Partnerzy serwisu:

Otwarcie ofert na modernizację linii nr 203

Centrum Realizacji Inwestycji, Oddział w Szczecinie, PKP Polskie Linie Kolejowe, 19 lutego 2010 19.02.2010 344

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2010-02-19 16:42:43 Autor: Adam Z
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do jakich parametrów?

130km/h powinno być.

Przywrócenie 100km/h?
2010-02-19 18:59:57 Autor: 1376
---.adsl.inetia.pl
A może też dać drut?
2010-02-19 20:12:46 Autor: nowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
tam 100 km/h jest! po remoncie na trasie Gorzów - Kostrzyn ma być 120 km/h. wiecej nie bedzie bo tory są na S-49.nie jedna linia magistralna nie ma takich parametrów
2010-02-19 21:22:03 Autor: warzywoswiniak
---.33.1.164
w końcu mniej się mówi o zamykaniu, więcej o modernizowaniu...ale z drugiej strony to po prostu konieczność. Infra i tabor się sypie bo przez dziesiątki lat nie robiono nic...całe szczęście jednak, iż powoli kończy się z podejściem \"nie da się, nie ma forsy, po co to komu?\"...potrzeba jeszcze długich lat by nasza kolej dorosła do wysokich standardów. Mam nadzieję, że się uda..
2010-02-19 21:56:41 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl
Do @nowy

Ale jest sporo zwolnień, które trzeba zrewitalizować. Poza tym pod szynobusy powinno być 120 km/h. Bardzo dobrze, że samorządy dogadały się z PLK i że te rewitalizacje będą robione. Bez nich nie ma przyszłości dla niekorytarzowych linii. Widzę ti ręke nowego zarzadu, bo za tamtego owe realizacje kiepsko rokowały. \"Szafran\" też straszył, ale po to, aby uaktywnić finansowo samorządy, a nie że \"samo sie zrobi\".

RPO to jeden z lepszych programów dla regionów (województw). Tyle, że po tzw. \"propozycjach\" kosztowych PLK na samym wstępie programu, wielu marszałków zwątpiło... jak się proponowało modernizację linii Opole - Nysa do 120 km/h za 300 milionów zł, albo Wrocław - Jjelenia do częściowo 160 km/h za 1,2 miliarda zł, to idzie zwątpić...

Tymczasem te realizacje - tak sądzę - zachęcą innych marszałków, by wspólnie rewitalizować linie regionalne i lokalne w perspektywie finansowej 2014-2020. Jeśli uda się zrealizować program RPO 2007-2013 (jego kolejową część, bo z tego programu kupiono już kilkadziesiąt SZT, a będzie więcej).
2010-02-20 06:59:46 Autor: nowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
panie Robercie tych ograniczeń jest tylko 4!!! w 2 przypadkach to na przejazdach ( zła widoczność ) a w 2 zły stan toru i to ma byc w ramach rewitalizacji zlikwidowane.( chodzi mi o odcinek Gorzów-Kostrzyn)
2010-02-20 16:46:08 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl
Istotnie za te pieniądze można zrobić jedynie wąskie gardła (tym bardziej na dwutorze), bo większość z programu RPO to nie są modernizacje tylko rewitalki częściowe. Wyjątkiem są tu chyba tylko odcinki Poznań Wschód - Wągrowiec i Luboń - Grodzisk/ Wolsztyn - w tym drugim przypadku też nie na całym odcinku.

Najważniejsze, że ten program - co bardzo ważne: wspólny dla UM-ów i PLK - realnie rusza. Oczywiście za kilka lat zobaczymy, czy zadania zostały wykonane. Jeśli się uda, to można będzie przekonywać i namawiać samorządy do wpisywanie kolejnych linii do rewitalizacji na lata 2014 - 2020.

I to jest jedyna dla nich szansa, poza wyjątkami przejmowanymi przez UM-y jak Trzebnica - Wrocław Psie Pole (ale to samograj, czyli dojazdówka do 650 tys. aglo; reszta linii tak fajnie nie ma).

Przykładowo na Opolszczyźnie takie rewitalki potrzebne są niemal na już: na Podsudeckiej (wąskie gardła), Opole - Lubliniec (to samo), Nysa - Opole (praktycznie całość), jak również za kilka lat będą niezbędne na Nysa-Brzeg i Opole- Kluczbork (wybrane odcinki).

W każdym województwie jest kilka takich linii, które albo do roku 2020 będę rewitalizowane, albo czeka je śmierć i ewentualnie... ścieżka rowerowa.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony