Partnerzy serwisu:

PLK: Pociągi wracają na linię 7 między Otwockiem a Pilawą

inf. pras., oprac. ms 12.12.2020 116

arrow
arrow
PLK: Pociągi wracają na linię 7 między Otwockiem a Pilawą
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PLK: Pociągi wracają na linię 7 między Otwockiem a Pilawą
PLK: Pociągi wracają na linię 7 między Otwockiem a Pilawą
PLK: Pociągi wracają na linię 7 między Otwockiem a Pilawą
PLK: Pociągi wracają na linię 7 między Otwockiem a Pilawą
Od niedzieli, 13 grudnia pociągi pojadą po dwóch torach z Otwocka do Pilawy. Wrośnie liczba pociągów na linii Warszawa - Lublin. Prace za ponad 3,5, mld zł współfinansowane są ze środków unijnych POIiŚ.
Nowy wiadukt kolejowy w Otwocku nad ul. Żeromskiego/Filipowicza oraz zmieniony układ drogowy zastąpiły przejazd w poziomie szyn. Wzrósł poziom bezpieczeństwa na torach linii Warszawa – Lublin. 

– Modernizacja linii Warszawa – Lublin pokazuje, że kolej łączy Polskę w obszarze aglomeracji, regionu i kraju. Zwiększa się poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej. Krajowy Program Kolejowy pozwala budować kolej bardziej bezpieczną, komfortową i punktualną – powiedział Andrzej Bittel sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Koniec „wąskiego gardła” między Otwockiem a Pilawą

Linia kolejowa Warszawa - Lublin od niedzieli 13 grudnia będzie na całej długości dwutorowa. Znacznie zwiększą się możliwości podróży w ruchu regionalnym i dalekobieżnym.

– Konsekwentnie tworzymy coraz lepsze warunki podróży koleją z Mazowsza na Lubelszczyznę. Dobudowa drugiego toru między Otwockiem a Pilawą znacząco zwiększa możliwości kursowania pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Polskie Linie Kolejowe nie zwalniają tempa realizacji inwestycji – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Od niedzieli, na odcinek z Otwocka do Pilawy wróci 11 składów dalekobieżnych. Przejazd najszybszym pociągiem na tym odcinku zaledwie 17 minut, ale, jak wynika z rozkładu, będzie miało to niewielkie znaczenia dla czasu przejazdu pociągów PKP Intercity między Lublinem a Warszawą. Najszybszy pociąg przejedzie tą trasę w 2 godziny i 8 minut, niektóry skrócą czas przejazdu w stosunku do tego sprzed 13 grudnia o zaledwie kilka lub maksymalnie kilkanaście minut. Dlaczego? Zasadnicze prace na odcinku Otwock – Pilawa zakończą się planowo w II kwartale 2021 roku. Dopiero po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h.

PKP PLK informuje, że pociągi regionalne (Kolei Mazowieckich) trasę Otwock – Pilawa pokonają w mniej niż pół godziny, gdyż nie będzie oczekiwania na mijance w Celestynowie. Pasażerowie w pełni skorzystają z nowych peronów przy obu torach. Poprawi się komfort dostępu do pociągów na 7 przystankach tj. Śródborów, Stara Wieś, Pogorzel Warszawska, Zabieżki, Chrosna, Kołbiel, Augustówka. Na peronach są ławki i wiaty oraz nowe oświetlenie i oznakowanie. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się mogą korzystać z pochylni. W Otwocku oraz Celestynowie są nowe przejścia podziemne wyposażone w windy.

Szybciej do Lublina

Dwutorowy już odcinek między Otwockiem a Pilawą ma 25 km. Na stacjach Otwock, Celestynów i Pilawa zamontowano 93 rozjazdów. Rozwieszona jest nowa sieć trakcyjna. Zbudowano i zmodernizowano 26 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty.

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” ma wartość ponad 3,5 mld zł i jest współfinansowany przez UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Wszystkie prace na linii Warszawa - Lublin w ramach I etapu zostaną zrealizowane do 2022 roku.

Więcej o inwestycji na: www.warszawa-lublin.pl
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony