Partnerzy serwisu:

Paprocki: Franowo bez wizji

Wojciech Paprocki 25.03.2012 102

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-03-25 11:05:34 Autor: Broda
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Stacja Franowo dluga jest na ponad 5km i szeroka na ok 400m i wedlug autora nie ma tam miejsca?! Kolejny punkt dotyczacy ruchu pojazdow drogowych,ze stacji Franowo juz teraz jest dogodny dojazd do dwupasmowej drogi krajowej 11 ktora po okolo 2km krzyzuje sie z autostrada A2 na wezle Krzesiny. To jest wedlug autora zly dojazd nie pozwalajacy na ruch samochodow z kontenerami.
2012-03-25 20:08:53 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Pan autor się trochę zagalopował.Franowo po modernizacji lata temu zostało po prostu rozjeżdżone to jest tak jak brak dobrego gospodarza który by utrzymywał dobry stan techniczny na bieżącą
2012-03-25 20:26:12 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Gdy miała miejsce katastrofa kolejowa pod Szczekocinami to TVN zaprosiło do studia Wojciecha Paprockiego (profesora SGH) jako eksperta od spraw kolejowych. Przykro było słuchać obszernych monologów tego pana. Moim zdaniem były to wypowiedzi bardziej na poziomie tabloidu niż jakich oczekiwać można byłoby od człowieka mieniącego się ekspertem od kolejnictwa. Jeśli studenci muszą słuchać takich wykładów to nie dziwię się, że kolej nam podupada.
2012-03-25 22:17:20 Autor: PiotrEkonomista
---.play-internet.pl
Nie każdy jest ekspertem od techniki. Musiałbym zerknąć do książki jakie wykształcenie ma Pan Paprocki - polecam była kiedyś wydana taka książka z przemyśleniami o kolei (autorzy między innymi Syryjczyk, Paproci i jeszcze trzeci, sorry nie pamiętam kto). Ja też jestem po SGH i nie mienię się ekspertem od kolei. Jednak osoba z wykształceniem ekonomicznym jest naprawdę potrzeba w tak dużych firmach, chociażby żeby weryfikować wizje kolejarzy, którzy nie liczą się z kosztami i efektywnością projektów. Dlatego, że ktoś nie zna szczegółowo zagadnień technicznych czy bezpieczeństwa nie należy go krytykować, chociaż być może nie powinna taka osoba być traktowana jako ekspert od wszystkiego. Polska kolej potrzebuje i fachowców kolejarzy i fachowców ekonomistów i dobrych managerów, takich którzy myślą o spółce, a nie o tym jak zapewnić znajomym i kolegom świetną pracę.
2012-03-26 08:02:08 Autor: Jan Smuga
---.tktelekom.pl
cyt: \\\"W konsekwencji powstaje pytanie, co ma powstać na tym, dość dużym, choć wcale nie zbyt wielkim terenie\\\"

Ciekawi mnie co autor ma na myśli. To ten teren jest bardzo duży czy jednak mały, bo to zdanie to jakieś masło maślane. Teren jest duży ale jednak mały :)
2012-03-26 08:16:52 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Do pana Jana właśnie teren,może jest jakiś chętny nań ?
2012-03-26 10:27:50 Autor: Tomasz N.
---.170.168.48
Dotychczas darzyłem pana Paprockiego dość dużym szacunkiem a tu taki kiks. Trudno w chwili obecnej znaleźć miejsce lepiej nadające się na intermodal. W bezpośrednim sąsiedztwie Franowa przebiega droga ekspresowa S11 a nie dalej niż 2-3 km w linii prostej znajduje się węzeł drogowy i autostrada A2. Dojazd samochodów na terminal, nie wiązałby się z dużymi utrudnieniami dla okolicznych mieszkańców, ani nie przyczyniłby się do generowania dodatkowej kongestii w centrum miasta. Poznań w chwili obecnej posiada południową część obwodnicy, którą jest autostrada A2 a w budowie są obwodnica zachodnia i wschodnia. Zapewne gdyby zdecydowano się na budowę intermodalu na Franowie, do czasu jaj ukończenia gotowy będzie układ drogowy pozwalający ominąć gęsto zabudowane obszary miejskie. Sugerując brak miejsca na budowę terminalu intermodalnego na Franowie Paprocki rozmija się z prawdą. W warunkach malejących przewozów wagonowych, do prowadzenia dotychczasowej działalności Franowa wystarczy niewielka część infrastruktury dotychczas wykorzystywanej. Pozostałą część można przeznaczyć na intermodal. Należy wziąć także pod uwagę, że w przypadku rozwoju terminala w takim stopniu, że dostępna powierzchnia stałaby się niewystarczająca, na południe od Franowa znajdują się niezabudowane tereny rolne, które mogłyby zostać wykupione i wykorzystane do rozbudowy terminala. Dziwi dysonans przejawiający się w wypowiedzi imć Paprockiego. Najpierw pisze, że powierzchnia Franowa jest zbyt mała aby budowa intermodalu w tym miejscu miała sens, po czym odsyła nas do przykładu mikroskopijnego terminalu kontenerowego w Gądkach który jak wynika z tekstu miałby zapewnić godziwe warunki dla sprawnej obsługi transportu intermodalnego. Problem w tym, że wspomniany terminal w Gądkach ma tylko trzy tory (+ jeden manewrowo-postojowy), a w obliczu rosnących przewozów już zapowiedziano jego rozbudowę. Na terenie Franowa po usunięciu niewielkiej części torów i niewykorzystywanej infrastruktury, można by umieścić kilkanaście razy większy terminal i nie zamykać sobie drogi dalszej rozbudowy. Tak więc, wizja budowy terminalu intermodalnego w takim miejscu jak Franowo jest jak najbardziej sensowna. Obiekt powstałby w miejscu doskonale skomunikowanym drogowo i kolejowo z innymi zakątkami naszego kraju. Duża powierzchnia i możliwości dodatkowej rozbudowy to także niezaprzeczalne atuty. A, że wizja pana Paprockiego, rozmija się z wizją PKP Cargo to już nie nasz problem.
2012-03-26 11:55:56 Autor: Zed
---.tktelekom.pl
Przecież na Franowie będzie budowany niebawem terminal intermodalny, decyzja już zapadła na szczeblu zarządu PKP CARGO więc trochę bez sensu jest ten artykuł.
2012-03-27 10:52:28 Autor: KOCYK
---.tktelekom.pl
CARGO S.A. wydała wiele milionów złotych na przygotowania się do budowy \"Centrum Logistycznego\" w Poznaniu Franowie - i jak widać nic z tego nie wynikło i chyba jednak nie wyniknie!. Zatrudnienie miało \"wielu\" - przy okazji zwiedzili za kolejowe pieniadze Europę, ale nie zrobili dla PKP CARGO nic - poza wydatkowaniem pieniędzy i generowaniem kosztów.
Brak wiedzy i kompetencji decydujacych o przewozach intermoodalnych w PKP CARGO S.A. jest przerażający!. Na terenie Poznania Franowa (stacji) można pobudować terminal kontenerowy - ale nie centrum logistyczne! Jeżeli przedsięwzięcie byłoby realizowane przy współpracy spedytorów - szansa byłaby. Bez spełnienia tego warunku nic z tego nie wyjdzie!
2012-03-27 18:47:13 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
Takich spraw nie rozwiązuje się incydentalnymi pomysłami - może tu może tam, może centra logistyczne, może Y. może terminal kontenerowy, może intermodalny. Polskiemu transportowi brak w pierwszym rzędzie całościowej wizji EKONOMICZNEJ. Polska gospodarka jest kształtowana jako obszar wolnej gry obcego kapitału więc więc decydentom taka wizja po co?. W dodatku brak jest środowiska ekonomicznego zorientowanego na preferowanie celów narodowych , które byłoby w stanie taką wizję pokazać mimo wszystkich przeciwności.. Rzekomi eksperci ekonomiczni to po prostu marketing różnych grup interesów (najczęściej zresztą spekulacyjnych), a z tego idzie bardzo dobrze żyć.
2012-04-17 22:45:13 Autor: ??
---.dynamic.chello.pl
Do KOCYK. na terenie stacji rozrządowej to może i nie, jednakże Franowo bezpośrednio przy rozrządowej posiada ogromne połacie terenu, na którym mogłoby powstać CL.
Czy powstanie? Wątpliwa sprawa patrząc na historii. Po ponad 10 latach, może 15 podjęto decyzję o budowie I etapu terminala.
Troszkę daje do myślenia prawda??
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony