Pendolino zwalnia z 200 do 20 km/h na CMK. Dlaczego?
Michał Szymajda ⚫ 29.09.2022 ⚫
12k

Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Na Centralnej Magistrali Kolejowej, między Białą Rawską a Strzałkami, pociągi Pendolino muszą zwalniać z 200 do 20 km/h. Zapytaliśmy PKP PLK, skąd bierze się ograniczenie prędkości wydłużające czas przejazdu pociągów o kilka minut.
Na Centralnej Magistrali Kolejowej prowadzona jest inwestycja, która nie ma związku z poprawą parametrów ruchu pociągów na tej ważnej linii. W 47. kilometrze linii wprowadzono ograniczenie prędkości, które powoduje konieczność zwolnienia z 200 km/h do 20 km/h. To o kilka minut wydłuża i tak długi czas przejazdu pociągów m.in. z Warszawy do Krakowa i z Warszawy do Katowic. W torach są konstrukcje odciążające, co widać z okien składów jadących po linii. Co jest przyczyną ograniczenia i dlaczego zwolnienie jest aż tak znaczne?
Okazuje się, że na odcinku Biała Rawska – Strzałki (to środek odcinka, gdzie ED250 rozpędza się do 200 km/h) inwestycję rzeczywiście prowadzi zewnętrzny wykonawca, niezwiązany z branżą kolejową. Prowadzi on prace związane z budową gazociągu przesyłowego. Dlaczego prace wymagają tak znacznej ingerencji w rozkład jazdy? Na to pytanie PLK bezpośrednio nie odpowiada. – Podobne roboty wykonywano już wcześniej w oparciu o taką samą technologię. Zakończenie prac planowane jest do końca miesiąca – napisała Magdalena Janus z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Obecnie rozkład jazdy pociągów przejeżdżających przez najszybszą polską linię kolejową jest najwolniejszy od lat. Dzieje się tak głównie ze względu na przedłużające się prace inwestycyjne, które mają doprowadzić do podniesienia na niej prędkości do 250 km/h.
Okazuje się, że na odcinku Biała Rawska – Strzałki (to środek odcinka, gdzie ED250 rozpędza się do 200 km/h) inwestycję rzeczywiście prowadzi zewnętrzny wykonawca, niezwiązany z branżą kolejową. Prowadzi on prace związane z budową gazociągu przesyłowego. Dlaczego prace wymagają tak znacznej ingerencji w rozkład jazdy? Na to pytanie PLK bezpośrednio nie odpowiada. – Podobne roboty wykonywano już wcześniej w oparciu o taką samą technologię. Zakończenie prac planowane jest do końca miesiąca – napisała Magdalena Janus z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Obecnie rozkład jazdy pociągów przejeżdżających przez najszybszą polską linię kolejową jest najwolniejszy od lat. Dzieje się tak głównie ze względu na przedłużające się prace inwestycyjne, które mają doprowadzić do podniesienia na niej prędkości do 250 km/h.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |