Partnerzy serwisu:

Pendolino i EIC zwalniają przez prace na infrastrukturze

Michał Szymajda 14.04.2016 254

Pendolino i EIC zwalniają przez prace na infrastrukturze
Przez dwa tygodnie podróż do Trójmiasta nieco się wydłużyFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Najszybsze pociągi uruchamiane przez PKP Intercity zwolniły nieco przez prace prowadzone na infrastrukturze kolejowej. Podróż na trasie Warszawa – Wrocław już się wydłużyła, od 26 maja więcej czasu spędzimy też w pociągach EIP i EIC poruszających się po trasie Warszawa – Trójmiasto.
Przyczyną wydłużenia czasu przejazdu pomiędzy Warszawą a stolicą Dolnego Śląska są prace prowadzone na odcinku Wrocław – Opole i na Centralnej Magistrali Kolejowej, którą pociągi najwyższych kategorii omijają, korzystając w zamian z linii nr 1 na odcinku Częstochowa – Warszawa.

– PLK wymieniają oprogramowanie systemów bezpieczeństwa ruchu pociągów w centrum sterowania w Opolu. Zmiany wprowadzono z marcową korektą rozkładu jazdy. Wymiana oprogramowania jest przeprowadzana etapami na poszczególnych posterunkach i zakończy się testami. Aby zminimalizować utrudnienia w ruchu pociągów, zasadnicze prace są prowadzone głównie w porze nocnej – powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.

Między Dolnym Śląskiem a Warszawą dłużej o 10 minut

Na wspomnianym odcinku pociągi jeżdżą o około 5 minut dłużej. Kolejne 5 minut tracą w stosunku do poprzedniego rozkładu, korzystając z linii nr 1, a nie z Protezy Koniecpolskiej i CMK. Mimo tego, rozkład jazdy EIP pomiędzy Wrocławiem a Warszawą Centralną wciąż jest atrakcyjny i wynosi od 3 h 39 min do 3 h 43 min. Dla porównania – pomiędzy grudniem 2015 a marcem 2016 większość szybkich pociągów pokonywała odcinek między głównymi stacjami obu miast w 3 h 31 min. Obecny rozkład jazdy będzie obowiązywał do czerwcowej jego korekty.

Dłużej do Trójmiasta przez budowę Trasy Świętokrzyskiej

Od 26 maja do 11 czerwca, w związku z budową Trasy Świętokrzyskiej w Warszawie, zostanie wstrzymany ruch pociągów na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Praga. Większość pociągów dalekobieżnych zmierzających ze wschodu i północy Polski nie dotrze do Warszawy Wschodniej, Centralnej i Zachodniej i zakończy bieg w Warszawie Gdańskiej.

Jednak najszybsze i najdroższe pociągi EIP i EIC przejadą przez trzy najważniejsze warszawskie stacje. Wymagać to będzie zmiany kierunku poruszania się składów na nieużywanej w ruchu pasażerskim stacji Warszawa Wschodnia Towarowa. W konsekwencji tego Pendolino trasę z Warszawy do Trójmiasta będzie pokonywać średnio o 15 minut dłużej, a wagonowe składy EIC, IC i TLK wydłużą czas przejazdu średnio o 25 minut.
Więcej na temat ruchu pociągów w Warszawie pomiędzy 26 maja a 11 czerwca przeczytasz TUTAJ.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony