Partnerzy serwisu:

Perony w Koninie nie będą krótsze. PKP PLK wyjaśnia

Michał Szymajda 10.07.2018 3k

Perony w Koninie nie będą krótsze. PKP PLK wyjaśnia
Semafory na zbudowanym od nowa peronie w KoninieFot. czytelnika
Jednego z naszych czytelników mocno zaniepokoiło to, co zobaczył na przebudowywanej w ramach modernizacji stacji Konin, na magistrali E20.
Uważa on, że nie dość, że PKP PLK decyduje się na budowę krótszego niż przed modernizacją jednego z peronów, to jeszcze semafory ustawiono w taki sposób, że pociągi nie będą w stanie wykorzystać całej jego długości. A przecież obecnie trwająca modernizacja stacji na magistrali miała doprowadzić m.in. do poprawy przepustowości i możliwości mieszczenia w peronach tak samo długich pociągów.

– Dementuję. Nowy peron na stacji Konin nie jest krótszy, tylko przesunięty z uwagi na przebudowę układów torowych i m.in. dla zapewnienia wyjazdu ze stacji w kierunku Warszawy z prędkością 140 km/h, a także wjazdu z Warszawy z tą samą prędkością – mówi Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK. Jak dodaje, peron, którego dotyczą wątpliwości, wciąż będzie miał długość 400 m, natomiast szeroki będzie na 10,15 m, a jego wysokość to 76 cm. – Ta długość peronu jest wystarczająca dla zatrzymania najdłuższych pociągów i jest zgodna z przepisami – dodał Wolny.

Więcej wątpliwości budzi natomiast umieszczenie semaforów, sporo przed końcem peronów. Tu PKP PLK jest bardziej powściągliwa w komentowaniu tego rozwiązania. Zarządca infrastruktury pisze w mailu do nas, że semafory ustawiono „zgodnie z wytycznymi budowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym”.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony