Pesa testuje Elfy 2 dla KD na trasie Wrocław – Opole
Pesa testuje Elfy 2 dla KD na trasie Wrocław – Opole
Pesa testuje Elfy 2 dla KD na trasie Wrocław – Opole
Pesa testuje Elfy 2 dla KD na trasie Wrocław – Opole
Pesa testuje Elfy 2 dla KD na trasie Wrocław – Opole
Pesa testuje Elfy 2 dla KD na trasie Wrocław – Opole
Firma Pesa, a więc producent najnowszych elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf 2, które trafią do Kolei Dolnośląskich, właśnie rozpoczęła ich testy dynamiczne między Opolem, a Wrocławiem. Pierwsze pojazdy mają wejść do służby w KD we wrześniu tego roku.
Koleje Dolnośląskie zakupiły łącznie 25 nowych Elfów 2, które znacząco wspomogą park taborowy przewoźnika na liniach zelektryfikowanych, a więc choćby na trasach do Legnicy, Szklarskiej Poręby czy Jelcza-Laskowic po niedawno otwartej linii 292. Wejście do służby nowych Elfów jest tym bardziej oczekiwane, gdyż przewoźnik ma problem z dostępnością swoich 5-członowych Impulsów. Szerzej o problemach z tymi pojazdami piszemy w tym miejscu.

Pierwszy elf został zaprezentowany mediom w listopadzie ubiegłego roku, podczas testów na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. Teraz na Dolnym Śląsku pojawiły się dwie jednostki, które przechodzą odbiory fabryczne, prowadzone przez producenta pociągów, a więc bydgoską Pesę.

– Jesteśmy w trakcie odbiorów fabrycznych, dwa pierwsze pojazdy w niedzielę wieczorem wyjechały z Bydgoszczy do Wrocławia. Teraz trwają testy odbiorcze na linii wyposażonej w ETCS  – przekazał Maciej Walczak, Dyrektor Kontraktu KD w PESA Bydgoszcz

Pierwsze Elfy 2 mają wejść do służby w barwach Kolei Dolnośląskich we wrześniu bieżącego roku.

Prezes Kolei Dolnośląskich, Damian Stawikowski, poinformował także o tym, że przewoźnik podpisał aneks z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, dzięki czemu zakup nowych pociągów został dofinansowany jeszcze większą kwotą niż pierwotnie zakładano. Dofinansowanie wzrosło z 50% do 64% wartości całego projektu, co przekłada się na wzrost z kwoty 85 milionów do niespełna 109 milionów złotych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony