Partnerzy serwisu:

Otwock, Sopot i kolejne miasta w czerwonej strefie. To nie ma wpływu na kolej

Jakub Madrjas 02.10.2020 42

Otwock, Sopot i kolejne miasta w czerwonej strefie. To nie ma wpływu na kolej
fot. WTP
Z powodu rosnącej liczbie zakażeń, od soboty 3 października w strefach z obostrzeniami znajdzie się 51 powiatów, w tym 17 w strefie czerwonej. Obostrzenia nie zmieniają sytuacji pasażerów kolei, w każdym pociągu utrzymany zostanie limit pasażerów równy liczbie miejsc siedzących.
Obecnie w tzw. strefie czerwonej są dwa powiaty: głubczycki i kartuski. Od soboty będą to: aleksandrowski i żniński w województwie kujawsko-pomorskim; białostocki w województwie podlaskim; działdowski w województwie warmińsko-mazurskim; gostyński, krotoszyński i międzychodzki w województwie wielkopolskim; głubczycki w województwie opolskim; kartuski i miasto na prawach powiatu Sopot w województwie pomorskim; kłobucki w województwie śląskim; limanowski, myślenicki, nowotarski i tatrzański w województwie małopolskim; łęczyński w województwie lubelskim oraz otwocki w województwie mazowieckim.

W strefie żółtej będą od jutra powiaty: bartoszycki, iławski i nidzicki w województwie warmińsko-mazurskim; bełchatowski, piotrkowski i wieluński w województwie łódzkim; brzeski i oleski w województwie opolskim; bytowski, gdański, kościerski, nowodworski, miasto na prawach powiatu Gdańsk, miasto na prawach powiatu Gdynia, pucki, słupski i wejherowski w województwie pomorskim; dębicki, miasto na prawach powiatu Rzeszów i mielecki w województwie podkarpackim; janowski w województwie lubelskim; kielecki i miasto na prawach powiatu Kielce w województwie świętokrzyskim; nowosądecki, miasto na prawach powiatu Nowy Sącz, suski i wadowicki w województwie małopolskim; miasto na prawach powiatu Szczecin w województwie zachodniopomorskim; ostrowski i wolsztyński w województwie wielkopolskim; przasnyski i żyrardowski w województwie mazowieckim; trzebnicki w województwie dolnośląskim; wysokomazowiecki w województwie podlaskim.

Na kolei bez zmian, "stały" limit 100% miejsc siedzących


Oznacza to, że w strefie czerwonej znajdą się m.in. kolejne stacje obsługiwane przez pociągi PKP Intercity i przewoźników regionalnych, w tym stacja Otwock obsługiwana przez SKM Warszawa i Koleje Mazowieckie czy Sopot, gdzie kursuje SKM Trójmiasto i Polregio. Jak już pisaliśmy, nie ma to jednak żadnego wpływu na pasażerów kolei. Dodatkowe ograniczenia w liczbie pasażerów (50% liczby miejsc siedzących albo 30% liczby wszystkich miejsc siedzących i stojących) dotyczą tylko przewozów organizowanych wewnątrz strefy czerwonej.

Na kolei zatem dalej utrzymuje się wprowadzony kilka miesięcy temu i nigdy nie odwołany - mimo odmrożenia praktycznie całej gospodarki – limit liczby pasażerów równy liczbie miejsc siedzących lub 50% sumy wszystkich miejsc siedzących i stojących. Przewoźnicy kolejowi wielokrotnie apelowali do rządu o ich zniesienie, bo nie są w stanie przewieźć pasażerów do szkoły i pracy, ani nie mają narządzi do egzekwowania tego limitu.

Nauka potwierdza że transport publiczny jest bezpieczny

– Państwo, które wprowadza limity niemożliwe do przestrzegania, przyzwyczaja tylko obywateli do łamania przepisów – krytykowali wczoraj limity uczestnicy debat na Kongresie Transportu Publicznego. Określili je jako: nieżyciowe, zniechęcające, i stosowane na wyrost. Przypominali wyniki kolejnych badań naukowych, wskazujących na to że transport publiczny jest bezpiecznym miejscem w czasie epidemii i nie należy wprowadzać ograniczeń, tylko podstawowe środki ostrożności – mycie rąk i noszenie maseczek. 


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Koronawirus a transport