Partnerzy serwisu:

Ostatnie Vectrony dla PKP Cargo dotrą w najbliższym czasie. Są już w Polsce

Martyn Janduła 28.05.2017 407

Ostatnie Vectrony dla PKP Cargo dotrą w najbliższym czasie. Są już w Polsce
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Producent potwierdza, że ostatnie trzy lokomotywy Siemens Vectron przeznaczone dla PKP Cargo są już w Polsce. Towarowy przewoźnik będzie posiadał w swojej flocie łącznie piętnaście takich nowoczesnych pojazdów.
Pierwsze trzy z 15 zakupionych lokomotyw, którymi PKP Cargo obsługuje połączenia międzynarodowe, dotarły na początku 2016 roku. Obecnie, jak informuje przewoźnik, w parku maszynowym znajduje się już 12 Vectronów.

– W tej chwili do wypełnienia zamówienia brakuje nam jeszcze trzech lokomotyw – wyjaśnia Jarosław Klasa, członek zarządu ds. operacyjnych. Ma się to jednak wkrótce zmienić – Nasz dostawca przeprowadza w tej chwili testy lokomotyw i prowadzi ich certyfikację. Spodziewamy się więc, że dostawy nastąpią w niedługim czasie i w tym roku będziemy mieli komplet tych pojazdów – podkreśla.

Warto przypomnieć, że w harmonogramie, który zaprezentowano po podpisaniu umowy z Siemensem, jest informacja, że ostatnie pojazdy zostaną dostarczone pod koniec pierwszego półrocza 2017 roku.

Producent Vectronów potwierdza, że ostatnie trzy lokomotywy dotrą do PKP Cargo w najbliższym czasie. – Są już w Polsce w Poznaniu – mówi Marcin Górecki z Siemensa. – Obecnie są w ostatecznej fazie dopuszczenia i odbiorów – dodaje. W ramach dostawy przewiduje się, że dotrą do zamawiającego jednocześnie.

Vectrony bardzo niezawodne

PKP Cargo jest obecnie zadowolone z eksploatacji Vectronów. – Wykorzystywane są z powodzeniem i z pełną sprawnością w przewozach intermodalnych – podaje Jarosław Klasa. Lokomotywy sprawdzają się i jak dodaje, przewoźnik nie odnotowuje żadnych problemów w zakresie ich awaryjności. – Co kwartał są sporządzane raporty dotyczące defektów taborowych. Nie odnotowaliśmy do dzisiaj usterkowości tych lokomotyw – podkreśla.

– Wartością dodaną ich posiadania jest fakt, że nie zatrzymujemy się na granicy z powodu zmiany napięcia w sieci trakcyjnej oraz jego rodzaju. Oszczędzamy zatem na czasie – mówi Jarosław Klasa. Wszystko dlatego, że są to lokomotywy wielosystemowe. Spośród 15 nowych lokomotyw, osiem jest przystosowanych do eksploatacji w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Kolejne cztery są przystosowane do obsługi na terenie Polski i Niemiec. Ostatnie trzy lokomotywy, które dotrą do PKP Cargo będą przystosowane do systemów w Polsce, Niemczech i Holandii.

Konieczne odnowienie taboru

Już nie raz PKP Cargo informowało, że obecny tabor jest mocno wyeksploatowany, a średni wiek wagonów i lokomotyw to ok. 30 lat. – Wiadomo, że ten park maszynowy trzeba będzie z czasem odnawiać – nie ukrywa Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo. Przewoźnik posiada w tej chwili ponad 2 tys. lokomotyw i 60 tys. wagonów.

– Dzisiaj mamy kilkanaście sztuk Vectronów. Zastanawiamy się nad kilkoma następnymi. To na pewno stawia nas w dużo lepszej pozycji na rynkach, na których obowiązują inne zasilania trakcji niż w Polsce – mówi Libiszewski. – Natomiast to jest cały czas zbyt mała ilość – dodaje. Jak przekazał, ambicją spółki byłoby kupienie nawet kilkuset nowych lokomotyw. – Jednak kiedy to będzie, czy za 10, 15 lat, to trudno mi powiedzieć – przyznał.

Wiadomo też, że PKP Cargo jest zainteresowane pozyskaniem dofinansowania unijnego na zakup specjalistycznych platform do przewozu kontenerów w segmencie ciężkiego intermodalu. Ich potencjalna liczba jest jednak uzależniona od wysokości dofinansowania. – PKP Cargo jest zainteresowane złożeniem stosownych wniosków. Rozmowy z CUPT-em cały czas trwają i czekamy na ogłoszenie specjalnego programu – mówi Jarosław Klasa.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony