Partnerzy serwisu:

Duży przetarg PCC Intermodal na lokomotywy wielosystemowe

Jakub Madrjas 20.04.2020 102

Duży przetarg PCC Intermodal na lokomotywy wielosystemowe
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Spółka PCC Intermodal ogłosiła przetarg na dostawę siedmiu nowych lokomotyw wielosystemowych do przewozów intermodalnych z opcją na kolejne dwie sztuki oraz z usługami serwisu. To jedno z największych postępowań tego typu w Polsce. 
Przetarg ogłoszony przez PCC Internodal dotyczy dostawy siedmiu nowych, czteroosiowych, wielosystemowych lokomotyw wraz ze świadczeniem usługi pełnego serwisu. Lokomotywy przeznaczone zostaną do prowadzenia pociągów intermodalnych oraz do wjazdu na bocznice.

Zadanie realizowane jest z funduszy unijnych na rozwój intermodalu, w ramach projektu POIiŚ „Zakup lokomotyw trakcyjnych i platform kolejowych do obsługi przewozów intermodalnych na terenie Polski i UE”. W ramach tego projektu przewoźnik zamówił już nowe platformy intermodalne.

Ciekawe wariantowe zamówienie

Zamówienie ma interesującą strukturę wariantową. Producenci przedstawią oferty cenowe dwóch konfiguracji lokomotyw. W konfiguracji I chodzi tylko o lokomotywy dopuszczone do polskiej sieci kolejowej, a w wariancie II – dopuszczenie również do ruchu w Niemczech. W związku z tym wymagane jest też zasilanie prądem przemiennym 15 kV oprócz stosowanego w Polsce 3 kV DC. PCC chce kupić 4 lokomotywy do ruchu krajowego i 3 do międzynarodowego – taki jest wariant I (podstawowy) zamówienia. Jednak jeśli cena będzie zbyt wysoka, zamawiający może zdecydować się na wariant II, obejmujący 5 lokomotyw do ruchu krajowego i 2 do międzynarodowego.  

Jakby tego było mało, dostawca w ramach zawartej umowy dostawy lokomotyw zobowiązany będzie świadczyć usługi pełnego serwisu i utrzymania do pierwszej naprawy poziomu P4, w tym utrzymanie prewencyjne. Co więcej, w opcjach technicznych jest zamontowanie w lokomotywach spalinowego modułu dojazdowego oraz malowanie lokomotyw w barwy przewoźnika. A na koniec – przewoźnik będzie miał prawo opcji na zamówienie dwóch dodatkowych lokomotyw. 

Wykonawca zostanie wybrany na podstawie skomplikowanego wzoru uwzględniającego ceny dostawy i utrzymania lokomotyw dla poszczególnych konfiguracji. Dostawa przewidziana jest w latach 2021–2022.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony