Pechowa premiera nowego szybkiego połączenia Zurych − Monachium [zdjęcia]
Artur Bogdanowicz ⚫ 14.12.2020 ⚫
8,6k
![Pechowa premiera nowego szybkiego połączenia Zurych − Monachium [zdjęcia] Pechowa premiera nowego szybkiego połączenia Zurych − Monachium [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl//img/20201214145805sbb.jpg_900-528.jpg)
Pendolino SBBFot. Kabelleger, CC BY-SA 3.0
Miał być to wspaniały start nowej epoki w komunikacji między Niemcami a Szwajcarią. Po łącznie ponad 24 latach planowania i prac na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii wystartowało w niedzielę długo oczekiwane szybkie połączenie między Zurychem i Monachium.
Na zelektryfikowanej wreszcie trasie powstała m.in. stacja Lindau-Reutin, dzięki czemu zrezygnowano z wjazdu do centrum Lindau. Sama elektryfikacja częściowo jednotorowej linii (między Lindau i Geltendorfem) pochłonęła 500 mln euro, powstały także ekrany dzwiękochłonne, a łuki przystosowano do ruchu pociągów z „wychylnym pudłem”.
Koleje Niemieckie (DB) i Koleje Szwajcarskie (SBB) z dumą zaprezentowały koncept połączenia dwóch metropolii w cztery, a od końca przyszłego roku w zaledwie 3,5 godziny. Między miastami kursuje teraz 6 par szybkich połączeń wykonywanych szwajcarskimi składami pod handlową nazwą Euro-City-Express „Astoro”. Chodzi o zespoły trakcyjne Pendolino ETR 610.
Pierwszy pociąg startuje rozkładowo z Monachium o 6:55, a z Zurychu o 7:03. Ostatnie kursy odbywają się o 18:52 z Niemiec i o 19:03 ze Szwajcarii. O ile pierwszy kurs z Monachium przez Memmingen, Bregencję, St. Gallen i Winterthur odbył się o czasie, to pierwszy kurs do stolicy Bawarii… nie dotarł do celu. Według informacji niemieckich mediów, skład ten w miejscowości Hergatz został pomyłkowo skierowany na niezelektryfikowany tor.
Koleje Niemieckie (DB) i Koleje Szwajcarskie (SBB) z dumą zaprezentowały koncept połączenia dwóch metropolii w cztery, a od końca przyszłego roku w zaledwie 3,5 godziny. Między miastami kursuje teraz 6 par szybkich połączeń wykonywanych szwajcarskimi składami pod handlową nazwą Euro-City-Express „Astoro”. Chodzi o zespoły trakcyjne Pendolino ETR 610.
Pierwszy pociąg startuje rozkładowo z Monachium o 6:55, a z Zurychu o 7:03. Ostatnie kursy odbywają się o 18:52 z Niemiec i o 19:03 ze Szwajcarii. O ile pierwszy kurs z Monachium przez Memmingen, Bregencję, St. Gallen i Winterthur odbył się o czasie, to pierwszy kurs do stolicy Bawarii… nie dotarł do celu. Według informacji niemieckich mediów, skład ten w miejscowości Hergatz został pomyłkowo skierowany na niezelektryfikowany tor.
W następstwie zdarzenia doszło do zniszczenia pantografu pociągu, a pasażerowie musieli przesiąść się do kursujących bez utrudnień regionalnych pociągów (spalinowych). Po zdarzeniu wstrzymany był ruch pociągów dalekobieżnych w obu kierunkach, zaś „pechowy” skład już bez pasażerów odprowadziła do celu lokomotywa spalinowa. Około godziny 15:00 przywrócono kursowanie ECE.Kleines Update. Ja, das ist in Hergatz. Hier liegt der Stromabnehmer im Schnee. pic.twitter.com/rtQrPRMkqh
— Chuculati (@ChuculatiPicchu) December 13, 2020
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |