Pechowa linia z Wieliszewa do Zegrza
Martyn Janduła ⚫ 20.04.2017 ⚫
1,2k

Wieliszewfot. J.Janusz, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
PKP PLK ogłosiła od nowa przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej dla przywrócenia ruchu na linii nr 28 Wieliszew – Zegrze. Oferty złożone w poprzednim postępowaniu były zbyt drogie. W drugim przetargu pojawił się ten sam problem.
Linia kolejowa nr 28 z Wieliszewa do Zegrza znajduje się w województwie mazowieckim. Całkowita jej długość wynosi zaledwie 3,7 km. Jest to linia jednotorowa i niezelektryfikowana, której prędkość konstrukcyjną określa się na 60 km/h. W przewozach pasażerskich nie jest eksploatowana od 1994 roku.
W 2015 roku PKP PLK, marszałek województwa, ZTM w Warszawie oraz przedstawiciele 9 samorządów lokalnych podpisali list intencyjny w celu podniesienia efektywności transportu kolejowego w północnej części województwa mazowieckiego poprzez rewitalizację i późniejsze utrzymywanie linii kolejowej nr 28. Województwo mazowieckie dofinansuje zadanie pieniędzmi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020. Według propozycji do Zegrza miałyby dojeżdżać pociągi SKM, kończące obecnie bieg w Wieliszewie.
Inwestorem zostały PKP PLK, które w lutym rozpoczęły przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej niezbędnej do przywrócenia ruchu kolejowego na linii nr 28 Wieliszew – Zegrze. Pisaliśmy o tym tutaj. Cena w przetargu stanowi 60% oceny, natomiast 40% jest do uzyskania za czas wykonania pierwszych sześciu etapów zamówionej dokumentacji.
W przetargu wpłynęły cztery oferty. Tylko trzy z nich są wiążące, gdyż jeden z oferentów spóźnił się z dostarczeniem koperty o 1 minutę. Niestety, po analizie ceny okazuje się, że wszystkie oferty wykraczają znacząco poza budżet zamawiającego. Zestawienie można znaleźć tutaj. Ze względu na znaczne przekroczenie budżetu przez wszystkie oferty, PLK odwołały przetarg i rozpisały nowe postępowanie w tej sprawie.
Otwarcie ofert 19 kwietnia nie przyniosło zaskoczenia. W postępowaniu wpłynęły trzy oferty. Najtańszą złożyła firma Multiconsult Polska, która zaproponowała wykonanie zadania za 570,7 tys. zł brutto. Droższe oferty pochodzą od Schuessler – Plan Inżynierzy – 612,54 tys. zł brutto oraz WYG International – 683,4 tys. zł brutto. Wszyscy oferenci zadeklarowali taki sam czas wykonania pierwszych sześciu etapów zamówionej dokumentacji. Ponownie jednak doszło do sytuacji, w której oferty przekraczają budżet zamawiającego, który na to zadanie przygotował 369 tys. zł brutto. Taki sam budżet przygotowano w pierwszym postępowaniu.
W 2015 roku PKP PLK, marszałek województwa, ZTM w Warszawie oraz przedstawiciele 9 samorządów lokalnych podpisali list intencyjny w celu podniesienia efektywności transportu kolejowego w północnej części województwa mazowieckiego poprzez rewitalizację i późniejsze utrzymywanie linii kolejowej nr 28. Województwo mazowieckie dofinansuje zadanie pieniędzmi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020. Według propozycji do Zegrza miałyby dojeżdżać pociągi SKM, kończące obecnie bieg w Wieliszewie.
Inwestorem zostały PKP PLK, które w lutym rozpoczęły przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej niezbędnej do przywrócenia ruchu kolejowego na linii nr 28 Wieliszew – Zegrze. Pisaliśmy o tym tutaj. Cena w przetargu stanowi 60% oceny, natomiast 40% jest do uzyskania za czas wykonania pierwszych sześciu etapów zamówionej dokumentacji.
W przetargu wpłynęły cztery oferty. Tylko trzy z nich są wiążące, gdyż jeden z oferentów spóźnił się z dostarczeniem koperty o 1 minutę. Niestety, po analizie ceny okazuje się, że wszystkie oferty wykraczają znacząco poza budżet zamawiającego. Zestawienie można znaleźć tutaj. Ze względu na znaczne przekroczenie budżetu przez wszystkie oferty, PLK odwołały przetarg i rozpisały nowe postępowanie w tej sprawie.
Otwarcie ofert 19 kwietnia nie przyniosło zaskoczenia. W postępowaniu wpłynęły trzy oferty. Najtańszą złożyła firma Multiconsult Polska, która zaproponowała wykonanie zadania za 570,7 tys. zł brutto. Droższe oferty pochodzą od Schuessler – Plan Inżynierzy – 612,54 tys. zł brutto oraz WYG International – 683,4 tys. zł brutto. Wszyscy oferenci zadeklarowali taki sam czas wykonania pierwszych sześciu etapów zamówionej dokumentacji. Ponownie jednak doszło do sytuacji, w której oferty przekraczają budżet zamawiającego, który na to zadanie przygotował 369 tys. zł brutto. Taki sam budżet przygotowano w pierwszym postępowaniu.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |