Partnerzy serwisu:

Parowóz Kp4 wraca na Bieszczadzką Kolejkę Leśną [zdjęcia]

Michał Szymajda 24.04.2021 5,8k

arrow
arrow
Parowóz Kp4 wraca na Bieszczadzką Kolejkę Leśną [zdjęcia]
Fot. Skansen Chabówka
Parowóz Kp4 wraca na Bieszczadzką Kolejkę Leśną [zdjęcia]
Parowóz Kp4 wraca na Bieszczadzką Kolejkę Leśną [zdjęcia]
Parowóz Kp4 wraca na Bieszczadzką Kolejkę Leśną [zdjęcia]
Parowóz Kp4 wraca na Bieszczadzką Kolejkę Leśną [zdjęcia]
Po naprawie głównej na Bieszczadzką Kolejkę Leśną wraca parowóz Kp4-3772. Skomplikowanej naprawy podjęli się pasjonaci ze Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce.
Jak informują pracownicy Skansenu, wąskotorowy parowóz Kp4-3772 trafił do naprawy w Chabówce w lutym. Zakres prac był bardzo szeroki. Naprawiano kocioł oraz osprzęt kotła, układ biegowy, silnik parowy i stawidło. „Kapeć” otrzymał nową budkę maszynisty, przelane lub wymienione zostały wszystkie łożyska ślizgowe. Naprawa trwała 4000 roboczogodzin. 21 kwietnia na specjalnej platformie lokomotywa pojechała w Bieszczady, gdzie wkrótce powinna rozpocząć służbę wożąc turystów z Cisnej do Majdanu.

Seria Kp4 jest bardzo charakterystyczna dla bieszczadzkiej kolejki, choć egzemplarz naprawiany obecnie w Chabówce trafił w Bieszczady dopiero w 2007 roku z Kruszwicy. Parowozy dla torów o rozstawie 750 mm budowane na licencji radzieckiej, produkowane były głównie dla Związku Radzieckiego w Chrzanowskim Fabloku, w latach 1950 -1959. W Fabloku powstało ich 790, ale łącznie podobnych konstrukcji w różnych państwach zbudowano aż 5100. Z tego powodu należą one do najliczniej zbudowanych na świecie typów wąskotorowych parowozów. Egzemplarz o numerze 3772 jest jedynym gotowym do ruchu w Polsce.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony