Partnerzy serwisu:

Pesa nie dostarczy pociągów do Netinery

jm, Rynek Kolejowy 27.02.2015 581

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-02-27 15:45:43 Autor: MPT
---.adsl.inetia.pl
Wielkopolskie przepłacą i wezmą z pocałowaniem ręki ;-)
2015-02-27 15:45:50 Autor: sp
---.dip0.t-ipconnect.de
Jak to nie wiadomo co się stanie? Przecież pójdą do Kolei Wielkopolskich ;)
2015-02-27 15:46:12 Autor: newagowieczeslaska
---.dynamic.chello.pl
Pewnie niemcom kasy zabrakło, a teraz zrywają co się da.
2015-02-27 15:51:21 Autor: WJ&CK
---.play-internet.pl
Gdyby miały dostać latem to Niemcy by poczekali. Temat jest zapewne dużo grubszy...
2015-02-27 15:53:42 Autor: głos z kujpomu
---.play-internet.pl
Linki CD nie mogą wjeżdżać do Niemiec, może ewentualnie do najblizszej stacji nadgranicznej.
2015-02-27 15:58:36 Autor: omar
---.centertel.pl
Nie tacy jak Pesa toczyli długotrwałe boje o homologacje. Mam nadzieje, że jakoś poradzą sobie z tą sprawą. Dla Pesy ten kontakt nie będzie jakimś wielkim ciosem w skali ich produkcji, ale niezmiernie szkoda, że taki scenariusz sprawa przybiera. Niemniej trzymam kciuki za rodzimych producentów i ich eksportowe poczynania.
2015-02-27 16:01:40 Autor: stefan44
---.finemedia.pl
Piec sztuk w sam raz dla KD na pociagi do Drezna.
2015-02-27 16:18:53 Autor: ~
---.static.tvk.wroc.pl
Do Goerlitz z przesiadką na TLX do Drezna.

O Wrocław - Drezno można już zapomnieć.
2015-02-27 16:20:45 Autor: leemc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

leemc
Przydałoby się ich kilka w Kuj-Pomie zamiast dziadowskich MR/MRD albo SA106.
2015-02-27 16:22:36 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
I cały misterny plan poszedł................
Przy tak dużej ilości wyprodukowanych sztuk skoro innych możliwości niż dostarczenie polskim przewoźnikom nie ma to chciałbym, żeby PR Gdynia był jednym z podmiotów którym się skapną te Linki.
2015-02-27 16:30:21 Autor: Ciężar
---.anfa.net.pl
PRAWDA JEST TAKA, ŻE TO NIE TEN STRASZNY NIEMIECKI URZĄD NIE CHCE DOPUŚCIĆ DO RUCHU LINKÓW, ALE ZAMAWIAJĄCY ICH NIE CHCE. PESA NA 1 RZUT ZROBIŁA LINKI O 13 TON ZA CIĘŻKIE, DO ODCHUDZENIU DALEJ BYŁO 3 ZA DUŻO, NO I NIEMCY SIĘ WKURZYLI...
PS PAMIĘTACIE ODCHUDZANIE ŚLĄSKICH ELFÓW...
2015-02-27 16:38:08 Autor: ziom
---.dynamic.gprs.plus.pl
Koleje Wielkopolskie już czekają ;-)
2015-02-27 16:56:14 Autor: GOH
---.riz.pl
Jeśli to prawda z tą wagą to będzie nauczka dla Pesy...Jesli w Polsce mogą w ofercie napisać że spełnią wszystkie wymagania, to jedno, ale w Niemczech takie numery nie przejdą, że napiszemy że spełniamy, a potem jakoś to będzie. EBA to nie UTK że wyda decyzję że waga może być z tolerancją 5 ton, czy jakoś tak...
2015-02-27 16:56:30 Autor: mrst
---.cpe.marton.net.pl
Liczę na to, że za bardzo na Pesie nie odbije się ta strata nie dostarczenia Link-ów dla niemieckiego przewoźnika. Może bydgoski producent sprzeda je po ,,promocyjnej'' cenie i możliwe, że ktoś skusi się na nie m.in. Koleje Wielkopolskie czy Arriva RP. :)
2015-02-27 17:02:35 Autor: wojtus
---.183.139.56.dsl.dynamic.t-mobile.pl
gdzie hejterzy pendolino, mówiący że pesa zrobi wszystko lepiej i jeszcze ponoć ich pojazdy jeżdżą nawet w Niemczech. ...[...]
Niemcy się z nas śmieją, świetny sukces co nie?
2015-02-27 17:12:26 Autor: kleska
---.play-internet.pl
O tym że będzie to klęska Pesy wiadomo przynajmniej już od pół roku. Linki nigdy nie dostaną dopuszczenia do jazdy w DE. Na pewno nie Linki serii 600 i 223M. Sa po prostu źle zaprojektowane m.in konstrukcja nie spełnia wymagań, nie mówiąc już o skrajni czy o koszmarnie przekroczonej masie maksymalnej.
To po prostu porażka Pesy. Ale i efekt projektowania byle jak. To się sprawdza w Polsce ale nie w Niemczech. Pesa nie ma sensownego systemu zarządzania projektami o takim stopniu skomplikowania i złożoności. Do tego Pesa bierze przetargi z datą dostawy za rok nie mając nic a w zasadzie mając rysunek np Darty, obecne tutaj Linki, piętrusy itd itd

Co najśmieszniejsze seria 223M dla zachodnio pomorskiego i lubuskiego powinna dostać pełne papiery do jazdy w Niemczech, a ich nie dostanie co jest jednoznaczne z nie spłeniem przez Pesa warunków zamówienia.....czekamy na rozliczenie Pesy z tych zamówień PUBLICZNYCH.

Do tego Pesa ma dostarczyć latem kolejne jednostki do Niemiec. Tym razem dla klienta NEB.....będzie to 10 sztuk (2 i 3 człony).....oczywiście nie ma na to żadnych szans nawet najmniejszych
2015-02-27 17:18:00 Autor: KW
---.adsl.inetia.pl
Koleje Wielkopolskie kupią je za parę milionów drożej niż dawali Niemcy.
Ta spółka weźmie każdy badziew za grube miliony, byle żeby tylko jakiemuś znajomemu to się opłacało...
2015-02-27 17:20:18 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
A ja czekam na Darty dla PIC to dopiero będzie porażka ciekawe co wtedy krzykacze od Pendolino że złe będą twierdzić :) A zapomniałem o takiej małej muce jak wagony piętrowe dla KM będzie się działo:D
2015-02-27 17:27:17 Autor: qweq
---.ir.intel.com
Niemcy to mądry naród, który umie chronić swoje narodowe interesy i po prostu firma z Polski napotka tam "nieoczekiwanie" na takie problemy natury formalnej że musi się wycofać.
Natomiast w to miejsce wskoczy firma niemiecka - może z nieco droższą ofertą, ale za to dająca pracę Niemcom.

Czyli zupełnie odwrotnie jak u nas - u nas polska firma zdechnie zamęczona przez urzędasów, podczas gdy zagraniczny kapitał wpuszcza się i wypuszcza bez słowa.
2015-02-27 17:34:22 Autor: GOH
---.riz.pl
@kleska

Zgadzam siez tobą i masz zupełną rację. Czas wreszcie skończyć z układaniem się Zamawiającego z Wykonawcą i zamiatanie pod dywan braku spełnienia wymagań zawartych w dokumentacji przetargowej. Zacznijmy być poważni, bo to zaczyna być już śmieszne. Pesa ostatnio obiecuje gruszki na wierzbie, zabiera sięza każde zamówienie tak jak napisał kleska powyżej, Niekiedy nie mają nawet pojazdu, tylko rysunek. Ja naprawdę nie bronię im, ani żadnej innej Polskiej firmie, ale niech to ma ręce i nogi, a nie na zasadzie "bierzemy każdy przetarg, damy taką cenę że tylko my wygramy, a potem będziemy się martwić". Taka postawa to nie jest żadna odwaga ani pokaz możliwości, tylko pazerność i brak realnej oceny własnych możliwości.
Nic by się nie stało jakby inne firmy wygrały jakieś przetargi na pociągi czy tramwaje, nawet zagraniczne, a Pesa i tak miałaby masę zamówień, które zapewniłyby jej zrównoważony rozwój i produkcję zgodną z ich możliwościami. Przecież Pesa też wygrywa za granicą.
Najgorsze w tym wszystkim jest to że w zdarzają sieprzypadki gdzie finalny produkt znacząco odbiega od wymagań postępowania przetargowego, a i tak Wykonawca nie ponosił konsekwencji, bo Zamawiający miał pieniądze z funduszy UE.
Mam nadzieję że to będzie nauczka dla Pesy, aby poprawić jakość produktów oraz zarządzanie projektem od fazy projku pojazdu. Dodatkowo czas aby Zamawiający egzekwowali zapisy umów, zwłaszcza te dotyczące kar umownych.

I jeszcze jedno popieram polski produkt, ale nie za cenę jakości. Wolałbym aby w kilku ostatnich przetargach pociągi dostarczali sprawdzeni producenci ze sprawdzonym produktem, niż Pesa która miała tylko produkt na kartce papieru...Przecież to ma być produkt na co najmniej 30 lat eksploatacji.
Podziwiam Pesę za to jak się rozwinęła, ale zarząd firmy powinien dobrze zastanowić sienad strategią firmy, bo nie jest sztuką nabrać masę zamówień oferując niskie ceny i deklarując że spełni sięwszystkie wymagania, a potem mieć z nimi problemy. Nie, nie tędy droga...
Naprawdę nie można być pazernym, a w sytuacji Pesy widzę że przeceniono możliwości firmy. Mam nadzieję że pesa wyciągnie wnioski z tej lekcji, i pamiętając o tym nauczy siena własnych błędach.
Chciałbym aby Pesa była Polską marką kojarzoną z wyważonym poziomem jakości w relacji do konkurencyjnej ceny, a nie firmy która jest niesłowna i oferuje tani produkt, ale kiepskiej jakości który dodatkowo nie spełnia wymagań postawionych w postępowaniu przetargowym.

Czasami lepiej dostarczyć mniej a lepiej.

Pozdrawiam wszystkich którzy trzeźwo patrzą na tę systuację i cały segment branży kolejowej w Polsce.
2015-02-27 17:43:40 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post leemc:
"Przydałoby się ich kilka w Kuj-Pomie zamiast dziadowskich MR/MRD albo SA106."
Od kiedy to naczelny gremlin Arrivy narzeka na "kosmodromy" MR/MRD, które są jakże idealne na "smrodzenie pod drutem"? A jak rok, dwa lata temu ostrzegałem przed smrodzeniem pod drutem to Ty i Tobie podobni fanatycy Awarii mnie i Sławka @gryffa wyśmiewaliście. Macie więc czego chcieliście - rozbite relacje międzywojewódzkie, rzadki takt na liniach lokalnych kosztem wiązania obiegów na tym taborze co jest, wypożyczenia gratów od DB REGIO NORDOST, które tanie nie są. Arriva jeśli chce startować najpierw niech się postara o kilka - kilkanaście EZT a potem Linki. Bo ileż można reanimować trupy MR/MRD? Niedługo wyjdzie im 40 lat eksploatacji a wtedy świadectwa dopuszczenia szlag trafi, no chyba że P5 przejdą.
2015-02-27 17:48:32 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
Projektowanie pociągów według PESY
-Wizualizacja projekt na papierku i tyle nie ma nic.
Omamianie publiki ,prezydenta czy czołowych polityków którzy potem wieszają się na bramach zakładu że jak to nie kupują naszego
-Szybki projekt wykonany w tydzień
-Trzy miesiące na montaż składu
-Czwartego dostawa w czasie dostawy się psuje
-Po roku u klienta odstawiony gdzieś w krzakach

Gdzie tak się projektuje ?Ile lat projektowano i budowano następcę TGV pojazd AGV? czy Pendolino.
Ile lat Simens projektował i budował skład ICx?

A tu jakaś firma chce zbudować konkurencje tych pociągów w pół roku
2015-02-27 17:48:45 Autor: hahahaha
---.play-internet.pl
Czy to nie w tych pociągach filmowała się Kopacz z prezesem Pesy? Nawet we wiadomościach było.....chyba Komorowski też na ich tle pozował......

ALE WSTYD TERAZ!!!
2015-02-27 17:55:22 Autor: ETCS
---.unknown.vectranet.pl
Dla ludzi z PESY - zastanówcie się, co piszecie tutaj, bo jeżdżąc po własnej firmie, jaka by ona nie była, wywlekając brudy sracie do własnego gniazda. Zastanówcie się.
2015-02-27 17:59:11 Autor: poznaniak
---.icpnet.pl
Uśmiałem się strasznie. To Panowie Top Dizajn Award & Haj Konstukcjon Biuron nie potrafili dobrze zaprojektować zwykłego szynobusu? Jeszcze raz BRAVO Bydgoszcz ! Ale mi też by się nie chciało za 2000 na rękę ;))))
2015-02-27 18:07:12 Autor: GOH
---.centertel.pl
@ETCS
No tak , bo przecież lepiej schować głowę w piasek i powiedzieć ze nic się nie stało i powielać dalej te same błędy. Prawda? Może lepiej ze tak się stało to może wyciągną wnioski. Az się boje jakie będą Darty, tramwaje dla Krakowa i krótkie Jazzy dla Warszawy, skoro tak słabo płacą ludziom w biurze projektowym. Niestety powoli wyłażą chyba oszczędności...
2015-02-27 18:07:24 Autor: Podrozny
---.adsl.inetia.pl
@scorpio: zobacz jak wygląda pod względem trakcji obsługa trasy Hamburg-Westerland (Sylt) a potem narzekaj na jeżdżenie u nas dieslami pod drutem.

A swoją drogą, ciekawe co na tę wiadomość odnośnie Linków powiedziałby naczelny fan wyrobów Pesy czyli kolega zeus :)
2015-02-27 18:14:37 Autor: adamsky
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie cieszcie się z cudzego nieszczęścia, bo to o was świadczy jaki poziom reprezentujecie. Nie tacy jak Pesa mieli bolesne przejścia z EBA.
2015-02-27 18:23:57 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Schade!
Miejmy nadzieję, że PESA i NEWAG zaleją kiedyś Europę swoim taborem kolejowym i tramwajowym tak jak Solaris autobusami.
2015-02-27 18:39:50 Autor: poznaniak
---.icpnet.pl
Może mi ktoś wytłumaczyć jak to jest możliwe że w erze obliczeń MES, programów CAD, CAM, finalny produkt jest zbyt ciężki o 13 000kg?!!! i nie spełnia założeń TS I!!
2015-02-27 18:40:14 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Niech PRy wezmą, ale jakiś inny przewoźnik regionalny.
2015-02-27 18:46:57 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Cały dowcip polega na tym, że zarówno Pesa, jak i Newag mają w Polsce robotę na następne 150 lat. Do wymiany jest np. cały tabor PR, SKM, PIC czy KM, o Cargo nie wspomnę a zapotrzebowanie można szacować na ok. 3000 loków, 2000 ezt, 500 szt, tysiące wagonów pasażerskich, dziesiątki tysięcy wagonów towarowych...
2015-02-27 18:47:47 Autor: Wielkopolan
---.adsl.inetia.pl
A na zdjęciu do artykułu seria 600 -- doskonały wybór Kolei Wielkopolskich. Brawo rodacy.

Problemem linków do Netinery nie jest wyłącznie masa ale również skrajnia. Masa dyskwalifikuje je ze względu nie nieuzasadnione koszty wożenia 3 ton lub więcej przez trzydzieści lat - a za to się płaci (koszty dostępu plus paliwo). Zagregowane koszty to idą w dziesiątki milionów EURO.

Ale skrajnia dyskwalifikuje te pojazdy zupełnie uniemożliwiając dopuszczenie ich w Niemczech. Jeśli skrajnia pojazdów w Niemczech jest zgodna z kartą UIC505-1 to polskim potencjalnym nabywcom radzę dogłębną lekturę karty UIC505-1 ponieważ u nas ona również obowiązuje i Link może jej nie spełniać....

Kolejom Wielkopolskim nie wiem co poradzić, ale życzę im powodzenia....
2015-02-27 18:48:24 Autor: mbaaa
---.adsl.inetia.pl
Jedna niepowodzenie i od razu wszyscy psy wieszają na Pesie... ludzie to jest jeden kontrakt z kilkudziesięciu które teraz mają, więc nie róbcie z tego końca świata... a poza tym wskażcie mi firmę, która ma same sukcesy? A jak Kolej Wielkopolska chce te pojazdy, to super, lepiej nowe nie śmigane, niż stare rupcie z zachodu za tą samą cenę, bo za nowe z Bombardiera czy Siemensa to by trzeba było dwa razy tyle zapłacić.
2015-02-27 19:09:43 Autor: Eurotram
---.ip.oxynet.pl
W odpowiedzi na post qweq:
"Niemcy to mądry naród, który umie chronić swoje narodowe interesy i po prostu firma z Polski napotka tam "nieoczekiwanie" na takie problemy natury formalnej że musi się wycofać.
Natomiast w to miejsce wskoczy firma niemiecka - może z nieco droższą ofertą, ale za to dająca pracę Niemcom.

Czyli zupełnie odwrotnie jak u nas - u nas polska firma zdechnie zamęczona przez urzędasów, podczas gdy zagraniczny kapitał wpuszcza się i wypuszcza bez słowa."
Już wskoczyła; będą Linty,a Linty (jakby się kto pytał) produkowane są w przejętych przez Alstoma zakładach LHB w niemieckim Salzgitter.To chyba wystarczy za komentarz...
2015-02-27 19:14:56 Autor: Ułan
---.31.26.24.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@ Podrozny, tylko co ma jakaś niemiecka trasa do naszych polskich? To już jak Niemcy coś robią, to klękajcie narody i róbcie tak samo? Potworne kompleksy wyłażą z nas Polaków, skoro ciągle za przykład stawiamy sobie inne państwa (zwłaszcza Niemcy). Sporo z tego rzeczywiście jest uzasadnione, ale jeżdżenie dieslami na zelektryfikowanych liniach nie powinno być regułą, a już tym bardziej nie powinno być stawiane jako argument 'za'. Linie zelektryfikowane zostały zelektryfikowane po to, by poruszał się tam tabor elektryczny. Ale zdaję sobie sprawę, że to ciężka logika...
2015-02-27 19:17:12 Autor: gg
---.147.153.254.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Eurotram, chcesz powiedzieć, że to "spiseq?"
2015-02-27 19:23:10 Autor: link
---.play-internet.pl
Link czy Lint co za różnica raptem 1 literka
2015-02-27 19:25:19 Autor: rop
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pełnej prawdy o tym zamówieniu i tak się nigdy raczej nie dowiecie.
Zawiodło sporo po stronie uzgodnień, rozeznania i wygrała szybkość i bylejakość.
Niemniej jednak dla NEB powinni się wyrobić.
2015-02-27 19:34:50 Autor: Tomczyński
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja już teorii dlaczego homologacja nie została przyznana przeczytałem tysiąc, dlatego do każdej z nich podchodzę z dystansem. W związku z tym, że nie mamy dokładnych danych nie ma co przesadnie wyrokować. Życzę Pesie jak najlepiej. Linki nie przez przypadek zostały zakupione przez Deutsche Bahn i mam nadzieje, że przyszłe homologacje przebiegną sprawniej.
2015-02-27 20:25:56 Autor: WJ&CK
---.eaw.com.pl
Zgodnie z umową z DB, do pazdziernika 2015 maja byc przedstawione swiadectwa homologacji dla Linka jednoczlonowego i trzyczlonowego. Jednoczlonowy stoi w Bydgoszczy. Trojczlon nie rozpoczal jeszcze jazd homologacyjnych. Jakie sa szanse na dotrzymanie terminu?
2015-02-27 21:03:17 Autor: adamsky
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Badania i testy DMU Link niezbędne do uzyskania homologacji tych pojazdów na rynek niemiecki są realizowane przez certyfikowanych, niemieckich rzeczoznawców i większość z tych badań zakończyła się już pozytywnym wynikiem. Ostateczny wniosek o udzielenie dopuszczenia do eksploatacji zostanie złożony na przełomie I i II kwartału tego roku. Oznacza to, że realizacja kontraktów dla NEB i DB nie jest zagrożona.
2015-02-27 22:25:21 Autor: newnew
---.kakapo.dk
Trzeba było wyprodukować jedną sztukę i uzyskać świadectwo typu. I dopiero później budować kolejne.
A nie natłuc żelastwa i z nim tak zostać.
I tak Niemcy z Netinery długo wytrzymali. Ale już na przyszłość sobie zapamiętają obietnice jakości...
2015-02-27 22:39:16 Autor: Matz32
---.dynamic.kabel-deutschland.de
Haha tu akuerat niema znaczenia ze to polski produkt.W ostatnich latach ta szwabska biurwa zadnego pojazdu niedopuscila na czas (patrz br 442,flirt3 czy ice velaro ) bo albo sie czegos przyd,,, albo zamiast robic to se kawke popijaja w biurze,,
2015-02-27 22:51:34 Autor: hirek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Matz32 faktycznie warto by się przyjrzeć przykładom innych pociągów zamiast psy na Pesie wieszać. Dostawy Velaro D dla DB były opóźnione o 2 lata. Bardzo duże opóźnienia w dostawach (spowodowane homologacją) zanotował również Bombardier ze składami Talent 2 (zamówienie również DB). Swoją drogą okoliczności tej sprawy są dość zbliżone do Linków. Dosyć rozwlekłą sagą była dostawa pierwszych Corradia Continental również dla DB. Pierwsze składy miały wyjechać w grudniu 2008 a wyjechały dopiero w czerwcu 2009 przy czym wszystkie uruchomiono dopiero w grudniu 2009 natomiast pełne dopuszczenie do trakcji ukrotnionej zyskano dopiero w 2010 roku. Dosyć duże opóźnienia zanotował również Stadler, przykładowo dostawy składów Flirt i GTW dla Eurobahn były opóźnione o rok. A jeszcze była sprawa Kiss dla CFL.
2015-02-27 23:11:53 Autor: Otto
---.dynamic.kabel-deutschland.de
Polnische Wirtschaft.... :D
2015-02-27 23:36:11 Autor: WJ&CK
---.eaw.com.pl
@adamsky

Pozyjemy zobaczymy.

Link trzyczlonowy to nowa bajka i proces dopuszczenia trzeba powtorzyc.
2015-02-28 00:34:42 Autor: UE
---.icpnet.pl
Skończcie pierd... Prawo UE mówi jasno o dopuszczeniach do ruchu pojazdu/urządzenia/produktu. Wystarczy, że te pojazdy są zgodne z TSI i otrzymają dopuszczenie w jakimkolwiek kraju UE to EBA może sobie co najwyżej popsioczyć, a dokumenty będzie musiała zaakceptować. Jeśli nie to witaj trybunale sprawiedliwości. Tak samo jest z chińskimi wózkami Y25. Wystarczy, że chińczyki dostaną dopuszczenie w Czechach to UTK nawet niech nie próbuje im zabronić dopuszczenia w Polsce.
2015-02-28 00:57:18 Autor: erto
---.dynamic.chello.pl
Do krytykujących: kiedy ODEG wprowadzał dostos-y KISS Stadlera to działania EBA doprowadziły do takich problemów, że ODEG był ratowany nawet przez spółki austriackie (np. WLB). Niemcy, na trasach obsługiwanych przez ODEG, jeździli wówczas dosłownie wszystkim - trwało to kilka tygodni. Fotoreportaż w ModellEisenBahner.
2015-02-28 06:13:54 Autor: Cargonurek
---.eaw.com.pl
@UE

Pojazdy zgodne z TSI mogą bez krajowych dopuszczen kursowac po liniach zgodnych z TSI. Linie Oberpfalzbahn zgodne z TSI nie są.
2015-02-28 08:20:27 Autor: dodo
---.nowysacz.vectranet.pl
Wreszcie ktoś się poznał na jakości produktów z Sepsy,szkoda tylko ,.ze to Niemcy a nie nasi decydenci kolejowi.Serdeczne gratulacje Panie Zydoklicki
2015-02-28 08:40:04 Autor: tryt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post UE:
"Skończcie pierd... Prawo UE mówi jasno o dopuszczeniach do ruchu pojazdu/urządzenia/produktu. Wystarczy, że te pojazdy są zgodne z TSI i otrzymają dopuszczenie w jakimkolwiek kraju UE to EBA może sobie co najwyżej popsioczyć, a dokumenty będzie musiała zaakceptować. Jeśli nie to witaj trybunale sprawiedliwości. Tak samo jest z chińskimi wózkami Y25. Wystarczy, że chińczyki dostaną dopuszczenie w Czechach to UTK nawet niech nie próbuje im zabronić dopuszczenia w Polsce."
Znajdź w Polsce linię zgodną z TSI, na której można robić próby pojazdu zgodnego z TSI.
2015-02-28 10:00:43 Autor: fry
---.play-internet.pl
Dla mnie prawda jest taka-wyszlo jak we wszystkim polskie bylejactwo i jakos sie zalatwi. To wychodzi praktycznie ze wszystkim tak. Bo w Polsce sie przymyka oko na regulaminy, olewa zasady, kombinuje i dogaduje pod stolem... potem producent wciska zamwiajacemu kit i syf. Tak jest praktycznie ze wszystkim. No w Pl nie docenia sie jakosci tylko rzadzi kombinatorstwo i kumoterstwo. Tak samo w firmach nie docenia sie specjalistow tylko kumpli od wodki i znajomych, a potem zie wszyscy dziwia jak mozna bylo to spieprzyc. Juz dawno pisalem ze zadna firma nie moze wziac konstrukcji ktora istnieje tylko jako wizualizacja na papierze bo to kupowanie kota w worku. Tymczasem co sie dzieje? PIC robi wllasnie to a potem zaplaca za to pasazerowie, pociagi stana w krzakach, bedziemy jezdzic kiblami, ale lby nie poleca.

Jeszcze jedno, mozew Polsce nikt sie nie przejmie kolejnym spartolonym zamowieniem, ale w Europie szybko syciagaja wnioski i wiecej przetargow Pesa juz nie wygra. Wszyscy zapamietaja ze to ta firma co sciemnia w ofercie a potem nie wywiazuje sie z zadania jescze robiac do okola smrod klamstwami, matactwami i innymi chamskimi chwytami. Zal.
2015-02-28 10:08:58 Autor: kikool
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na szczęście ten kontrakt jakimś wielkim ciosem dla Pesy nie będzie, stanowi on zaledwie 4% rocznego przychodu, a te Linki może uda się wydzierżawić, a nawet sprzedać, bo jednak były robione w wysokim standardzie i w ten sposób zakład się w pewnym stopniu odkuje. Jak Pesa dostanie homologacje dla Linków dla Deutsche Bahn to ten kontrakt z Netinerą będzie tylko drobnym nieprzyjemnym wspomnieniem, epizodem z relacji z urzędem.
2015-02-28 10:17:08 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@kikool

Hahahaha, wysoki standard tylko skrajni nie trzyma xD



Gdzie jest ZEUS 04 ???
2015-02-28 10:25:08 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
To teraz napiszcie, skąd pochodzą podzespoły Linków, bo raczej nie z Rosji czy HCP.
2015-02-28 11:31:03 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
@ Ave ja:
A ja jestem na lokomotywie tzn. w pracy jestem :)
Niemcy mieli cały czas nadzór nad produkcją. Nie wiem co robili i po co komu tacy pracownicy?
Francuzi ostatnio też zamówili za szerokie pojazdy do swych starszych peronów i kilkaset muszą zwęzić. Reszta to plotki, domysły etc. Przykładem bardzo dobrej jakości polskich produktów niech będzie sąsiednia wiadomość o światowym standardzie E6ACT :)
2015-02-28 11:40:26 Autor: qwe
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Podzespoły zastosowane to typowa masówka, którą Pesa, Alstom czy Bombardier stosują od lat w swoich wozidełkach.
Z Rosji jeżeli można dostać coś praktycznego do taboru kolejowego, to będzie to toaleta próżniowa. A też dostawca tak uparty, że opisy po ichniemu.
2015-02-28 11:56:56 Autor: dfg
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cóż jak codziennie podróżuję Elfem Pesy to nie dziwię się dla czego strona Niemiecka odwraca w ten sposób kota ogonem...
2015-02-28 13:16:22 Autor: Engineer
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post wojtus:
" gdzie hejterzy pendolino, mówiący że pesa zrobi wszystko lepiej i jeszcze ponoć ich pojazdy jeżdżą nawet w Niemczech. ...[...]
Niemcy się z nas śmieją, świetny sukces co nie? "
Pewnie, że się śmieją.
Mało tego pokazali jak powinna zachowywać się Polska.

Po prostu "Polska" łyknęła ino jak młody pelikan.
Też wszystko się przedłużało i żadne terminy nie były zachowane, w tym dopuszczenie i uzyskanie homologacji.
Niemcy i reszta europy w przeciwieństwie do Polaków kierują się własnym suwerennym rozumem, a nie tylko dyrektywami unijnymi.
2015-02-28 13:59:29 Autor: leemc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

leemc
W odpowiedzi na post scorpio:
"Od kiedy to naczelny gremlin Arrivy narzeka na "kosmodromy" MR/MRD, które są jakże idealne na "smrodzenie pod drutem"? A jak rok, dwa lata temu ostrzegałem przed smrodzeniem pod drutem to Ty i Tobie podobni fanatycy Awarii mnie i Sławka @gryffa wyśmiewaliście. Macie więc czego chcieliście - rozbite relacje międzywojewódzkie, rzadki takt na liniach lokalnych kosztem wiązania obiegów na tym taborze co jest, wypożyczenia gratów od DB REGIO NORDOST, które tanie nie są. Arriva jeśli chce startować najpierw niech się postara o kilka - kilkanaście EZT a potem Linki. Bo ileż można reanimować trupy MR/MRD? Niedługo wyjdzie im 40 lat eksploatacji a wtedy świadectwa dopuszczenia szlag trafi, no chyba że P5 przejdą."
[Admin: zmoderowano] Mam to czego chciałem, czyli dobry rozkład na odcinku Grudziądz i Toruń, a także stworzenie świetnych bezpośrednich połączeń Grudziądz - Bydgoszcz. Oby tak dalej. Przydałby się tylko lepszy tabor z Vmax>120, żeby wykorzystać możliwości LK131 i zejść z czasem przejazdy poniżej 60 minut.
Wypożyczenie gratów z DB Regio? Mówisz o tym jednym pojeździe, który przyjechał na testy do homologacji? Oby więcej takich "gratów" jeździło w tym kraju. Poza tym, g mnie obchodzi ile kosztuje, to problem przewoźnika.
2015-02-28 14:48:13 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post hahahaha:
"Czy to nie w tych pociągach filmowała się Kopacz z prezesem Pesy? Nawet we wiadomościach było.....chyba Komorowski też na ich tle pozował......

ALE WSTYD TERAZ!!!"
Kaczyński dwukrotnie podczepiał się pod "sukces" PESY. Był w Bydgoszczy 24 września 2013 roku oraz 21 maja 2014 roku :P
2015-02-28 15:08:58 Autor: hirek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Osoby krytykujące Pese za przedłużającą się homologacje proszę o to, aby były konsekwentne i krytykowały również działalność Siemensa, Bombardiera, Stadlera i Alstomu, ponieważ oni również mieli tego typu problemy. Po drugie nie znamy oficjalnej przyczyny wpływającej na nie przyznanie homologacji, więc różne plotki podawane tu i ówdzie należy traktować z daleko idącym dystansem.
2015-02-28 15:38:39 Autor: kryptokaczysta
---.158.222.28
Czy zamawiający pojazdy od Bombardiera/Siemensa/Stadlera/Alstomu, których dostawy się opožniły z różnych powodów zrezygnowali finalnie z pojazdów? Jeśli tak się stało to proszę o przykład. Wtedy będziemy mogli równo hejtowac pese i resztę. Jeśli nie to jednak jakaś różnica między nimi jest.
2015-02-28 15:53:21 Autor: WJ&CK
---.eaw.com.pl
Linki dla DB będą miały taki sam problem z masą. Poza tym Link jednoczłonowy w ogóle nie rozpoczął procesu dopuszczenia, chociaż zgodnie z pierwszym zamówieniem dopuszczenie dla niego musi zostać dostarczone do października tego roku.

Zapominacie jeszcze o jednej sprawie. Zgodnie z prawem niemieckim, wykonawca, który nie wywiązał się należycie z umowy, a poza tym złożył nieuczciwą ofertę, może zostać wykluczony z kolejnych postępowań. Tam nie ma czegoś takiego jak uczenie się na przetargach.
2015-02-28 16:08:40 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Choć jakkolwiek by bronić Pesę to nie da się ukryć, że pogrąża ją tumiwisizm. Gdyby Niemcy byli negatywnie nastawieni do polskich produktów z zasady to Solaris by nie miał tak dużego eksportu do tego kraju. Solaris daje radę bardzo dobrze więc Niemcy doceniają polskie produkty pod warunkiem, że są to dobrze wykonane produkty, jak choćby owe Solarisy.

Co do tych norm TSI, abstra ąc od spełniania lub nie spełniania zastanawiam się po co w ogóle to wymyślono, kiedyś tego nie było i każdy sobie radził, wystarczy by skrajnia się zgadzała i tyle. Tylko zbędnie to komplikuje sprawę.
2015-02-28 16:54:40 Autor: DUCH PAROWOZOWNI
---.dynamic.chello.pl
PESA nie uszanowała zabytkowej parowozowni. Duch parowozowni nie pozostał bezczynny.
2015-02-28 18:26:07 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Kaczyński dwukrotnie podczepiał się pod "sukces" PESY. Był w Bydgoszczy 24 września 2013 roku oraz 21 maja 2014 roku :P"
Bydgoszcz to duże miasto, a wszędzie na świecie politycy przed wyborami objeżdżają kraj. Gdzie miał jechać prezes PIS-u? Przykładowo były już szef SLD Grzegorz Napieralski, przekonywał do swojej kandydatury w wyborach prezydenckich 2010 - pracowników fabryki samochodów Fiata w Tychach, zmierzających do pracy na poranną zmianę.
2015-02-28 18:35:37 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post kryptokaczysta :
"Czy zamawiający pojazdy od Bombardiera/Siemensa/Stadlera/Alstomu, których dostawy się opožniły z różnych powodów zrezygnowali finalnie z pojazdów? Jeśli tak się stało to proszę o przykład. Wtedy będziemy mogli równo hejtowac pese i resztę. Jeśli nie to jednak jakaś różnica między nimi jest."
A jakie to ma znaczenie? 12 sztuk Di6, czyli wszystkie dla norweskiej kolei NSB zostało zwrócone Siemensowi w 1999 roku jako mające "podstawowe błędy konstrukcyjne".
2015-02-28 18:57:35 Autor: Podrozny
---.adsl.inetia.pl
@tryt: już za kilka miesięcy taką linią będzie PKM (Wrzeszcz-Osowa).
@erto: zgadza się, miałem okazję być w Berlinie w pierwszym dniu obowiązywania rozkładu 2012/2013 i widziałem skład wagonowy jadący jako pociąg ODEG zamiast KISSa.
2015-02-28 22:24:31 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post zeus04:
"Bydgoszcz to duże miasto, a wszędzie na świecie politycy przed wyborami objeżdżają kraj. Gdzie miał jechać prezes PIS-u? Przykładowo były już szef SLD Grzegorz Napieralski, przekonywał do swojej kandydatury w wyborach prezydenckich 2010 - pracowników fabryki samochodów Fiata w Tychach, zmierzających do pracy na poranną zmianę."
On tam pojechał lansować się przed fabryką PESY (do środka go pewnie nie wpuścili) :D
2015-03-01 07:47:12 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"On tam pojechał lansować się przed fabryką PESY (do środka go pewnie nie wpuścili) :D"
Mamy system demokratyczny? Słyszymy utyskiwania, że mało ludzi głosuje? Ja tak. Słysze częste nawoływania do pójścia do urn wyborczych itp. Próbuje się zachęcić do tego ludzi którym tak naprawdę jest obojętne kto rządzi i nie interesują się polityką. Często się to udaję i taki "lans" ma znaczenie i jest ważny. Każdy polityk go stosuje, a kto ma "media" i piastuje jakiś urząd ma łatwiej.
Zaprosi jakichś sportowców, wręczy dyplomy/odznaczenia itp.
2015-03-01 11:17:31 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
A co z krakowikami, bo to też może być wesołe

"Mi nie chodzi o to, kiedy będą wszystkie, bo to wiadomo, że wszystkie muszą przejść odbiory przed końcem września, żeby rozliczyć projekt z UE, tylko o to kiedy przyjdzie pierwszy egzemplarz na jazdy homologacyjne, a dokładniej jak to jest rozpisane w harmonogramie dostaw, który został zatwierdzony podczas podpisywanai umowy. Pierwotnie pierwszy miał być jakoś w grudniu przed świętami, ale ponoć Pesa nie miała silników czy coś i przełożyli na koniec lutego a to już jutro. Więc jestem po prostu ciekawy, czy Pesa dalej nie ma podzespołów wymaganych w SIWZIe czy po prostu leci w kulki. Ale o to chyba bedę musiał zapytać w wątku o Pesie, no chyba, że jest tu ktoś, kto się lepiej ode mnie w tym orientuje." - http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=150107&page=758
2015-03-01 12:59:59 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Faktem jest, że to dziwne, że w erze komputerów popełniono takie błędy w projektowaniu. Widać jak nie było komputerów to inżynierowie byli bardziej precyzyjni gdyż musieli liczyć to wszystko w głowie, a teraz zapanowało lenistwo, bo komputer zrobi to w zamian i są tego efekty.
Ciekawe czy gdyby zamiast Pesy zamówienie dla Netinery zgarnął Newag ze swoim 222M to czy historia potoczyłaby się podobnie?
2015-03-01 13:38:18 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post zeus04:
"Mamy system demokratyczny? Słyszymy utyskiwania, że mało ludzi głosuje? Ja tak. Słysze częste nawoływania do pójścia do urn wyborczych itp. Próbuje się zachęcić do tego ludzi którym tak naprawdę jest obojętne kto rządzi i nie interesują się polityką. Często się to udaję i taki "lans" ma znaczenie i jest ważny. Każdy polityk go stosuje, a kto ma "media" i piastuje jakiś urząd ma łatwiej.
Zaprosi jakichś sportowców, wręczy dyplomy/odznaczenia itp."
Ja chciałem tylko zwrócić uwagę na fakt, że nie tylko politycy PO lansowali się na PESIE. To wszystko.
2015-03-01 14:32:11 Autor: Jula
---.158.219.71.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Powinna być akcja odwetowa jak Kuba Bogu... i wyrwać z korzeniami darmozjada Avarrie który nie trzyma żadnych norm.
2015-03-01 17:21:43 Autor: kladiusz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeżeli proces homologacji będzie kontynuowany, a jego opóźnienie nie będzie miało wpływu na realizację kontraktów dla NEB i DB to nie ma co rwać szat. Co już było mówione, nie tacy jak Pesa musieli swoje wyczekać.
2015-03-01 19:05:15 Autor: cosmo-pl
---.dynamic-ww-1.vectranet.pl
Brawo PESA - barwo - kolejny sukces BRAWO - no niestety w Niemczech to tak nie ma jak w Polsce - coś się zrobi, coś się da, z Mieciem pogada, a jak nie to postraszy. Oni mają w d.. i jak czegoś nie ma, coś jest nie tak, to trzeba poprawiać.
2015-03-01 19:36:25 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post dodo:
"Wreszcie ktoś się poznał na jakości produktów z Sepsy,szkoda tylko ,.ze to Niemcy a nie nasi decydenci kolejowi.Serdeczne gratulacje Panie Zydoklicki"
[Admin: zmoderowano]


Cosmo,a Ty znowu swoje: i tu i na innym portalu... Poczytaj sobie ile Velaro dostawało dopuszczenie,tylko tam nikt nic nie zerwał; )
A propos Velaro: szlag trafił Niemcom sprzedaż kolejnych sztuk do Rosji,szlag też trafił kolejne Desiro,więc trzeba wyrównać bilans. A że EBA to jeszcze bardziej mętna woda niż UTK...
A o Linki dla NEB mam mniej obaw,bo się różnią od 600...
2015-03-01 21:32:05 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Stało się co się stało, czasu się nie cofnie. Teraz po prostu Pesa będzie musiała się spiąć, żeby w Linkach dla DB nie było punktu zaczepnego do którego EBA będzie się mogła przyczepić. Homologacja dla DB musi się udać i to teraz jest najważniejsze.
2015-03-01 22:36:43 Autor: molek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post ep40:
"Faktem jest, że to dziwne, że w erze komputerów popełniono takie błędy w projektowaniu. Widać jak nie było komputerów to inżynierowie byli bardziej precyzyjni gdyż musieli liczyć to wszystko w głowie, a teraz zapanowało lenistwo, bo komputer zrobi to w zamian i są tego efekty.
Ciekawe czy gdyby zamiast Pesy zamówienie dla Netinery zgarnął Newag ze swoim 222M to czy historia potoczyłaby się podobnie?"
Podobno kilka lat temu EC-Engineering, który przygotowywał projekty szynobusów dla Newagu między innymi poszedł do EBA z Newagiem z jakimś tam szynobusem, który miał być na Niemcy. Tak samo szybko wracali, jak pojechali podobno.
Czyli nic nowego, nasze firmy muszą się jeszcze uczyć.
2015-03-02 08:34:21 Autor: Ciocia Fela
---.tktelekom.pl
Jestem stara, trochę niedowidzę, wiec hura-entuzjastów lobbowania za zagranicznym produktem i boksowania polskiego proszę o minutkę na wyjaśnienie.
Ile osób wiezie skład z Pesy a ile z Alstomu?
Ile miejsc siedzących i stojących mają pojazdy z Pesy i Alstomu?
Jaka jest różnica w ciężarze obu składów?
W jakim czasie obsługują podobną ilość osobokilometrów? Z zatrzymaniami i załadunkiem i rozładunkiem proszę.
Czy mniej ciasny pociąg ma większa czy mniejszą skrajnię?
No i na koniec.
W których składach jest większy tłok?
Które składy są z gumy, gdy jest maksymalny tłok.

Pozdrawiam, Ciocia z Grybowa
2015-03-02 09:36:26 Autor: banan
---.play-internet.pl
Na Krakowiaka to pesa nie ma nawet jednego pudla
2015-03-02 10:36:45 Autor: Niemiec
---.50.127.72
Ponizej cala prawda

Pesa-Link Züge ohne Genehmigung für Deutschland
Nach dem ursprünglichen Zeitplan sollten die Züge von Pesa seit Dezember 2014 zwischen Eger, Marktredwitz und Regensburg rollen. Der polnische Hersteller Pesa hat für diese Dieseltriebwagen aber bislang keine Zulassung für Deutschland. Nun teilte die Länderbahn in einer Pressemitteilung mit, dass sie stattdessen Neufahrzeuge vom Typ Alstom Lint41 zum Einsatz bringen wird, die zwischen März und Juni 2016 ausgeliefert werden sollen.
Marktredwitz/Regensburg - In der Geschäftsleitung der privaten Länderbahn hat man sich den Betriebsstart auf dem Netz der Oberpfalzbahn zum Fahrplanwechsel im vergangenen Dezember sicherlich anders vorgestellt. Als drei Jahre zuvor Länderbahn-Chef Gerhard Knöbel und Generaldirektor Tomasz Zaboklicki vom polnischen Fahrzeug-Hersteller Pesa ihre Unterschriften unter den Vertrag setzten, gingen alle Beteiligten fest davon aus, dass die zwölf bestellten Dieseltriebwagen rechtzeitig zugelassen und ausgeliefert sein würden.
Neun Monate später stellte Pesa einen Messe-Zug im neuen Design der Oberpfalzbahn auf der internationalen Ausstellung Innotrans in Berlin vor. 2013 lieferte der polnische Hersteller den ersten der zwölf bestellten Züge nach Deutschland, um durch Test- und Messfahrten die Zulassung beim Eisenbahn-Bundesamt zu erlangen. Erst zwei Monate vor dem geplanten Betriebsstart begann mit diesem und einem zweiten ausgelieferten Zug die Fahrzeug-Schulung für die Lokführer. Allerdings hatte Pesa zu diesem Zeitpunkt nur eine eingeschränkte Zulassung: für Schulungsfahrten, aber noch nicht für die Fahrgastbeförderung.
Als die Länderbahn bei einer Pressekonferenz am 15. Oktober 2014 das neue Fahrzeug präsentierte, bedauerte Privatbahn-Chef Knöbel die Verzögerungen im Zulassungsverfahren, zumal die Tschechische Staatsbahn diese Züge seit mehr als zwei Jahren problemlos einsetze. Zu diesem Zeitpunkt ging man bei der Länderbahn davon aus, für eine gewisse Übergangszeit vorerst weiter die grünweißen Züge VT 642 einsetzen zu müssen, die eigentlich längst für das Dieselnetz Ostsachsen "Trilex" eingeplant waren.
Am 6. Dezember 2014 rollten die beiden Pesa-Züge im Schlepptau einer Diesellok zurück nach Polen. Bahnbeobachter gingen davon aus, dass gewisse Nachbesserungen im Pesa-Werk nötig seien. Doch mittlerweile verdichten sich die Gerüchte, dass mit einer Zulassung dieser Züge für Deutschland auf absehbare Zeit nicht zu rechnen sei. Im Internet kursieren unbestätigte Meldungen, wonach die Züge im unteren Bereich zu breit seien. Außerdem sollen die Drehgestelle und damit das Fahrzeug insgesamt zu schwer sein. Einige Eisenbahnfans wollen in Erfahrung gebracht haben, dass es bei der Länderbahn sogar Überlegungen gebe, vom Kaufvertrag zurückzutreten und stattdessen Dieselzüge von einem anderen Hersteller zu bestellen.
Für die Zulassung neuer Züge sind prinzipiell nicht die Verkehrsbetriebe - in diesem Fall die Länderbahn -, sondern die Hersteller zuständig. Die bislang unbestätigten Gerüchte über eine finanzielle Schieflage bei Pesa wollte die Länderbahn nicht kommentieren. Offiziell liege dazu nichts vor.
Nicht nur in der Chef-Etage dieser Privatbahn blickt man in diesen Wochen mit Sorge auf das weitere Zulassungsverfahren. Auch der Branchen-Riese DB Regio hat Verträge mit Pesa. Bereits auf der Innotrans 2012 unterzeichneten Vertreter der Deutschen Bahn und von Pesa einen Rahmenvertrag über die Lieferung von bis zu 470 Pesa-Link-Zügen - vorbehaltlich des Gewinns der jeweiligen Ausschreibungen in den Regionalnetzen im Bundesgebiet. Bereits zweimal hat DB Regio den Zuschlag für Verkehrsaufträge erhalten, wobei die DB mit Pesa-Link-Zügen in die Wettbewerbsverfahren gegangen war.
Am 25. Feburar erklärte nun die Länderbahn in einer Pressemitteilung, dass sie auf der oberpfalzbahn im Teilnetz der Naabtalbahn Neufahrzeuge vom Typ Alstom Lint41 zum Einsatz bringen wird, die zwischen März und Juni 2016 ausgeliefert werden sollen.
„Mit dem Lint41 steht ein bereits in Deutschland zugelassenes und vielfach eingesetztes Fahrzeug zur Verfügung, welches damit unser Risiko einer weiteren Verzögerung des Einsatzes der Neufahrzeuge auf ein Minimum reduziert“, macht Knöbel deutlich. Die Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG), die den Regional- und S-Bahn-Verkehr im Freistaat plant, finanziert und kontrolliert, hat der Änderung zugestimmt.
Bis zum Eintreffen der Alstom-Neufahrzeuge zwischen März und Juni 2016 wird die oberpfalzbahn auf der Naabtallinie weiterhin mit Fahrzeugen des Typs Desiro und einigen RegioShuttles fahren.
(Quellen: Frauenpost vom 09.02.15, Presseaussendung Länderbahn vom 25.02.15)


http://www.laenderbahn.com/de/presse/pressemeldungen/artikel/die-laenderbahn-bestellt-neue-fahrzeuge-fuer-die-oberpfalzbahn-einsatz-ab-fruehjahr-2016
2015-03-02 10:39:44 Autor: India Pale Ale
---.19.18.35
Wyczyn Pesy jest po prostu żałosny, kto będzie chciał teraz te Linki? KŚ?
2015-03-02 11:02:56 Autor: Kuzyn Zbyszek
---.play-internet.pl
Ciociu Felu!

Szkoda tylko, ze zaoferowanych parametrów firma nie potrafila spełnić. Pisac bajki potrafi prawie kazdy z nas.

Kuzyn Zbyszek
2015-03-02 11:17:47 Autor: grigorij
---.centertel.pl
Żałosne to są takie komentarze jak twój @India. Nie znamy w tej sprawie szczegółów technicznych, poczekajmy czy zgodnie z zapowiedziami Linki dostaną homologacje w czerwcu i bezpieczna będzie dostawa dla DB. Poza tym Linki dla Netinery były produkowane w wysokim standardzie, więc mogą być atrakcyjną propozycją chociażby w dzierżawę.
2015-03-02 11:38:58 Autor: zeus04
---.133.22.13
@Niemiec:
Jaka prawda? Kilka plotek powielanych i w naszym internecie.
Szkoda czasu na czytanie.
2015-03-02 11:41:58 Autor: India Pale Ale
---.19.18.35
No tak, bo zrobienie pojazdu trochę zbyt szerokiego to taka drobna pomyłka
2015-03-02 12:01:11 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post India Pale Ale:
"No tak, bo zrobienie pojazdu trochę zbyt szerokiego to taka drobna pomyłka"
Nie tylko polska kolej robi bezsensowne zakupy. We Francji wybuchła burza po tym, gdy okazało się, że państwowe koleje wydały 50 milionów euro na pociągi, które nie zmieszczą się na stacjach.
http://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/459597,wpadka-francuskich-kolei-nowe-pociagi-nie-mieszcza-sie-na-stacjach.html
Francuskie koleje państwowe SNCF kupiły pociągi zbyt szerokie dla ponad półtora tysiąca dworców. Przeróbki peronów będą kosztowały 50 milionów euro. Dyrekcja kolei zamawiająca nowoczesne składy dla pociągów regionalnych nie skonsultowała szerokości wjazdu na perony z przedsiębiorstwem państwowym, które zajmuje się kolejową infrastrukturą.
2015-03-02 12:17:22 Autor: głos z kujpomu
---.play-internet.pl
Zeus04,

Tez powtarzasz polprawdy. Pociągi we Francji sa zgodne z norma. Niezgodne są perony. Odwrotnie niz w Oberpfalzbahn.
2015-03-02 12:25:03 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post głos z kujpomu:
"Zeus04,

Tez powtarzasz polprawdy. Pociągi we Francji sa zgodne z norma. Niezgodne są perony. Odwrotnie niz w Oberpfalzbahn."
Są różne normy :) Nie wiemy nawet co zamówili Niemcy i czy nie "machnęli" się przy tym. Wagony piętrowe też są zgodne z normami, a na Warszawa Śródmieście kilka lat nie mogły gościć. Oberpfalzbahn w porównaniu do SNCF czy DB, to jednak... półamatorzy.
2015-03-02 12:39:58 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@Niemiec

A co w tej prawdzie po niemiecku jest takiego, czego nie było już wyżej po polsku, bo ja wiele nie znalazłem? Jest coś o plotkach o kłopotach finansowych Pesy, ale takie dopiero mogą się pojawić po ewentualnym wysypaniu się kontraktu z DB.

Sytuacja nie wygląda dobrze, ale jak dotychczas mamy zdecydowanie za mało faktów, żeby dla Pesy kopać grób. Niewątpliwie będą straty wizerunkowe, ale to nie ten kontrakt zdecyduje o przyszłości Pesy.
2015-03-02 12:40:21 Autor: głos z kujpomu
---.play-internet.pl
W tunelu srednicowym problemem bylo podniesienie poziomu toru po remoncie. Wina lezala po stronie infrastruktury.
2015-03-02 13:18:38 Autor: balkan electric
---.play-internet.pl
Z życia wzięte.
Przychodzi Niemiec na jeden pojazd.
- Proszę wyjąć to okno.
Idzie Niemiec na drugi pojazd.
- Teraz proszę wyjąć to okno i wstawić do pierwszego pojazdu.

Domyslacie się wyniku, czy muszę pisać?
2015-03-02 13:40:16 Autor: odin
---.play-internet.pl
Domyślam się ze pasowało.
2015-03-02 13:45:50 Autor: balkan electric
---.play-internet.pl
Niestety pudło. Druga próba powinna być łatwiejsza.
2015-03-02 16:08:49 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
Kwestia szerokości jest na rzeczy skoro Linki dla DB są węższe.
2015-03-02 19:20:40 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post głos z kujpomu:
"W tunelu srednicowym problemem bylo podniesienie poziomu toru po remoncie. Wina lezala po stronie infrastruktury."
Te pojazdy miały kursować po konkretnej infrastrukturze i przewoźnik powinien dogłębnie zbadać jakiego pojazdu potrzebuje. Do dziś istnieje wiele kolizji z infrastrukturą, które to dopiero się opisuje, kataloguje, kodyfikuje. PKP-PLK uruchomiła program badawczo-rozwojowy na lata 2010-2015 pt. "Opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowej ". Wzmiankuje o tym np. artykuł pt. "PLK tworzą bazę danych przestrzennych linii kolejowych" na konkurencyjnym portalu. Problemy dotyczyły głównie transportu przesyłek ponadgabarytowych, ale istniej wiele punktów w Polsce gdzie np. "altanka" czyli SM42 6Dg nie przejedzie, a jest wykonana w zgodzie z normami.
2015-03-02 21:15:17 Autor: masch
---.limes.com.pl
Już dawno mówiłem, że PESA z tym kontraktem porwała się z "motyką na słońce". Ze starą technologią stalowej spawanej ostoi i doklejanym aluminiowym poszyciem, które niedługo później się odkleja nie jest w stanie zbudować pojazdu spełniającego podstawowe wymogi nowoczesnego taboru. Zastanawiam się jak PESA zamierza dopasować wymogi kontraktu z IC do tego co stworzy jako sławetny DART, który może pomknąć nawet 300 km/h, a jest to tak na prawdę ELF po lekkim lifcie.
2015-03-02 22:44:50 Autor: Becks
---.rudaslaska.vectranet.pl
Prawda jest taka, że pesa, ma pociagi bardzo marnej jakosci. Jakim cudem mozna mieć za grosze super jakości pociąg?
Wystarczy sobie te linki porównać z Lintami z Alstomu, które są o niebo lepsze i też w Polsce produkowane (czarny montaż), a pozniej na biały montaż jadą do Salzgitter w Niemczech.
Pesa to jest manufaktura, która może się w Polsce sprawdza, ale nie na rynkach zagranicznych, to jest tak jak byśmy sie zastanawiali czy kupic Dacie (pesa), czy Mercedesa (Alstom).
2015-03-02 23:25:52 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
Czasem zbyt duża ilość swobody szkodzi, jak na Pesę jest nacisk to stara się wszystko dopracować tak by było jak trzeba. Gdy nacisku nie ma to potem wychodzą SA134 ze zbyt słabymi hamulcami.
2015-03-03 07:46:45 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Becks:
"Prawda jest taka, że pesa, ma pociagi bardzo marnej jakosci. Jakim cudem mozna mieć za grosze super jakości pociąg?
Wystarczy sobie te linki porównać z Lintami z Alstomu, które są o niebo lepsze i też w Polsce produkowane (czarny montaż), a pozniej na biały montaż jadą do Salzgitter w Niemczech.
Pesa to jest manufaktura, która może się w Polsce sprawdza, ale nie na rynkach zagranicznych, to jest tak jak byśmy sie zastanawiali czy kupic Dacie (pesa), czy Mercedesa (Alstom)."
Chcesz powiedzieć, że mercedes buduje samochody z aluminium? ZTCW Audi A2 - okrzyknięto aluminiowym niewypałem. Ze stali buduje się najszybsze seryjne myśliwce świata i to nie dlatego że stal znosi lepiej ostrzał...
2015-03-03 08:40:59 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@zeus04

Od lat trzymam kciuki za Pesę, ale trudno mi nie zauważyć, że trwanie przy stalowej strukturze stawia Pesę na przegranej pozycji w walce o redukcję masy. Obawiam się, że na tym wywróci się Dart. Stosując identyczne, czy bardzo podobne podzespoły, jak konkurencja, stalowa Pesa z automatu musi mieć wyraźnie większą masę.

Co do samochodów, to klapa Audi A2 wynikała z ceny produkcji. Aluminium przy produkcji wielkoseryjnej nadwozi samochodowych daje zbyt małe oszczędności wagowe, by pokonać stal, szczególnie jeśli ma konkurować ze stalą o podwyższonej wytrzymałości, czy nawet blachami o zmiennej grubości, co zaczęto stosować w ostatnich latach. Przy małych seriach i drogich samochodach aluminium ma zalety i się sprawdza od dawna (np. Honda NSX sprzed 25 lat), mimo znacznie trudniejszej technologii i znacznie trudniejszych i droższych napraw blacharskich.
2015-03-03 10:44:28 Autor: koli
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post zeus04:
"Te pojazdy miały kursować po konkretnej infrastrukturze i przewoźnik powinien dogłębnie zbadać jakiego pojazdu potrzebuje. Do dziś istnieje wiele kolizji z infrastrukturą, które to dopiero się opisuje, kataloguje, kodyfikuje. PKP-PLK uruchomiła program badawczo-rozwojowy na lata 2010-2015 pt. "Opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowej ". Wzmiankuje o tym np. artykuł pt. "PLK tworzą bazę danych przestrzennych linii kolejowych" na konkurencyjnym portalu. Problemy dotyczyły głównie transportu przesyłek ponadgabarytowych, ale istniej wiele punktów w Polsce gdzie np. "altanka" czyli SM42 6Dg nie przejedzie, a jest wykonana w zgodzie z normami."
"Konkretna infrastruktura" zmieniła się w trakcie zamówienia pojazdów.
2015-03-03 11:26:03 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
Podobno jest jakiś pewny kupiec na te niedoszłe Linki, wie ktoś coś?
2015-03-03 11:48:11 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post koli:
""Konkretna infrastruktura" zmieniła się w trakcie zamówienia pojazdów."
Zmienił się przewoźnik, a to już wystarczy aby sobie narobić kłopotów.
2015-03-03 12:04:02 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ dżejsek:
Może Pesa przejdzie od razu na kompozyty? ;)
2015-03-03 12:37:36 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@zeus04
Myślisz o materiale zwanym przez dziennikarzy karbonem? Szybki pociąg, który zamiast jakiejś żelaznej ostoi ma monokoka z żywic wzmacnianych włóknem węglowym, wklejane szyby przenoszące obciążenia, tytanowe wózki i koła (z dołączanym zależnie od potrzeb napędem), ceramiczne hamulce i czort wie co jeszcze? A owszem, jeśli kolej pożyje dostatecznie długo, może kiedyś nawet szyny nie będą ze stali. Postęp chadza dziwnymi drogami.
2015-03-03 12:56:10 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ dżejsek:
Gdyby jakiś przewoźnik kolejowy chciał się wyróżnić z tłumu i stać by go było na niepowtarzalny i wyczynowy pociąg, to czemu nie ;) Eksperci by piali z zachwytu :)
2015-03-05 20:14:45 Autor: kri
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pewnie Putin to załatwił z Mercel
Pesa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony