Partnerzy serwisu:

Otwarto oferty w przetargu na linie do Olsztyna

jm, Rynek Kolejowy 10.04.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-04-10 16:26:13 Autor: P.
---.free.aero2.net.pl
Linia Szczytno-Pisz-Elk ma duzy mniejszy potencjal niz linia (Olsztyn) Czerwonka-Biskupiec-Mragowo-Mikolajki-Elk. Na odcinku Olsztyn-Mragowo przy casie jazdy 60-65 minut i porzadnej ofercie (typu conajmniej 13 par pociagow dziennie) sukces murowany, a frekwencja niewspolmierniewieksza niz w relacji Szczytno-Pisz-Elk.
Nie twierdze ze dla spolecznosci Piszu i okolic nie jest to wazna inwestycja, ale Mragowo wraz z Biskupcem i Mikolajkami sa jednak duzo wieksze inkeza duzo blizej- z Pisza do Olsztyna nigdy nie bedzie praktycznie codziennego ruchu pracowniczego czy szkolnego, bo to po protstu za daleko.
O tym ze trasa przez Mikolajki bylaby latem duzo bardziej oblegana od pozostalych tras do Elku nie trzeba nawet wspominac
2015-04-10 16:51:08 Autor: Driver
---.centertel.pl
Przecież linia Szczytno-Ełk to nie jest linia do Olsztyna, bo jak sama jej nazwa wskazuje jest to linia ze Szczytna do Ełku. Linia z Olsztyna do Szczytna i dalej do Szyman, została już wyremontowana wcześniej na potrzeby otwarcia portu lotniczego Olsztyn Mazury. Wypadałoby sie trochę przyłożyć gdy sie o czyms pisze, co nie?
2015-04-10 16:56:16 Autor: maryjusz
---.ds.pg.gda.pl
@P.

Potencjał turystyczny może i ma większy, w razie trasowania pociągów wakacyjnych.
Natomiast trzeba pamiętać, że linia 223 Czerwonka-Ełk pokrywa się z modernizowaną DK16 i w zasadzie każdy, kto chce dotrzeć do Mrągowa czy Mikołajek, może to zrobić w miarę szybko samochodem (nie żebym nad tym nie ubolewał).Poza tym linia 223 ma co najmniej trudny profil, konieczna byłaby budowa wiaduktu przed Marcinkowem, na stromym spadku DK16, co powiększa koszta modernizacji. Linia 219 Olsztyn-Pisz-Ełk ma gorsze połączenie drogowe, łagodniejszy profil i co najmniej do Pisza jest szansa przy małych kosztach znacznie podnieść prędkość. Dalej, do Ełku jest bardziej kręta i tam może być gorzej coś polepszyć. Niemniej jednak wygaszanie linii przez Mrągowo jest katastrofą i mam nadzieję że do likwidacji tej linii nie dojdzie.
2015-04-10 18:20:55 Autor: elmar
---.play-internet.pl
A do Elblaga trasa :p?
2015-04-10 18:31:10 Autor: janek2
---.dynamic.chello.pl
@maryjusz

Tylko jest chyba problem z modernizowaną DK16 - przebudowa drogi dotarła do Borek, to jest zaledwie kilka kilometrów za Biskupcem. Daleka jeszcze stąd droga do Mrągowa, nie mówiąc o Mikołajkach. Bardzo daleka!
2015-04-11 11:14:00 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Driver , przejrzyj sobie instrukcję D29 a zauważysz , że to , o czym mówisz , to jest tylko FRAGMENT linii z Olsztyna do Ełku przez Szczytno i Pisz .
Szlak z Olsztyna do Szczytna rzeczywiście został wyremontowany , ale w Szczytnie kończy swój bieg linia , która biegnie przez Chorzele , Wielbark i Szymany . Kłania się instrukcja D29 . Linia z Ostrołęki do Szczytna przez Chorzele , Wielbark i Szymany to linia nr 35 . Jeśli chodzi o linię z Olsztyna do Ełku przez Szczytno i Pisz , to są tam spore rezerwy ku poprawie ich możliwości zważywszy , że na wschód od Pisza prędkość szlakowa nie powala na kolana . O ile między Szczytnem a Piszem jest 70km/h , o tyle na wschód od Pisza jest nawet 30km/h . Gdyby tam było 80 , to relacja : Olsztyn - Ełk przez Szczytno i Pisz , mogłaby generować bardzo dobrą frekwencję .
2015-04-11 13:42:32 Autor: ...
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
szkoda że o linii przez Mrągowo całkiem zapomnieli, zwłaszcza że odcinek Orzysz-Ełk jest wyremontowany.
2015-04-12 10:26:24 Autor: Tomek Janiszewski
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
Oby tylko zwycięzca przetargu nie odstawił takiego dziadostwa jak Trupol, bo jakby ten remont miał się rozciągnąć na kilkanaście lat , wystarczyłoby to aby ugrobić nie tylko skazaną już wcześniej na zagładę linię Szczytno - Ełk, ale i równie klimatyczną, choć spętaną drutem linię Olsztyn-Działdowo.
2015-04-12 11:25:44 Autor: tomek janiszewski
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
O ewentualnej poprawie oferty na Szczytno-Ełk trudno mówić bez odtworzenia mijanek, jeżeli nie w Rucianem, to przynajmniej w Spychowie i Białej. Ale dlaczego w czasach już całkiem niedawnych pekapiarniana betoniarnia zamknęła stacje Kozłowo i Waplewo na drugiej z tematycznych linii?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony