Pesa przekazała w terminie 12 lokomotyw Gama Marathon dla RCP [zdjęcia]
inf. pras., oprac. ms ⚫ 31.08.2021 ⚫
9,3k


![Pesa przekazała w terminie 12 lokomotyw Gama Marathon dla RCP [zdjęcia] Pesa przekazała w terminie 12 lokomotyw Gama Marathon dla RCP [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210831153558p2.jpg_60-60.jpg)
![Pesa przekazała w terminie 12 lokomotyw Gama Marathon dla RCP [zdjęcia] Pesa przekazała w terminie 12 lokomotyw Gama Marathon dla RCP [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210831153725p1.jpg_60-60.jpg)
![Pesa przekazała w terminie 12 lokomotyw Gama Marathon dla RCP [zdjęcia] Pesa przekazała w terminie 12 lokomotyw Gama Marathon dla RCP [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210831153725p3.jpg_60-60.jpg)
![Pesa przekazała w terminie 12 lokomotyw Gama Marathon dla RCP [zdjęcia] Pesa przekazała w terminie 12 lokomotyw Gama Marathon dla RCP [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210831153726p4.jpg_60-60.jpg)
31 sierpnia Pesa przekazała Rail Capital Partners ostatnią z 12 lokomotyw Gama Marathon, zamówionych w ramach umowy zawartej w dniu 7 czerwca 2019 roku.
Kontrakt ten był realizowany i dofinansowany ze środków unijnych w ramach projektu „Zakup lokomotyw trakcyjnych do wykonywania transportu intermodalnego w formule ROSCO”.
– Cieszę się, że kolejny finansowany z udziałem CUPT projekt kończy się w przewidzianym umową terminie. W perspektywie 2021-2027 planowane jest dofinansowanie projektów z zakresu transportu intermodalnego w ramach KPO, gdzie planowany budzet to 175 mln euro, oraz FEnIKS z planowanym budżetem 230 mln euro, a także w ramach CEF2. Dofinansowaniem będzie objęta budowa i przebudowa infrastruktury terminali intermodalnych oraz dedykowanej infrastruktury kolejowej i drogowej, zakup lub modernizacja urządzeń przeładunkowych, taboru kolejowego i specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w przewozach intermodalnych a także zakup lub modernizacja systemów telematycznych i satelitarnych związanych z transportem intermodalnym – powiedziała Izabela Plutecka Dyrektor Departamentu Multibranżowego CUPT.
Większość taboru RCP to Gamy
W tej chwili RCP dysponuje 34 lokomotywami, z czego 29 to Gamy wyprodukowane przez Pesę. Prezes spółki Ireneusz Kozłowski podkreślił, że RCP stale zwiększa liczbę pojazdów w swojej flocie, i w planach ma kolejne zamówienia.
Gama Marathon to lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym. Rozwiązanie to umożliwia prowadzenie składów na liniach pozbawionych trakcji elektrycznej i jest stosowane przede wszystkim przy pracach manewrowych w portach, hutach, kopalniach czy terminalach kontenerowych.
Dostarczone RCP lokomotywy są wykorzystywane do obsługi składów pociągów w terminalach kontenerowych lądowych na terenie całego kraju i portowych Gdańska czy Gdyni. Gamy z silnikiem dojazdowym zakupione w ramach projektu współfinasowanego z CUPT pracują już dla takich klientów jak Lotos Kolej, Captrain czy Alza Cargo.
Lokomotywa ze spalinowym modułem dojazdowym
– Eksploatowane przez nas od 3 miesięcy lokomotywy Gama Marathon, spełniają stawiane im oczekiwania. Zabudowany spalinowy silnik dojazdowy tzw. „last mile” w znacznym stopniu usprawnił i skrócić czas obsługi składów na terminalach przeładunkowych portowych i krajowych, co spotkało się z dużym zadowoleniem klientów. Lokomotywy doskonale sprawdzają się przy realizacji naszych usług przewozowych – powiedział podsumowując eksploatację tych lokomotyw Sławomir Sobotka, prezes zarządu Alza Cargo.
– Cieszę się, że moduł dojazdowy Gama Marathon doceniają przewoźnicy - to najlepsza rekomendacja tego rozwiązania. Zapewniam, że konsekwentnie pracujemy nad rozwojem rodziny Gama i wkrótce zaoferujemy naszym klientom kolejne typy lokomotyw – dodał Maciej Maciejewski, wiceprezes Pesy.
Poza eksploatowanymi już w Polsce lokomotywami 111Ed, 111E i 111Db PESA wkrótce zaoferuje klientom dwunapędową lokomotywę 111DE, która będzie przystosowana do pracy pociągowej zarówno pod siecią trakcyjną, jak i na liniach niezelektryfikowanych. We wrześniu na targach Trako Pesa zaprezentuje pierwszą polską lokomotywę manewrową SM42 wyposażoną tylko w napęd wodorowy. Bydgoska firma realizuje ten projekt we współpracy z PKN Orlen, a lokomotywa będzie wykorzystywana przez Orlen Koltrans do prac manewrowych na terenie rafinerii w Płocku.
Rail Capital Partners jest poolem taborowym, której jedynym udziałowcem jest fundusz FIZAN , którego częścią portfela inwestycyjnego zarządza należący do Skarbu Państwa Polski Fundusz Rozwoju (PFR). Siedziba RCP zlokalizowana jest w Bydgoszczy.
– Cieszę się, że kolejny finansowany z udziałem CUPT projekt kończy się w przewidzianym umową terminie. W perspektywie 2021-2027 planowane jest dofinansowanie projektów z zakresu transportu intermodalnego w ramach KPO, gdzie planowany budzet to 175 mln euro, oraz FEnIKS z planowanym budżetem 230 mln euro, a także w ramach CEF2. Dofinansowaniem będzie objęta budowa i przebudowa infrastruktury terminali intermodalnych oraz dedykowanej infrastruktury kolejowej i drogowej, zakup lub modernizacja urządzeń przeładunkowych, taboru kolejowego i specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w przewozach intermodalnych a także zakup lub modernizacja systemów telematycznych i satelitarnych związanych z transportem intermodalnym – powiedziała Izabela Plutecka Dyrektor Departamentu Multibranżowego CUPT.
Większość taboru RCP to Gamy
W tej chwili RCP dysponuje 34 lokomotywami, z czego 29 to Gamy wyprodukowane przez Pesę. Prezes spółki Ireneusz Kozłowski podkreślił, że RCP stale zwiększa liczbę pojazdów w swojej flocie, i w planach ma kolejne zamówienia.
Gama Marathon to lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym. Rozwiązanie to umożliwia prowadzenie składów na liniach pozbawionych trakcji elektrycznej i jest stosowane przede wszystkim przy pracach manewrowych w portach, hutach, kopalniach czy terminalach kontenerowych.
Dostarczone RCP lokomotywy są wykorzystywane do obsługi składów pociągów w terminalach kontenerowych lądowych na terenie całego kraju i portowych Gdańska czy Gdyni. Gamy z silnikiem dojazdowym zakupione w ramach projektu współfinasowanego z CUPT pracują już dla takich klientów jak Lotos Kolej, Captrain czy Alza Cargo.
Lokomotywa ze spalinowym modułem dojazdowym
– Eksploatowane przez nas od 3 miesięcy lokomotywy Gama Marathon, spełniają stawiane im oczekiwania. Zabudowany spalinowy silnik dojazdowy tzw. „last mile” w znacznym stopniu usprawnił i skrócić czas obsługi składów na terminalach przeładunkowych portowych i krajowych, co spotkało się z dużym zadowoleniem klientów. Lokomotywy doskonale sprawdzają się przy realizacji naszych usług przewozowych – powiedział podsumowując eksploatację tych lokomotyw Sławomir Sobotka, prezes zarządu Alza Cargo.
– Cieszę się, że moduł dojazdowy Gama Marathon doceniają przewoźnicy - to najlepsza rekomendacja tego rozwiązania. Zapewniam, że konsekwentnie pracujemy nad rozwojem rodziny Gama i wkrótce zaoferujemy naszym klientom kolejne typy lokomotyw – dodał Maciej Maciejewski, wiceprezes Pesy.
Poza eksploatowanymi już w Polsce lokomotywami 111Ed, 111E i 111Db PESA wkrótce zaoferuje klientom dwunapędową lokomotywę 111DE, która będzie przystosowana do pracy pociągowej zarówno pod siecią trakcyjną, jak i na liniach niezelektryfikowanych. We wrześniu na targach Trako Pesa zaprezentuje pierwszą polską lokomotywę manewrową SM42 wyposażoną tylko w napęd wodorowy. Bydgoska firma realizuje ten projekt we współpracy z PKN Orlen, a lokomotywa będzie wykorzystywana przez Orlen Koltrans do prac manewrowych na terenie rafinerii w Płocku.
Rail Capital Partners jest poolem taborowym, której jedynym udziałowcem jest fundusz FIZAN , którego częścią portfela inwestycyjnego zarządza należący do Skarbu Państwa Polski Fundusz Rozwoju (PFR). Siedziba RCP zlokalizowana jest w Bydgoszczy.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |