Partnerzy serwisu:

Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]

Jakub Madrjas 24.04.2019 316

arrow
arrow
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
fot. MS, Rynek Kolejowy
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Rozbity człon Pendolino ED250-002, które uległo wypadkowi w Ozimku, w końcu jedzie na naprawę do Włoch. 24 marca uszkodzony człon pojazdu trafił na lawetę i został przygotowany do transportu.
Dokładnie 7 kwietnia minęły dwa lata od katastrofy kolejowej w Ozimku pod Opolem. W wyniku zdarzenia poważnie uszkodzony został pociąg zespolony Pendolino z numerem 002. Pierwotnie PKP Intercity zakładało wysłanie składu do Włoch przed końcem 2017 roku. Jednak dopiero w marcu 2018 roku PKP Intercity rozpoczęło procedurę udzielenia zamówienia na naprawę składu i trwała ona aż do listopada. Całkowita wartość zamówienia wyniosła aż 8 535 722 euro bez VAT. Tylko 4 mln złotych pokryje ubezpieczenie kierowcy ciężarówki, który spowodował wypadek. Skład ED250 kosztował PKP IC 20 mln euro brutto.

– Przesunięcie w czasie wynikało pierwotnie z konieczności wykonania dokładnych prac w zakresie szacowania strat i zbadania wszystkich uszkodzonych elementów. Przełom IV kwartału ub.r. i pierwszego br. okazał się niemożliwym terminem do zrealizowana transportu ze względu na trudne warunki pogodowe, w tym zalegający śnieg, na trasie przejazdu pojazdu niskopodwoziowego, na którym będzie transportowany uszkodzony człon – tłumaczyła Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.  Deklarowany czas naprawy to 584 dni.

Dziś w nocy skład ED250 został w końcu przewieziony z Grochowa do Rembertowa, gdzie jest przygotowywany do wysłania transportem drogowym. – Pierwszy człon został odłączony od pociągu i tylko on będzie transportowany do Włoch. Wysyłką zajmie się firma Panas Transport. Przewóz będzie się odbywał nocą, wózki po demontażu będą przewożone oddzielnie – relacjonuje nasz dziennikarz, Michał Szymajda. Transport dotrze do Włoch w ciągu półtora tygodnia,

Z końcem marca na tory wrócił natomiast ED250, który uległ wypadkowi jesienią 2017 roku w Modlinie.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony