Partnerzy serwisu:

Pesa Dart - pierwsze wrażenia z jazdy

jm, Rynek Kolejowy 18.06.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-06-18 16:35:14 Autor: yeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Ile jest miejsc w przedziale barowym dla pasażerów?
2015-06-18 16:47:02 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
"Co nikogo nie zdziwi, jest sporo głośniej niż w zamkniętym ciśnieniowo Pendolino, przeznaczonym do dużo wyższych prędkości"
Mnie dziwi, zwłaszcza że media prawicowe (tylko im można wierzyć, reszta to propaganda PO!) jak mantrę powtarzają:
"Pociągi Pesy, które trafią do PKP Intercity mogą rozpędzić się do 250 km/h, ale obecnie najszybciej pojadą 160 km/h."
2015-06-18 16:50:30 Autor: Kalle Blomkvist
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Małopolanin

Żeby tylko "prawicowe" (cudzysłów jak najbardziej uzasadniony)... Wszystkie media niebranżowe rozpisują się o prędkości 250 km/h.
2015-06-18 16:57:48 Autor: IC
---.180.201.116.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
30 ton nadwagi
nie do sprzedania chyba, że IC zaryzykuje utratę całego dofinansowania
2015-06-18 16:59:48 Autor: j
---.187.133.44
Czy miejsc na rowery tez tak malo jak w Pendolino?
2015-06-18 17:04:56 Autor: pipi
---.dynamic.gprs.plus.pl
Fajne te pociągi to tzw. polskie, ale i również pospieszne Pendolino. Byłbym ciekaw, jak się jeździ i Dartem i Fitrem, ale muszę poczekać do grudnia. Ciekawe, kiedy PKP Intercity zamierza rozszerzyć siatkę połączeń ekspresowych EIC i EIP?
2015-06-18 17:14:24 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@pipi
W tym polskim (jak piszesz) pociągu nawet siedzenia są sprowadzane z Niemiec...

@IC
Jaką masę ma Dart na burcie?
2015-06-18 17:17:55 Autor: k
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak masz rower to jedz rowerem a nie targasz go ze sobą do pociągu, później wszystkim znajomym opowiadasz, że rowerem zwiedziłeś już całą Polskę. Pozdrawiam tych wszystkich co zamiast jeździć rowerem wolą nosić go na plecach.
2015-06-18 17:44:38 Autor: hubert1
---.dynamic.chello.pl
No więc jednak bez osłon. Czy IC sobie zażyczyło? Cały tekst ukazuje ubogość składu. To nie zachwalanie, a tłumaczenie, jak z niczego zrobić uśmiech. Po przechwałkach Pesy ten artykuł obnaża realia do czego zdolny jest zakład w temacie - "trzeba było zakupić nasze, bo lepsze od Pendolino". Zastanawia mnie, jaka cenę walnęłaby Pesa, gdyby wydała pociąg technologii Alstomu?
2015-06-18 17:52:25 Autor: praktyk branżowy
---.mnc.pl
Patrząc po układzie foteli - potwierdzenie zyskuje dawna wypowiedź jednego z byłych już dyrektorów PKP IC, że nowe EZT będą o niebo wygodniejsze od Pendolino (Ciasnolino). :-)

pb
2015-06-18 17:53:23 Autor: SR
---.dab.02.net
"masa jest bowiem tym parametrem, na który Pesa musiała położyć największy nacisk."
2015-06-18 17:58:58 Autor: Ja
---.dynamic.chello.pl
p.1 Małopolanin dziecko głupie... Pesa jak każdy inny producent instaluje podzespoły na zasadzie doboru parametrów jak i rachunku ekonomicznego. NIKT nie produkuje małych serii podzespołów do pojazdu budowanego w małej liczbie egzemplarzy. No chyba, że jest idiotą, ale to patrz p.1
2015-06-18 18:07:11 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Ja
Jakoś Newag może używać polskich pantografów, polskich falowników czy polskich foteli. Pesa nie. Zastanawiam się co w Darcie jest polskiego, bo padały tu wcześniej argumenty o tym, że "Pesa karmi 50 tys. rodzin" (i rzekomo na tę liczbę mieli się składać krajowi poddostawcy).
2015-06-18 18:25:03 Autor: bolek_i_lolek
---.159.77.164
Czy ktoś wie ile waży Dart, a ile Flirt? Ilu pasażerów mogą zabrać oba składy i ile kilogramów masy pociągu przypada w związku z tym na jednego pasażera. Jakie będzie zużycie energii elektrycznej i jakie będą koszty eksploatacji?
2015-06-18 19:43:37 Autor: pwlk
---.centertel.pl
Sprawa Darta zaczyna wyglądać niepokojąco. Już się przyznali, że osłon nie będzie dla zmniejszenia masy. Ciekawe jak ich brak zwiększy opór powietrza. Zaraz wyjdzie, że musi jeździć na dwóch patykach dla zmniejszenia długości kabli. Myślałem, że tylko prototyp wypuścili taki niedokończony z fabryki, a tu się okazuje, że wszystkie takie będą.
2015-06-18 19:58:58 Autor: rp1polska
---.11.244.114
bolek_i_lolek:

Stadler Flirt: 257 ton, 60 siedzeń w 1kl. i 294 w 2
Pesa Dart: 280 ton, 60 siedzeń w 1kl. i 292 w 2

Podane masy służbowe. Źródła:
http://intercity.pl/pl/obrazy/dzial%20prasowy/DART_podpisanie%20um.%2023.05.14/Darty_kompendium_23%2005.14_www.pdf

http://www.stadlerrail.pl/media/uploads/F3PKP0814pl.pdf
2015-06-18 20:22:39 Autor: Zasmucony
---.netfala.pl
A TVN 'cala prawda przez całą dobę' oraz ekspert powiedzieli, ze darta od pendo różni jedynie 2-krotnie wyższa cena... Kłamstwa jak w radio Erewań...
2015-06-18 20:42:50 Autor: hubert1
---.dynamic.chello.pl
@Zasmucony

Adrian F. w stałej formie, czyli dno!
2015-06-18 20:55:58 Autor: zeus04
---.133.22.13
DART waży 244 tony i mierzy 150 metrów.
2015-06-18 21:15:45 Autor: gość1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Siedzenia Dartów wyprodukował niemiecki Kiel. Jak twierdzą w Pesie, najnowszy model ma oprócz niej tylko Deutsche Bahn. Nie są zbyt miękkie i sprawiają solidne wrażenie."

Chętnie przejadę się Dartem do Jeleniej Góry zamiast "zmodernizowanym" kiblem KD z siedzeniami twardymi jak decha (neo full plastic), gdzie całą kasę w modernizację wywalono chyba tylko w ładny wygląd, bo komfort jazdy jest gorszy niż w starych kiblach.
2015-06-18 21:30:08 Autor: bolek_i_lolek
---.159.77.167
@rp1polska:

Z Twoich danych mamy interesujące wyniki:
Flirt: na jednego pasażera przypada ~726 kg wagi
Dart: na jednego pasażera przypada ~795 kg wagi

albo inaczej:
20 Dartów waży 5600 ton, a 20 Flirtów 5140 ton więc w uproszczeniu można powiedzieć, że te 460 ton różnicy to prawie dwa dodatkowe Flirty.

Jeśli pociągi będą bez osłon, czy to oznacza, że PESA dostarczy pociągi niezgodne z tym co mamy w prezentacji?
http://intercity.pl/pl/obrazy/dzial%20prasowy/DART_podpisanie%20um.%2023.05.14/Darty_kompendium_23%2005.14_www.pdf

Chyba Niemcy też nie chcieli odebrać Linków bo waga się nie zgadzała?
2015-06-18 21:34:20 Autor: pwlk
---.centertel.pl
A co wiadomo o mocy tych pojazdów? Flirt ma podobno 2MW mocy ciągłej, a Dart 2,4MW ale nie wiadomo jakiej.
2015-06-18 22:01:52 Autor: zeus04
---.133.22.13
DART waży 244 tony
https://www.youtube.com/watch?v=w9EgGcQGz7A&feature=youtu.be&t=2m24s
Dart ma dwa silniki więcej niż Flirt ED160 (jeden silnik wazy ok. 700 kg). Ma też jeden wózek mniej (typowy wagonowy wózek toczny waży ok. 7 ton)...
2015-06-18 22:14:46 Autor: pwlk
---.centertel.pl
Ale Flirt ma pudło z aluminium.
2015-06-18 22:19:30 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post pwlk:
"Ale Flirt ma pudło z aluminium."
W wojsku miałem menażkę i manierkę z aluminium. Aluminium było kiedyś w modzie ;)
2015-06-18 22:19:59 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@zeus04

Ty pracujesz w KM i masz taką samą wiedzę jak większość tutaj, czyli że w PRZETARGU były 244 tony.

Nie potrafisz przyjąć do wiadomości, co piszą tutaj pracownicy IC/UTK, że Dart jest za ciężki ?
2015-06-18 22:22:58 Autor: bolek_i_lolek
---.159.77.167
Dlaczego Dart nie ma dolnych osłon? Przez to wygląda jak stary EN57.

I do tego jeszcze ta linia okien (2:21):

https://www.youtube.com/watch?v=w9EgGcQGz7A
2015-06-18 22:23:45 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@Małopolanin

Wpisuję w google "Pesa Dart 250" - co wyskakuje?

- pesa.pl
- tvn24bis.pl
- niezalezna.pl
- telewizjarepublika.p
- pieniadze.gazeta.plgazeta.pl


Od prawicy do lewicy
2015-06-18 22:35:54 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"@zeus04

Ty pracujesz w KM i masz taką samą wiedzę jak większość tutaj, czyli że w PRZETARGU były 244 tony.

Nie potrafisz przyjąć do wiadomości, co piszą tutaj pracownicy IC/UTK, że Dart jest za ciężki ?"
A kto wystawiał papiery na przejazd ED161 po torach PKP-PLK? ED161 ma w końcu 153 metry czy 150,23 w linkach wyżej że < lub = 153 :). Masę 280 to on będzie miał z kompletem pasażerów.
Dwa niskopodłogowe Elfy ważą 270 ton. Dwa EN76 mają 150,5 metra długości. Osiem większych silników o mocy 4MW + większa aparatura. Jeden wózek więcej itd...
2015-06-18 22:47:42 Autor: bolek_i_lolek
---.159.77.167
@zeus04

Proponuję jeszcze raz lekturę:

Dart
http://intercity.pl/pl/obrazy/dzial%20prasowy/DART_podpisanie%20um.%2023.05.14/Darty_kompendium_23%2005.14_www.pdf

Flirt
http://www.stadlerrail.pl/media/uploads/F3PKP0814pl.pdf
2015-06-18 22:49:49 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
Ośmiogodzinne trasy takim tramwajem ??? To chyba marzenie masochistów ...
2015-06-18 22:50:27 Autor: zwus
---.play-internet.pl
Tu klasyczny wygląd : http://kolej.eu07.pl/galeria/www.pkp.com.pl/pix2/adm-ed70.jpg
Jestem ciekaw jakie podzespoły są wyprodukowane w Polsce od podstaw ?
2015-06-18 22:53:49 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post roześmiany:
"Ośmiogodzinne trasy takim tramwajem ??? To chyba marzenie masochistów ..."
ED250 jedzie ze Śląska nad morze ok. sześciu godzin, a to taki sam "tramwaj".
2015-06-18 22:59:29 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post bolek_i_lolek:
"@zeus04

Proponuję jeszcze raz lekturę:

Dart
http://intercity.pl/pl/obrazy/dzial%20prasowy/DART_podpisanie%20um.%2023.05.14/Darty_kompendium_23%2005.14_www.pdf

Flirt
http://www.stadlerrail.pl/media/uploads/F3PKP0814pl.pdf"
Papieru toaletowego jeszcze u mnie dostatek :) To wyżej to nie jest żaden dokument. Ktoś pomylił masę własna z masą startową ;)
2015-06-18 23:37:31 Autor: Tomeks
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To jest jednak dramatyczna lipa, że nie będzie osłon podwozia. Bez nich ten Dart wygląda po prostu na produkt wybrakowany niedokończony, co zasadniczo nie robi najlepszego wrażenia
2015-06-19 00:59:07 Autor: Marco
---.free.aero2.net.pl
Tylko 153 km/h? Flirt3 podczas podobnej prezentacji dziennikarskiej na tym samym torze osiągnął 160 km/h.
2015-06-19 02:18:45 Autor: Eurotram
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Tomeks: nikt nie broni PICowi zażyczyć sobie tych osłon w przyszłości...
2015-06-19 07:07:45 Autor: IC
---.158.218.20.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Problem polega na tym, że Dart zamiast deklarowanych 244 ton waży około 280
Taka różnica daje około 1,2 kN różnicy w oporach ruchu przy 160 km/h czyli dodatkowe 52 kW, przy założeniu, ze skład robi 320 kkm rocznie a kolejowa kwh kosztuje około 0,7 PLN do zbyt ciężkiego pojazdu Pesy dopłacimy 83 kPLN rocznie czyli w ciągu 15 letniej eksploatacji ponad milion do każdego

Policzone zgrubnie więc jeśli ktoś ma dokładniejsza kalkulację to proszę skorygować.

Ciągle jednak nie to jest największym problemem tylko to, że IC nie ma prawa go odebrać z taka masą bo wpakuje się w duze problemy
2015-06-19 07:17:49 Autor: Edeq
---.play-internet.pl
Dart ma 6 silnikow 400 kW S1.
Z tego co pamietam 163 metry.
Niemieckie panto, fotele, hamulce,oswietlenie,przekladnie,bezpieczniki,styczniki,kable,zlacza.
Hiszpanski falownik.
Austriackie silniki.
Taki to jest nasz Polski Dart:(
Mimo wszystko daje prace Polakom:)
2015-06-19 07:21:25 Autor: Zofia
---.243.143.203
Dlaczego niemieckie fotele? Czy nam Polakom nie można produkować, czy nie potrafimy?
2015-06-19 07:29:34 Autor: Edeq
---.play-internet.pl
Polacy robia lepsze i tansze fotele. Do tego lzejsze i ladniejsze:)
2015-06-19 07:39:29 Autor: Eurotram
---.219.140.195
W odpowiedzi na post IC:
"Problem polega na tym, że Dart zamiast deklarowanych 244 ton waży około 280
Taka różnica daje około 1,2 kN różnicy w oporach ruchu przy 160 km/h czyli dodatkowe 52 kW, przy założeniu, ze skład robi 320 kkm rocznie a kolejowa kwh kosztuje około 0,7 PLN do zbyt ciężkiego pojazdu Pesy dopłacimy 83 kPLN rocznie czyli w ciągu 15 letniej eksploatacji ponad milion do każdego

Policzone zgrubnie więc jeśli ktoś ma dokładniejsza kalkulację to proszę skorygować.

Ciągle jednak nie to jest największym problemem tylko to, że IC nie ma prawa go odebrać z taka masą bo wpakuje się w duze problemy"
Fajnie,tylko że Stadler z Newagiem zażyczyli sobie za swoje 90,5 mln więcej,co daje 4,525 mln różnicy na składzie,czyli ta różnica zwróciłaby się po niemal 68 latach przy założeniach,że Stadler zadeklarował tyle samo (a chyba zadeklarował wyższą masę).
2015-06-19 08:35:58 Autor: zeus04
---.133.22.13
W kontrakcie przewidziano kary za przekroczoną masę (za każdą dodatkowa tonę). Gdyby Pesa się obawiała tego, to dałaby wersję z wózkami na 160 (mniej sztywne i lżejsze ramy) + np. napęd taki jak we Flircie ED160, czyli cztery silniki, a nie sześć... :) Nigdy masa nie przekłada się proporcjonalnie na pobraną energię. Od ponad pięciu lat prowadzę pociągi lokomotywą z licznikiem i każdy pociąg sobie odpisuję do notesu, a różnice w masie potrafią sięgać i przeszło 34-krotności :) Wyliczenia podane wyżej są błędne jeszcze z innego powodu. Nie jeździmy cały czas pod górkę i non-stop 160 km/h (jaki procent drogi taki DART, czy FLIRT pojedzie 160 km/h ?). Najwięcej jest do uzyskania w tym temacie w rękach maszynisty. W ruchu typu SKM cięższy skład potrafi zużyć mniej przy tym samym czasie przejazdu, co lżejszy. Najłatwiej to osiągnąć gdy się ma lepsze przyspieszenie, a niewątpliwie DART takie ma w porównaniu z ED160. W zakresie niższych prędkości i podczas opadu deszczu o ok. 50%. W zakresie wyższych prędkości o różnicę wynikającą z większego współczynnika moc/masa. Rozpędzenie składu do prędkości np. 10% mniejszej (np. zamiast 160 osiągniemy 144) daje nam co najmniej 23,5% oszczędności energii...
2015-06-19 08:37:56 Autor: Zofia
---.243.143.203
Dlaczego my, Polacy tak sprzedajemy się Niemcom?
2015-06-19 09:04:53 Autor: glos z kujpomu
---.play-internet.pl
@zeus04

Według kontraktu (oidp) można odebrać pojazd do 10% cięższy, pod warunkiem zaplacania kary. IC może, ale nie musi odebrać takiego pojazdu. Pojazd, ktory przekracza ten warunek, nie powinien zostać odebrany.
2015-06-19 09:16:16 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post glos z kujpomu:
"@zeus04

Według kontraktu (oidp) można odebrać pojazd do 10% cięższy, pod warunkiem zaplacania kary. IC może, ale nie musi odebrać takiego pojazdu. Pojazd, ktory przekracza ten warunek, nie powinien zostać odebrany. "
Kontrakty obowiązują w równym stopniu dwie umawiające się strony. Jeżeli producent wypełni wszystko po swojej stronie, to i zamawiający musi się wywiązać i je odebrać. Nie róbcie sobie nadziei że będzie inaczej. Nie ma najmniejszych sygnałów na to, że coś złego mogło by się stać :)
2015-06-19 09:21:19 Autor: hubert
---.centertel.pl
Skoro ludzie z RK opiniują, że "Podsumowując – pasażerowie spółki PKP Intercity mogą z niecierpliwością czekać na przesiadkę na Darta." to jestem dobrej myśli. Z relacji osób ze Żmigrodu widzę dużo pozytywnych opinii, co mnie cieszy, bo sam Dart bardzo mi się podoba.
2015-06-19 09:50:41 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
A czy klyma i tam fiździ lodowatym dmuchem wprost po łbach pasażerów, co jest nieodłączną cechą wszelkich pojazdów produkcji POlskiej, od autobusów Solaris, Solbus etc, poprzez tramwaje Świnki, aż po turbodymoklopy EN57AKM, Elfy oraz Impulsy? Ciekawe że we Flirtach oraz piętrusch Bombardiera ten problem nie występuje, mimo że neutralny chłodek owszem jest. Widać tylko u nas stosuje się agregaty zaadaptowane z TIRanozaurów do przewozu świńskich półtusz, oraz chińskie wiatraczki od komputerów. A może sponsorem klimatyzacji jest producent środka przeciw objawom grypy i przeziębienia?
2015-06-19 09:58:45 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Czyli jednak bubel. Szkoda, bardzo szkoda. A bez tych osłon skład wygląda gorzej niż pierwszy lepszy kibel.
2015-06-19 10:15:31 Autor: p.
---.157.146.216
Sam pociag to moim zdaniem koszmar. Poczynajac od wygladu, na tym opisie poszczegolnych elementow konczac.
Zabawny jest komentarz ze okna so dobrze umiejscowione wzgledem foteli. Raz ze to idiotyzm, bo nie okna sie dopasuwuje do rozmieszczenia foteli bo to fotele powinno sie rozmieszczac wzgledem ukladu okien.
No i zabawne jest to foto - gdzie widac jak ladnie wpasowany jest lewy fotel wzgledem okna.

Ale najbardziej zabawne sa te idiotyczne komentarze przyglupow typu "Zofia", o tym ze my sie tak "sprzedajemy Niemcom". Czy jak sam szefuncio Pesy, Zaboklicki twierdzi ze powinnismy zamawiac "polskie" produkty.
Tacy ludzie zapominaja ze to wlasnie Niemcy sa naszym podstawowym partnerem - NAJWAZNIEJSZYM, nikt nie kupuje od nas tyle polskich produktow co wlasnie oni.
A Zaboklickiemu niech ktos w koncu wytlumaczy, ze skoro Polacy maja kupowac tylko polskie produkty, to zaraz to samo zrobia Niemcy, Wlosci, Czesi czy Rosjanie i Ukraincy. I te swoje tramwaje, czesto, choc nie zawsze nieszczesliwie zaprojektowane pociagi bedzie mogl sprzedac wylacznie w Polsce. Ciekawe ile produktow udaloby sie Pesie wcisnac na tym naszym przeeeeeogromnym rynku.
Olbrzymia szkoda ze PKP IC zgodzilo sie na dostawe prototypow, to sie ZAWSZE, bez zadnych wyjatkow odbija czkawka. W przypadku produktow Pesy (choc nie tylko) takich czkawek juz niestety bylo wiele (slynne znienawidzone przez podroznych i obsluge sklady na trase Wawa-Lodz).
2015-06-19 10:27:23 Autor: zeus04
---.133.22.13
No akurat dość sporo tytułów prasowych jest w niemieckich rękach. No niestety media są którąś tam "władzą" i mieszają ludziom w głowach. Co taki gość jak ja może zrobić? Niemcy kupują, bo mają silne organizacje konsumenckie i nawet zwykła kawa, czekolada itp jest tam tańsza i lepszej jakości. Niemcy są po prostu bardziej świadomi swoich zakupów. Braki surowcowe, materiałowe, dewizowe itp. w czasach Polski ludowej zrobiły swoje i opinie o lepszym zachodnim sprzęcie pozostały. Ile razy padały tu porównania Poloneza - nieprodukowanego od ponad 13 lat - do współczesnych marek niemieckich? Co Kowalski wie o konstrukcji samochodu x czy y produkcji np. francuskiej?
2015-06-19 11:11:05 Autor: Abraxas
---.box3.pl
Masz racje popieram tez sobie tego nie wyobrazam i nawet nie bede probowal jazdy w tym czyms z czy do JG..
2015-06-19 11:59:02 Autor: hd
---.static.ip.netia.com.pl
Przeczytałem wrażenia z jazdy, ale są to wrażenia z jazdy konstruktora.
Wolałbym poczytać wrażenia z jazdy kogoś, kto niejednym pojazdem już jechał, niekoniecznie z Pesy.
2015-06-19 12:04:19 Autor: hd
---.static.ip.netia.com.pl
Brak osłon wcale nie powoduje, że Dart jest brzydki. Wygląd nie ma żadnego znaczenia.
Nie są osłonięte stopnie wysuwane! To jest realny problem, a nie ładny, czy brzydki.
Już raz po pierwszej zimie dozbrajano osłony stopni w ED74. Tu też trzeba będzie.
2015-06-19 12:44:42 Autor: Kolejkarz
---.lukman.pl
Flirt ma 3MW mocy 4x750kW
2015-06-19 13:28:11 Autor: wrocman
---.139.19.15
A ja z chęcią się przejadę nowym Dartem z Wro do Jeleniej Góry. Miejmy nadzieję, że będą śmigać także do Szklarskiej. IC-ki planują zwiększenie liczby pociągów do JG od nowego r.j. Jeszcze jakaś przyjazna taryfa i KD mogą się zabierać z tej linii, notorycznie puszczając stare klopy zamiast Impulsów. Robią pasażerów w balona ale już wszyscy poznali się na KD. Taki Dart w porze "Karkonoszy" i odpowiednią taryfą na pewno byłby hit dla wszystkich jadących w Karkonosze.
2015-06-19 14:12:50 Autor: PK
---.warszawa.vectranet.pl
Kolego Zeus04 trzeba sobie wyjcem z PESY trochę pojeździć tak z 12 godzin w kabinie... jeżeli pracujesz w KM to powinieneś wiedzieć że ELFY KM do ważenia zostały wysłane bez wiatrochronów, drugiej przetwornicy i paru innych podzespołów wszystko aby nie przekroczyć masy
2015-06-19 15:05:00 Autor: wersy2
---.134.65.176
W odpowiedzi na post p.:
"Sam pociag to moim zdaniem koszmar. Poczynajac od wygladu, na tym opisie poszczegolnych elementow konczac.
Zabawny jest komentarz ze okna so dobrze umiejscowione wzgledem foteli. Raz ze to idiotyzm, bo nie okna sie dopasuwuje do rozmieszczenia foteli bo to fotele powinno sie rozmieszczac wzgledem ukladu okien.
No i zabawne jest to foto - gdzie widac jak ladnie wpasowany jest lewy fotel wzgledem okna.

Ale najbardziej zabawne sa te idiotyczne komentarze przyglupow typu "Zofia", o tym ze my sie tak "sprzedajemy Niemcom". Czy jak sam szefuncio Pesy, Zaboklicki twierdzi ze powinnismy zamawiac "polskie" produkty.
Tacy ludzie zapominaja ze to wlasnie Niemcy sa naszym podstawowym partnerem - NAJWAZNIEJSZYM, nikt nie kupuje od nas tyle polskich produktow co wlasnie oni.
A Zaboklickiemu niech ktos w koncu wytlumaczy, ze skoro Polacy maja kupowac tylko polskie produkty, to zaraz to samo zrobia Niemcy, Wlosci, Czesi czy Rosjanie i Ukraincy. I te swoje tramwaje, czesto, choc nie zawsze nieszczesliwie zaprojektowane pociagi bedzie mogl sprzedac wylacznie w Polsce. Ciekawe ile produktow udaloby sie Pesie wcisnac na tym naszym przeeeeeogromnym rynku.
Olbrzymia szkoda ze PKP IC zgodzilo sie na dostawe prototypow, to sie ZAWSZE, bez zadnych wyjatkow odbija czkawka. W przypadku produktow Pesy (choc nie tylko) takich czkawek juz niestety bylo wiele (slynne znienawidzone przez podroznych i obsluge sklady na trase Wawa-Lodz)."
Co to znaczy, że polscy przewoźnicy mają się nie godzić na "kupowanie prototypów"? Mamy jeździć E57 i EP07 po wsze czasy, czy kupować wyłącznie sprzęt zagraniczny? Widomo, że jeśli szukamy produkty od dawna/nigdy w Polsce nie produkowanego, to ktoś go musi opracować i wdrożyć.
2015-06-19 18:23:55 Autor: pwlk
---.centertel.pl
@Kolejkarz
Ale te 3 MW to jest moc maksymalna możliwa do uzyskania w bardzo krótkim czasie, która nijak ma się do właściwości trakcyjnych, a już kompletnie nie nadaje się do porównywania pojazdów.
2015-06-19 18:24:41 Autor: Eurostar
---.free.aero2.net.pl
"Polskość" Pesy to grubo przereklamowana sprawa, bo nawet fotele ma niemieckie. Z kolei podkreślana "niepolskość" taboru zagranicznego to zwykłe kumoterstwo. W Polsce co raz więcej pieniędzy zostaje z zamówień dla Alstomu, Bombardiera i Stadlera, które wykonują naprawdę poważne części zleceń. W Stadlerze Siedlce odbywa się głównie montaż końcowy, ale korzysta np. z Polskich falowników w przeciwieństwie do Pesy i ma zlecenia na całą Europę. Z kolei Alstom Konstal zainwestował w Polskich zakładach w linię technologiczną do montaży pudeł o której PESA może śnić. W efekcie to on dostarczy pudła Lintów dla Netinery zamiast Linków Pesy. Wkrótce do grona czołowych innowatorów dołączy Bombardier ze spawaniem 3d. Jakbyś podsumował wpływy z podatków, nie jestem przekonany, że to akurat PESA najwięcej pieniędzy zostawia w Polsce. Ja nie mam nic przeciwko Polskim produktom, ale nie kredytuję zaufaniem, że Polskie bo Polskie. Już tylu ludzi zrobiono w idiotę taką ideologią - np. Kulczyk kiedyś mówił : Sprzedajcie mi TP.SA a nie jakieś zagranicy bo należy wspierać polską przedsiębiorczość...
Pół roku później sprzedał TP dwa razy drożej Francuzom.
2015-06-20 11:15:28 Autor: losiu
---.174.169.81
Ale wszyscy ciężko jęczycie. Zobaczymy jak się będzie sprawował, oby lepiej niż ED74, a ponieważ to jest prototyp to mam prawo podejrzewać, że mogą być problemy. A tak swoją drogą to nie mogę słuchać wszystkich mediów, bo to jest zaklinanie rzeczywistości i p...nie głupot. ED250 na testach pojechał 293km/h ED161 200km/h i tu jest różnica, a "eksperci" w stylu złotoustego Adriana, niech nie oceniają co jest kolei bardziej potrzebne. Niech lepiej pan Furgalski wymyśli jakiś sposób na kompleksowe funckjonowanie kolei w Polsce i powie coś sensownego, bo komunały to każdy jest w stanie gadać.
2015-06-20 11:18:30 Autor: losiu
---.174.169.81
PS.
Każdy nowy tabor, każda modernizacja i skrócenie czasu jazdy jest zmianą na plus i z każdej my jako użytkownicy lub miłośnicy kolei powinniśmy się cieszyć, a nie narzekać, że można było lepiej. Mam kilku kolejarzy w rodzinie i szczerze współczuję każdemu szefowi, który próbuje coś zmienić na plus
2015-06-20 13:34:28 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post PK:
"Kolego Zeus04 trzeba sobie wyjcem z PESY trochę pojeździć tak z 12 godzin w kabinie... jeżeli pracujesz w KM to powinieneś wiedzieć że ELFY KM do ważenia zostały wysłane bez wiatrochronów, drugiej przetwornicy i paru innych podzespołów wszystko aby nie przekroczyć masy"
Najpierw niech ktoś pojeździ 12 godzin na ED161 :) Elfy KM były OIDP kupowane bez dodatkowych przetwornic. Newagowy 31WE wszystko mający :) też waży 135 ton, czyli dwa 270t i to ze sporą ilością nadmiarowego sprzętu w stosunku do ED161. Sam pantograf waży ok. pół tony. ED161 zadowala się ich ilością w liczbie sztuk dwóch...
2015-06-20 14:13:05 Autor: pwlj
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post zeus04:
"Najpierw niech ktoś pojeździ 12 godzin na ED161 :) Elfy KM były OIDP kupowane bez dodatkowych przetwornic. Newagowy 31WE wszystko mający :) też waży 135 ton, czyli dwa 270t i to ze sporą ilością nadmiarowego sprzętu w stosunku do ED161. Sam pantograf waży ok. pół tony. ED161 zadowala się ich ilością w liczbie sztuk dwóch..."
ED161 zadowala się dwoma pantografami, ale na jednym pojedzie na pół gwizdka jeśli nie gorzej, bo inżynierowie z Pesy doszli do wniosku, że kable WN też swoje ważą.

Swoją drogą nie bagatelizowałbym wycia Elfów. Niedawno miałem wątpliwą przyjemność siedzieć nad napędnym wózkiem Jacobsa w 27WE SKMWA. Na odcinku z Vmax=80 hałas w czasie pracy silników był wyraźnie uciążliwy. Strach pomyśleć jak to wyje przy 120 albo 160. Chyba sprawdzę między Pragą a Legionowem, ale najpierw muszę wyposażyć się w nauszniki:)
2015-06-21 01:27:26 Autor: zwyklykierpoc
---.dynamic.mm.pl
A wraz z Prezesem druzyna konduktorska w skladzie: mlody pupil dyrektora zakladu Centralnego oraz jawny donosiciel, zwykla konfitura, ktory chwalil sie znajomosciami z zarzadem PKP IC z Pania rzecznik rowniez.
2015-06-21 01:28:30 Autor: zwyklykierpoc
---.dynamic.mm.pl
A wraz z Prezesem druzyna konduktorska w skladzie: mlody pupil dyrektora zakladu Centralnego oraz jawny donosiciel, zwykla konfitura, ktory chwalil sie znajomosciami z zarzadem PKP IC z Pania rzecznik rowniez.
2015-06-21 01:28:32 Autor: zwyklykierpoc
---.dynamic.mm.pl
A wraz z Prezesem druzyna konduktorska w skladzie: mlody pupil dyrektora zakladu Centralnego oraz jawny donosiciel, zwykla konfitura, ktory chwalil sie znajomosciami z zarzadem PKP IC z Pania rzecznik rowniez.
2015-06-21 06:52:47 Autor: spoko
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
IC Pendolino to złom w porównaniu do IC Dart
2015-06-24 16:37:59 Autor: muniek
---.telpol.net.pl
- Brak osłon = zwiększenie hałasu i zwiększenie oporów aerodynamicznych czyli zwiększenie poboru mocy. (Jak się to ma do spełniania wymogów TSI? Odpowiem: DART nie spełnia TSI).
- Stalowa rama pudła to jakiś anachronizm, teraz stosuje się aluminium ale panowie z Pesy chyba jeszcze do tego nie dorośli.
Rama stalowa jest tania, tylko niestety rdzewieje.

Ludzie czego oczekujecie po pojeździe zamówionym na podstawie modelu 3D jakiegoś specjalisty od marketingu. IC chciało mieć pojazd tani i szybko zrobiony to teraz stanie przed dylematem: CZY ODEBRAĆ TO GÓWNO CZY NIE? Ale znając polskie realia to napiszą kilaka pisemek, przeprowadzą trzy (albo więcej ) analizy ryzyka, i pojazdy z wielką pompą zaczną jeździć, a z problemami będziemy sobie radzili później na szopach i w warsztatach, po cichu i we własnym zakresie, bo nikt się nie przyzna że wydano pieniądze państwowe pieniądze na ładnie ubrane o ale jednak o.

Chyba trochę mnie poniosło ale krew mnie zalewa na myśl o polskich nowych pojazdach i ich utrzymaniu w ruchu.

Tylko w Polsce można oddać pojazd do ruchu z pasażerami po trzech miesiącach testów, przecież tam nawet kibla porządnie nie przetestowano, a co mówić o napędzie, układzie hamulcowym, układzie biegowym itd.

A DARTY mogą jeździć tylko 160 km/h bo nie mają ETCS-u, a dlaczego nie mają, bo to jest drogie urządzenie i zbyt skomplikowane dla PESY.


SAMI PROSIMY SIĘ O TRAGEDIĘ
2015-06-26 11:59:43 Autor: plywal
---.centertel.pl
Panie Piotrowski jest pan ponoć designerem w Pesie ale pierwszej klasy - rozstawienia foteli przy stoliku to pan nie WIDZIAŁ. Jak można dopuścić do ustawienia fotela 1 klasy z widokiem na SŁUPEK między oknami. 0 widoku dla pasażera. Tak samo jak 0 osłon pod wagonami Darta.Pasażer pociągów tej klasy nie chce oglądać zbiorników hamulcowych i innych mechanizmów. Takie widoki powinny być widoczne dla serwisantów.............
Pesa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony