Pesa: Budujemy zupełnie nowy typ pojazdu dla RegioJet
Michał Szymajda ⚫ 24.05.2021 ⚫
12,5k

Fot. Pesa
Bydgoska Pesa zbuduje dla RegioJet zupełnie nowy elektryczny pojazd. Będzie inny niż dotychczas budowane w zakładzie Elfy2.
Pesa buduje dla czeskiego prywatnego operatora 7 zupełnie nowych pojazdów. RegioJet będzie ich używał na liniach regionalnych w związku z kontraktem, jaki ma z jednym z samorządów.
– Pojazdy dla RegioJet będą się znacznie różnić od krajowych Elfów 2. Najważniejsza zmiana to inny układ biegowy. Człony pojazdu oparte są na oddzielnych wózkach.. Wagony będą dłuższe, będą mogły zabrać więcej pasażerów niż pojazd dwuczłonowy z wózkiem Jacobsa. Zespół trakcyjny dla Czechów będzie też pierwszym, gdzie pudło zbudowane zostanie jako konstrukcja skorupowa, w której zarówno ostoja, jak i ściany boczne z poszyciem będą elementami nośnymi – powiedział Maciej Maciejewski, członek zarządu Pesy i dyrektor do spraw sprzedaży.
Konstrukcja skorupowa nowego pociągu jest lżejsza, ale tak samo wytrzymała jak dotychczas budowanych pojazdów. Pierwszy z pojazdów jest właśnie budowany. – Jesteśmy przekonani, że pojazd będzie interesujący także dla innych operatorów w Europie. Będzie on dwusystemowy, mogący operować pod napięciem zarówno 3 kV DC, jak i pod 25 kV AC – dodał Maciej Maciejewski.
Pojazdy dla Czechów będą miały także inne niż znane z Polski czoło. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Całą rozmowę z Maciejem Maciejewskim można przeczytać w miesięczniku "Rynek Kolejowy".
– Pojazdy dla RegioJet będą się znacznie różnić od krajowych Elfów 2. Najważniejsza zmiana to inny układ biegowy. Człony pojazdu oparte są na oddzielnych wózkach.. Wagony będą dłuższe, będą mogły zabrać więcej pasażerów niż pojazd dwuczłonowy z wózkiem Jacobsa. Zespół trakcyjny dla Czechów będzie też pierwszym, gdzie pudło zbudowane zostanie jako konstrukcja skorupowa, w której zarówno ostoja, jak i ściany boczne z poszyciem będą elementami nośnymi – powiedział Maciej Maciejewski, członek zarządu Pesy i dyrektor do spraw sprzedaży.
Konstrukcja skorupowa nowego pociągu jest lżejsza, ale tak samo wytrzymała jak dotychczas budowanych pojazdów. Pierwszy z pojazdów jest właśnie budowany. – Jesteśmy przekonani, że pojazd będzie interesujący także dla innych operatorów w Europie. Będzie on dwusystemowy, mogący operować pod napięciem zarówno 3 kV DC, jak i pod 25 kV AC – dodał Maciej Maciejewski.
Pojazdy dla Czechów będą miały także inne niż znane z Polski czoło. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Całą rozmowę z Maciejem Maciejewskim można przeczytać w miesięczniku "Rynek Kolejowy".
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |