Partnerzy serwisu:

Pendolino zatrzyma się w Lublińcu. W grudniu Rzeszów, Jelenia Góra i Kołobrzeg?

Dominik Lebda, Rynek Kolejowy 26.08.2015 413

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-08-26 14:44:45 Autor: RTG
---.extreme-net.one.pl
Może nie wszystkie stacje uda się objąć EIP w tym roku, ale faktycznie IC rozważa te, które wymieniono w artykule prasowym RK. To bardzo dobra wiadomość.
2015-08-26 14:45:47 Autor: Sianoski
---.tktelekom.pl
Czyli przemianują go na TLK.
Też dobrze, niech każdy z obywateli, z których podatków kupiono pojazdy miał do nich dostęp i możliwość przejechania się.
A może to tylko kiełbasa wyborcza.... :/
2015-08-26 15:10:36 Autor: Leniwiec
---.static.ip.netia.com.pl
Czy ja wiem?
Gliwice to po prostu powrót do sprawdzonych pomysłów, czyli takich flagowców jak ekspres "Górnik". Godzina odjazdu (5:09) jest w sam raz.
Bielsko także ma ekspresy, więc to chyba nic nowego, nie?
A jeśli chodzi o Jelenią Górę i Kołobrzeg, to czemu nie? Na Hel czy do Zakopanego pociągi ekspresowe też kursują, więc nie wiem czemu nie miałyby kursować do innych miejscowości turystycznych.
2015-08-26 15:11:48 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
5.45 z Kołobrzegu czy to jest dobra godzina odjazdu EIP dla kuracjuszy i wczasowiczów?
2015-08-26 15:13:41 Autor: wch
---.tktelekom.pl
Nazywanie produktów promocyjnych po angielsku jest naruszeniem ustawy o ochronie języka polskiego.
2015-08-26 15:16:58 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
Bankomaty nic nie wymyślają. Wystarczy postudiować SRJ z połowy lat 70 siątych ubw. A Katowice - Kraków pusty śmiech!
2015-08-26 15:19:48 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Taaaak.

"Wciąż nierozstrzygnięta jest kwestia połączeń EIP do Bielska-Białej i Rzeszowa. W przypadku pierwszego miasta, przewoźnik nie do końca precyzyjnie przedstawia czynniki warunkujące uruchomienie połączeń EIP na południe od Krakowa".

Może to i byłoby możliwe i ciekawe, ale mimo wszystko to raczej chodzi o warunki na południe od KATOWIC.

Bo można jechać z Warszawy do Krakowa, a potem przez Wadowice do Bielska, albo i nawet przez Suchą i Żywiec do BB, ale myślę że na etapie przygotowywania rozkładu na to nikt jeszcze nie wpadł.

CZYLI CHODZI ewidentnie o KATOWICE.

Można, adminie poprawić, a post mój skasować, nie obrażę się.
2015-08-26 15:22:49 Autor: Jesse Pinkman
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jest już Lubliniec, teraz czas na Pludry i Herby, później Opoczno Płd i Ozimek. Do dzieła!
2015-08-26 15:36:45 Autor: gość
---.p2p.business.static.vectranet.pl
W Opocznie Płd. przydałby się postój EIC Górnik - byłoby czym wrócić z pracy o sensownej porze..
2015-08-26 15:36:50 Autor: ssj
---.tktelekom.pl
Ciekawe jak dadzą radę z Jelenią Górą - przecież tam są łuki gdzie Rmin=175m i Pendo było by prawdopodobniej wolniejsze od TLK ze względu na minimalny promień łuku...
2015-08-26 15:47:48 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
A kiedy PIColino na Jasną Górę i do Wadowic?
Bo Duduś się obrazi...
2015-08-26 15:55:51 Autor: Kibelek3533
---.adsl.inetia.pl
Szkoda że wszystko musi jeździć do i przez Warszawkę ....
2015-08-26 15:56:01 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Maurycy+,
nie wiem, czy wiesz, ale Pendolino zatrzymuje się w Częstochowie.
Co prawda to Stradom, ale Częstochowa.

WCH
Ta połowa lat 70-tych to tak średnio czy wyszła. CMK nie była jeszcze skończona, inaczej się też jeździło.
Pierwszy pociąg pasażerski pojechał CMK dopiero 3 czerwca 1984. Jeden do Krakowa, jeden do Gliwic przez Katowice.

I tyle ze wspominek.
2015-08-26 15:57:03 Autor: precz z debilem
---.free.aero2.net.pl
długo macie jeszcze zamiar tolerować takich przygłupów?
2015-08-26 15:58:18 Autor: KD
---.dynamic.chello.pl
Toś dobrze napisał z Dudusiem Kraków-Jasna Góra przez Wadowice i nasz PISrezydent będzie bardzo zadowolony. Odnośnie samej siatki połączeń, Kołobrzeg i Jelenia Góra to bardzo dobry pomysł, Gliwice warto wrócić do sprawdzonego Górnika.
2015-08-26 16:35:47 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post WCH:
"Bankomaty nic nie wymyślają. Wystarczy postudiować SRJ z połowy lat 70 siątych ubw. A Katowice - Kraków pusty śmiech!"
Postudiowałem i mam ubaw, ale z ciebie.
2015-08-26 16:36:32 Autor: ceglev
---.internetdsl.tpnet.pl
Czy pierwszy poranny EIP z Gliwic/Katowic oraz ostatni wieczorny z Warszawy nie mogą się zatrzymać w Zawierciu ?
2015-08-26 16:47:09 Autor: huciński (asm).
---.dynamic.chello.pl
Wypadałoby zapytać, co z przyspieszeniem pociągów, kiedy nastąpi, do v (+/-) 250 km/h na CMK, kiedy pociągi Katowice/Kraków - Warszawa - Gdańsk, zejdą z czasem przejazdu (od/do krańcówek), czasem poniżej 4,5 godziny ? Kolej musi mieć ten nowy atut większej prędkości pociągów, w kontekście drogi S7, która za parę lat będzie budowana, prawie równolegle.

Wydłużenie - zwłaszcza EIP do Bielska - Białej, będzie pożyteczne, gdyż powinno poprawić frekwencję w EIP miedzy Katowicami a Warszawą. Co do Rzeszowa, to marzeniem jest linia kolejowa Warszawa - Radom - Ostrowiec Św. - Kolbuszowa - Rzeszów, z czasem przejazdu (od/do krańcówek) 3 godziny, niż EIP przez Kraków z czasem przejazdu nieco ponad 4,5 godziny.
2015-08-26 17:46:17 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post gustaw:
"5.45 z Kołobrzegu czy to jest dobra godzina odjazdu EIP dla kuracjuszy i wczasowiczów?"
Tak samo dobra jak 22-23 na przyjazd do Kołobrzegu... :-/
Mam nadzieję że to tylko wstępne przymiarki, bo takie godziny to naprawdę debilizm.

To raz, a dwa, ciekaw jestem bardzo czy w związku z tym znikną z rozkładu Korsarz i Ustronie i zostanie tylko prestyżowa oferta ED250 za 250. W jedną stronę.
2015-08-26 18:01:21 Autor: DKrycymaur-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Koniecznie puścić wszędzie tamgdzie odbywają się objazdowe zloty rządu najwspanialszej Kopaczki. Do tego podczepić wagony towarowe na meble co by jaśnie wielmożne pośladki z Szydłowca nie musiały się szlajać po jakichś niePOpierdzianych obiciach. Aha. Kiedy tory i Pendo do Szydłowca? Wszak tam jest już ulica Kolejowa.
2015-08-26 18:53:44 Autor: lupa
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a w mojej wsi to kiedy się zatrzyma??
2015-08-26 19:52:13 Autor: ~
---.static.tvk.wroc.pl
Do Jeleniej to potrzeba "ekonomicznych" Dartów. Na pewno, jak było mówione od początku, nie "być może".
2015-08-26 20:04:04 Autor: kazik76
---.internetdsl.tpnet.pl
Przypominam, że nadal nie ma nocnego połączenia Górnego Śląska z Warszawą.

Tak a propos jak PIC chciał przewieźć pasażerów po meczu Real Madrid- Fiorentyna lub Polska-Niemcy za darmo skoro Karkonosze już odjechały. Czy pobyt na dworcu Centralnym do rana to propozycja siatki połączeń wg PIC?

Przed sztucznym obniżeniem popytu Monciak do Bielska odjeżdzał o 2.00-3.00 z W-wy (wczesniej
najpóźniej 0.30). Potem szukał frekwencji w Skarżysku....
Pociąg musi odjeźdzać w rytmie 23/6. Jeśli Karkonosze jadą 2.00-3.00 w Katowiach, to może
podłączyć wagony z Bielska, bo nikt normalny nie będzie jechał o 23.00 do Katowic podmiejskim,
tym bardziej, że nie ma komunikacji lokalnej po 22.00.
Pociąg może jechać przez Kraków lub Łódź (też koncerty), byle być na 6.00 na poranne loty i
obsługiwać późne przyloty, koncerty, imprezy masowe lub mecze.
Może być na bazie Kormorana, Warmii, Monciaka lub Hańczy....
2015-08-26 20:26:45 Autor: tzj
---.dip0.t-ipconnect.de
"PKP InterCity pochyla się nad kolejnymi miastami…"

Pan piszesz do kabaretu, panie Lebda, czy jak?
2015-08-26 20:59:23 Autor: xenomorf
---.dynamic.gprs.plus.pl
Uni chcom, ale nie mugom!!! Przepraszam za żargon, ale jak czytam zapewnienia gości z IC, to niedobrze mi się robi.
2015-08-26 21:05:48 Autor: POZ
---.google.com
EICP Gdynia - Wrocław ale przez Poznań!!
2015-08-26 23:07:51 Autor: sheva17
---.centertel.pl
A kiedy wreszcie postoje EIP we Włoszczowie będzie można zastąpić tymi w Zawierciu? Od obsługi WP i Opoczna są TLK.
2015-08-26 23:44:46 Autor: darek.67
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jelenia Góra to bardzo dobry pomysł. Razem w Wałbrzychem to ponad 200 tys. mieszkańców, do tego dochodzą oczywiście inne miasta. Trudno żeby najważniejsza linia kolejowa Dolnego Śląska nie miała takich pociągów. Do tego jeszcze mnóstwo turystów jeździ w Karkonosze. Na pewno taki pociąg przybliżyłby mieszkańcom Warszawy Karkonosze i Kotlinę Jeleniogórską. Czas jazdy może być w granicach około 5 godzin do stolicy więc przy dobrym rozkładzie taki pociąg powinien być atrakcyjny dla mieszkańców Warszawy, a także Sudetów jadących załatwiać różne sprawy do Warszawy. Po remoncie linii można by pomyśleć nawet o przedłużeniu wszystkich pendolin kończących bieg we Wrocławiu do Jeleniej Góry albo Wałbrzycha, a przynajmniej większości.
2015-08-26 23:53:10 Autor: Szczerzak
---.dynamic-ra-4.vectranet.pl

Szczerzak
Pendolino po 5:00 z Gliwic ma zastąpić aktualnego Górnika. Dobrą wiadomością jest, że aż 3 kursy mają być do Gliwic, w tym ostatni Pendo przed 20 z Wawy. Szkoda, że teraz to Pendo nie dojeżdża do Gliwic ani nawet nie ma skomunikowania z ostatnim pociągiem w tym kierunku...
2015-08-27 00:04:58 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Myślenie o Kołobrzegu w wydaniu PKPIC idzie w patologicznym kierunku. Teraz jest IC Pobrzeże na klimatyzowanych wagonach. W grudniu Pobrzeże idzie do piachu, a w zamian za to będzie TLK. Przy obecnym podziale, że TLK to trupy, a IC lepsze wagony to w połączeniach do Kołobrzegu nastąpi pogorszenie, zamiast klimatyzowanych wagonów powrócą 8-przedziałowe 111A.
2015-08-27 00:05:29 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
*8-miejscowe przedziałowe 111A.
2015-08-27 00:51:51 Autor: ola
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Co takiego? Niech go wytrasują przez WAW-POZ-Krotoszyn-Milicz-WRO tu ok 40tys. ludzi! A jaki komfort na odcinku POZ-Krotoszyn-Milicz-WRO! Pendolino rozwinie 250km/s i już nie będzie czuć tych wyboi i kołysania!
2015-08-27 09:01:08 Autor: Pys
---.google.com
Powinni jeszcze puścić przez Kielce, Radom, Piaseczno, Warszawa do Gdyni. Jak kiedyś EX Nida jeździł.
2015-08-27 09:01:17 Autor: Pys
---.google.com
Powinni jeszcze puścić przez Kielce, Radom, Piaseczno, Warszawa do Gdyni. Jak kiedyś EX Nida jeździł.
2015-08-27 10:13:44 Autor: xyzz
---.opera-mini.net
Do Nowego Sącza i żeby się w Stróżach zatrzymał...
2015-08-27 12:26:33 Autor: xcz
---.jeleniagora.vectranet.pl
@darek.67
Jelenia Góra, Wałbrzych i oba powiaty ziemskie to razem 325758 ludzi.
2015-08-27 12:29:49 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
''PKP InterCity pochyla się nad kolejnymi miastami'' Urocze:-) Proponuje zrobić z tego Head:-)

Ciekawe z jakich to ''exeli'' wyszło IC,że w pierwszej kolejności to Warszawa potrzebuje porannego połączenia z Lublińcem,a nie Lubliniec porannego połączenia z Warszawą...

Zaskakuje propozycja połączenia do Jeleniej Góry. O ile Gliwice,Bielsko,Rzeszów i Kołobrzeg były uwzględnione w siatce połączeń Pendolino u zarania projektu,to nagłe ''pochylenie się'' nad Jelenią Górą otwiera jedynie polityczny koncert życzeń odnośnie rozszerzania siatki o kolejne miasta...zwłaszcza w okolicach wyborów.
2015-08-27 13:11:52 Autor: Sołtys
---.19.7.58
@ Maurycy+ & KD:

I co, GÓWNIARZE, wesoło wam?! Słoneczko w puste łby przygrzewa... Ubaw po pachy.
2015-08-27 15:02:34 Autor: track
---.226.217.117
@ xcz:

Zgadza się. Do tego trzeba doliczyć mieszkańców innych miast przy linii 274, a także leżących w pobliżu (np. Świdnica, Karpacz, Szklarska), z których mieszkańcy i turyści na pewno też będą dojeżdżać do tego pociągu. Linia 274 zasługuje na pendolino.
2015-08-27 15:02:58 Autor: track
---.226.217.117
@ unapologetic bitch:

Dlaczego "polityczny koncert życzeń"? Biorąc pod uwagę dużą liczbę ludzi mieszkających przy linii 274, stale poprawiające się czasy przejazdu a także znaczenie turystyczne, pendolino to bardzo dobry pomysł. Choćby żeby przekonać warszawiaków i mieszkańców centralnej Polski do wycieczek w Karkonosze. Jest to najważniejsza linia Dolnego Śląska, więc wypadałoby żeby pendolino tam też jeździło.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony