PKP Cargo składa wniosek o trasę Chabówka – Nowy Targ [aktualizacja]
Jakub Madrjas ⚫ 17.01.2023 ⚫
5,6k
![PKP Cargo składa wniosek o trasę Chabówka – Nowy Targ [aktualizacja] PKP Cargo składa wniosek o trasę Chabówka – Nowy Targ [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl//img/20230117095707101843732928991732419.jpg_900-528.jpg)
fot UMWM
Procedury uzyskiwania dostępu do torów nie omijają także parowozów. Do Urzędu Transportu Kolejowego trafił wniosek o dostęp dla zabytkowego taboru. PKP Cargo chce w ten sposób uruchamiać połączenia komercyjne na trasie Chabówka – Nowy Targ.
Urząd Transportu Kolejowego opublikował złożony 1 grudnia 2022 r. wniosek spółki PKP Cargo w sprawie uruchomienia pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie Chabówka – Nowy Targ – Chabówka. W związku z otrzymaniem powiadomienia o proponowanych nowych kolejowych przewozach pasażerskich uruchomiona została stosowna procedura UTK. Teraz organizatorzy transportu i przewoźnicy mogą składać do urzędu wnioski o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej.
Planowany okres uruchamiania pociągów to 30 czerwca 2023 - 30 czerwca 2028. Trasa będzie prowadzić ze stacji Chabówka, gdzie jest zlokalizowany skansen lokomotyw, linią nr 99 do Nowego Targu. Stacje pośrednie to Raba Wyżna, Sieniawa i Pyzówka.
Odjazdy ze stacji Chabówka zaplanowano o 9:30 i 14:10, a z Nowego Targu o 11:00 i 15:40. Czas przejazdu to ok 1 godziny 35-45 minut. PKP Cargo chce uruchamiać dwie pary pociągów w letnie soboty i niedziele oraz 15 sierpnia.
PKP Cargo chce uruchamiać pociągi zestawione z taboru historycznego, prowadzone lokomotywami parowymi serii Ty2//Ty42 lub TKt48. Do tego planowane są wagony typu Bi-29, BCi-28, 3A, 43A, 101A i 120A. Ze względu na historyczną konstrukcję, nie będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Aktualizacja: Więcej informacji od PKP Cargo
Szef Skansenu Maciej Panasiewicz wyjaśnia, że pociągi z zabytkowymi parowozami i wagonami, które będą jeździć do Nowego Targu zastąpią realizowane dotąd połączenie Chabówka - Kasina Wielka. Trasa do Kasiny będzie bowiem przez kilka najbliższych lat gruntownie remontowana. Trasa kolejowa Chabówka - Nowy Targ jest, jak podkreśla Maciej Panasiewcz, bardzo atrakcyjna. Biegnie malowniczymi dolinami Raby, przez Przełęcz Sieniawską i dolinę Dunajca. W kierunku przełęczy wiedzie jedno z najdłuższych i najtrudniejszych wzniesień kolejowych - informuje spółka.
Planowany okres uruchamiania pociągów to 30 czerwca 2023 - 30 czerwca 2028. Trasa będzie prowadzić ze stacji Chabówka, gdzie jest zlokalizowany skansen lokomotyw, linią nr 99 do Nowego Targu. Stacje pośrednie to Raba Wyżna, Sieniawa i Pyzówka.
Odjazdy ze stacji Chabówka zaplanowano o 9:30 i 14:10, a z Nowego Targu o 11:00 i 15:40. Czas przejazdu to ok 1 godziny 35-45 minut. PKP Cargo chce uruchamiać dwie pary pociągów w letnie soboty i niedziele oraz 15 sierpnia.
PKP Cargo chce uruchamiać pociągi zestawione z taboru historycznego, prowadzone lokomotywami parowymi serii Ty2//Ty42 lub TKt48. Do tego planowane są wagony typu Bi-29, BCi-28, 3A, 43A, 101A i 120A. Ze względu na historyczną konstrukcję, nie będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Aktualizacja: Więcej informacji od PKP Cargo
Szef Skansenu Maciej Panasiewicz wyjaśnia, że pociągi z zabytkowymi parowozami i wagonami, które będą jeździć do Nowego Targu zastąpią realizowane dotąd połączenie Chabówka - Kasina Wielka. Trasa do Kasiny będzie bowiem przez kilka najbliższych lat gruntownie remontowana. Trasa kolejowa Chabówka - Nowy Targ jest, jak podkreśla Maciej Panasiewcz, bardzo atrakcyjna. Biegnie malowniczymi dolinami Raby, przez Przełęcz Sieniawską i dolinę Dunajca. W kierunku przełęczy wiedzie jedno z najdłuższych i najtrudniejszych wzniesień kolejowych - informuje spółka.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |