Partnerzy serwisu:

Osiemnastka już nie wróci do Rudy Śląskiej

wu, Transport-publiczny.pl 14.02.2015 148

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-02-14 11:14:13 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Widać macki Franka Tramwajarza i byłego prezia Gorzowa Jędrka Tramwajrza dotarły i do Rudy Śląskiej. Brawo, brawo, brawo. A potem hanysy bedzieta narzekać na smród spalin pod oknami.
2015-02-14 11:34:38 Autor: peter81
---.dynamic.chello.pl
Jeżeli ma Pan na myśli autochtonów pod nazwą hanysy, to większość z nich wyjechała z polskiego raju do Niemiec gdzieś do początku lat 90. Nietrafiony argument.
Górny Śląsk po prostu upada a tramwaje są jednym tego elementem. Polskie rządy nie mają żadnego pomysłu co robić.
2015-02-14 11:44:40 Autor: Feves
---.free.aero2.net.pl
I kolejny powód do wstydu dla GOP. Ale przecież najważniejsza jest zas..na DTŚ-ka
2015-02-14 11:45:29 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post peter81:
"Jeżeli ma Pan na myśli autochtonów pod nazwą hanysy, to większość z nich wyjechała z polskiego raju do Niemiec gdzieś do początku lat 90. Nietrafiony argument.
Górny Śląsk po prostu upada a tramwaje są jednym tego elementem. Polskie rządy nie mają żadnego pomysłu co robić."
Nie mam na myśli Hanysów jako naród ale sympatyków RAŚu i Nowej Marchii, którą wymarzył sobie Jorg G.
2015-02-14 11:52:09 Autor: peter81
---.dynamic.chello.pl
Pojęcie Hanys oznacza jednak autochtona a wśród sympatyków RAŚ są zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy tramwajów. To nie zależy od poglądów.
2015-02-14 12:06:48 Autor: MT99
---.dynamic.chello.pl
Dlaczego osoba, która wiedząc, że jest zagrożenie życia pasażerów dopuściła jazdy tramwaju po przepuście w złym stanie od dnia xxx do wczoraj? Za takie coś powinna pójść na 10 lat do paki. Chyba że mostek jest w doskonałym stanie, a tylko szukali pretekstu do likwidacji tej kultowej linii.
2015-02-14 12:09:16 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
I tak kawałek po kawałku ginie nam dziedzictwo techniki Górnego Śląska. Wielka szkoda, bo akurat transport szynowy to dziedzictwo żywe, które po pewnych inwestycjach nadal z powodzeniem mógłby służyć ludziom. Zrozumiano to na Zachodzie Europy, w Polsce jakoś to nie może trafić do głów lokalnych i centralnych władz. Dobrze kolega wyżej prawi - ile tych rdzennych Hanysów pozostało na Górnym Śląsku, a ile jest ich w lokalnych władzach? W ostatnich latach zniszczono do zera zabudowania hut w centrum Zabrza czy Gliwic, a na ich miejscu postawiono hipermarkety - jeszcze trochę i ten richtig ślunski krajobraz będzie można podziwiać tylko na historycznych fotografiach.
Po nas choćby potop...
2015-02-14 14:33:19 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@ wasiu
niech 18 i reszta tramwajowego dziedzictwa Śląska i Prus spocznie w pokoju.
W moim zaborze rosyjskim tramwajów nigdzie nie było - no może Warszawa i Częstochowa tylko
2015-02-14 15:21:49 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
@ Stefanie
W twoim zaborze rosyjskim do rzadkości należało wyposażenie mieszkań w bieżącą wodę, kanalizację czy gaz. Rzeknij mi więc - dalej chodzisz za potrzebą za stodołę?
A może iść dalej w niszczeniu pruskiego dziedzictwa i wyburzyć powstałe wtedy świątynie, budynki użyteczności publicznej czy kamienice - wszak zbudował to znienawidzony szwab.
Czytając na RK komentarze twoje i Arona coraz bardziej mi żal, że dawny zabór pruski nie objął swym zasięgiem Lublina i Białegostoku - mimo prawie 100 lat od zakończenia zaborów przepaść mentalna istnieje nadal i ma się dobrze.
2015-02-14 16:12:08 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Bez przesady z tą przepaścią mentalną - przecież w Katowicach są busy. Nie samą koleją Śląsk żyje.
2015-02-14 17:25:16 Autor: adam1234
---.wroclaw.dialog.net.pl
@ wasiu

a ja się cieszę, że zabór pruski kończył się na Strzałkowie, od Słupcy już było pijaństwo i bieda
2015-02-14 17:27:22 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ wasiu
Ja lubię za stodołę chodzić za potrzebą, choć nie za każdą. W domu rodzinnym mojej matki nie mieli wody ani kibla do połowy lat 90' XX wieku.
W domu rodzinnym mego ojca nie było prądu nigdy, a do najbliższej drogi bitej ciągle jest 15 km.
Mimo to moi dziadkowie żyli godnie i jestem z nich dumny!
Różnice w mentalności między zaborami oczywiście są. W zaborze rosyjskim lud szczery, prostolinijny i
gościnny. Szanuje sie swoich przodków i swoją historię i swoją ziemię, a państwo i prawo szanuje się trochę mniej..
2015-02-14 17:36:06 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Zamiast naciągnąć UE na kasę, zrobić i remont i kupić kilka nowych tramwajów to najlepiej zamknąć...
2015-02-14 18:18:12 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
@ Stefan
W takim razie postaraj się też uszanować dorobek ludzi, jaki pozostał na ziemiach będących dawniej pod zaborem pruskim. Mi, człowiekowi mającemu korzenie na wschodzie jest zwyczajnie wstyd, że moi współziomkowie, którzy przyjechali na Ziemie Zachodnie po 1945 przyłożyli rękę do zniszczenia wielu wspaniałych budowli i budynków, jakie pozostały tu po Niemcach. Tylko że ich nieco tłumaczy, że z taką techniką spotkali się pierwszy raz i była ona dla nich szokiem, po za tym propaganda komunistyczna również robiła swoje - dlatego postępowali z nią w sposób barbarzyński. Przykre jest też jednak to, że taka sytuacja, choć na mniejszą skalę ma miejsce i dziś. Na szczęście wielu moich znajomych z okolic Hrubieszowa po przyjeździe do dużych miast potrafi zostawić auto w garażu i docenić zalety pociągu, autobusu czy tramwaju.
2015-02-14 18:26:44 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ wasiu
Ja nie namawiam do niszczenia czegokolwiek, ale tramwaje jeżdżące po ulicach już dawno powinny przejść do historii tak jak dorożki.
Nie ma z nich żadnego pożytku, a podatnicy je utrzymują b.wysokim kosztem.
Ja wiem, że są ładne i mają swoich miłośników, ale wiek XIX skończył się 116 lat temu.
2015-02-14 18:50:36 Autor: Miernik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Haters gonna hate, ciekawe ilu z Was było w Rudzie Śl. Skoro to jest dla Was takie proste utrzymać tramwaj to zróbcie sobie zrzutkę na modernizację i tabor.
2015-02-14 20:11:37 Autor: kolejman75
---.215.192.244-internet.zabrze.debacom.pl
@Stefan banderą i inni miłośnicy likwidacji tramwajów
Wejdźcie sobie na internet i sprawdźcie ile w ostatnich dziesięciu, dwudziestu latach powstało nowych sieci tramwajowych na przykład we Francji (również po wąskich uliczkach starego miasta)
http://www.trams-in-france.net/
2015-02-14 20:17:59 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Wasiu, gdyby niemcy siedzieli na d... i nie marzyli o podbojach, to by nikt tramwajów i budynków w GOPie nie niszczył. Miej pretensje do nich.
2015-02-14 20:18:34 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A ile sieci tramwajowych w UE zlikwidowano w czasie ostatnich 50 lat?
2015-02-14 20:57:06 Autor: Dziobert
---.dynamic.chello.pl
Dziobert jest ciągle zbanowany, ale wyraża nadzieję że DTŚ się spali tak jak dziś się płonie łączący Dzioberta z częścią świata Most Łazienkowski w Warszawie. Wszyscy mówią że to koniec świata, ale Dziobert bez kłopotu przemieści się tramwajem i pociągiem, i nie rozpacza. Może odbudowując most powinno się tu dodać tramwaj, by zrekompensować głupotę władz tego upadłego miasta Rudy Śląskiej?
2015-02-14 20:58:14 Autor: Dziobak Dygotalny
---.dynamic.chello.pl
Arónie, doskonale wiesz że mówienie o 50 latach to idiotyzm, bo tramwaje likwidowano do czasu szoku naftowego (1973), a potem to już raczej wręcz przeciwnie, a ostatnio zdecydowanie wręcz przeciwnie. Co tam ostatnio zlikwidowano? Jedyną linię w Braszowie.
2015-02-14 21:01:42 Autor: Artur
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
18stka zastepowala w sumie 2 linie. Od Chebzia do bytomskiego Bobrka i od Bobrka do Stroszka. Nikt tym tramwajem nie jezdzil po Rudzie Śląskiej de facto, wiekszosc wsiadala na bytomskich Szombierkach i wysiadala w centrum Bytomia lub na Stroszku. Linia w obecnym układzie nie miała sensu, jednak gdyby ją wydłużyć w głąb Rudy Śląskiej lub zbudować skręt na Zabrze to miałoby większy sens.
2015-02-14 22:24:44 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Na szczęście, coś ostatnio mówią o budowie nowych tras tramwajowych w Katowicach, Sosnowcu, Bytomiu. Oby te linie tramwajowe zbudowano. Bo gdyby tylko likwidowano, a nie budowano nowych i nie remontowano niektórych istniejących, to byłby to dramat. Likwidacja transportu szynowego (miejskiego), - to następstwem jest dezurbanizacja. Każde duże i wielkie miasto posiada transport szynowy, w zależności od potrzeb przewozowych (tramwaje, premetro, metro, SKM). Tylko dwie metropolie w Europie nie posiadają sieci tramwajowych. Zgadnijcie które ?
2015-02-15 00:26:19 Autor: Jurgen Klop
---.dynamic.gprs.plus.pl
Tylko dwie metropolie w Europie nie posiadają sieci tramwajowych. Zgadnijcie które ?

---

Radom i Kielce.
2015-02-15 07:31:35 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
Londyn, Charków, Białystok i Rzeszów.
2015-02-15 10:45:09 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"Londyn, Charków, Białystok i Rzeszów.
"
Ależ chrzanisz człowieku. Białystok i Rzeszów owszem (no cóż,wschód to już tam widać i słychać),ale z Londynem to trafiłeś jak łysy w kubeł (Croydon to już nie Londyn?),a z Charkowem to naprawdę szkoda gadać :D

Dodatkowo palant Nowak jak widzę znów "błysnął" złotą myślą; "Ze względu na różnice pomiędzy spółką Tramwaje Śląskie..." W wolnym tłumaczeniu: dziady oświadczyły pewnie Tramwajom Śląskim,że do remontu linii nie dorzucą się nawet złotówką i pewnie stąd ta różnica zdań. Jak to się mówi: g... chłopu nie zegarek! Zresztą tak na dobrą sprawę sytuacja na papierze jest myląca,bo to co nazywamy Rudą Śląską to tak naprawdę zlepek osobnych miasteczek (jak Halemba,Nowy Bytom,Ruda czy Kochłowice) czujących mały związek ze sobą,więc ciężko tam o silną komunikację tramwajową.Zresztą jak miasta,które nie potrafi się wziąć samo za siebie,ma się skutecznie wziąć za tramwaje?
2015-02-15 10:48:52 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
Ale jaja... Teraz dopiero spojrzałem na fotę i to prawdziwa ironia losu,że 744 (już jako Moderus) był na tej linii praktycznie do końca (w niedzielę nim jechałem).

Tak przy okazji: nie tracili czasu,bo druty już (przynajmniej częściowo) od dobrej doby zdjęte :-/
2015-02-15 10:50:52 Autor: Romnan Diesel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@do UPAińca:
Akurat Londyn i Charków tramwaje mają.
2015-02-15 11:23:52 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
@ Aron
Pretensje mam do Polaków, którzy zamiast czerpać wzory z cywilizowanej części Europy zapatrują się na wzorce płynące rodem z komunistycznej zarazy. Parafrazując Marszałka - wam kury szczać prowadzić, a nie rządzić miastami. Skoro ci ludzie nie potrafią zrozumieć sensu komunikacji publicznej i dziedzictwa techniki, to lepiej niech siedzą dalej po różnych pgr-ach, kołchozach i sowchozach - tam przynajmniej nikomu i niczemu nie są w stanie zaszkodzić. Bo taki np. Aron pierdzący jakieś banialuki z poziomu Parczewa jest tylko nieszkodliwym wariatem ale jakby został on nie daj Bóg szefem komunikacji lub prezydentem w jakimś mieście, to skończyłoby się tak, jak w Woroneżu.
2015-02-15 13:51:05 Autor: Gubernator Kalifornii
---.lightspeed.miamfl.sbcglobal.net

Gubernator Kalifornii
Osobiście uważam likwidację tej linii za dobry pomysł. Usprawiedliwienie miasta jest żałosne i bzdurne.
Prawdą jest jednak to, że linia miała pechowy przebieg, który zapewniał jest bardzo słabe napełnienie i niską prędkość. Spokojnie jeden krótki bus tam wystarczy.
Ewidentnie tramwaj powinien jeździć z Bytomia na Halembę zaliczając w linii prostej jak najwięcej osiedli. Tylko wtedy miałoby to sens. Po drodze przesiadki na linie poziome (870, 840, pociąg, etc).
2015-02-15 14:23:28 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
W Charkowie jechałem metrem, ale tramwajów nie widziałem.
W Londynie nigdy nie byłem, ale polska emigracja mówi, że tam tramwajów nie ma. Może się mylą.
Z amerykańskich miast, to tylko w Salt Lake City widziałem tramwaj.
2015-02-15 15:15:08 Autor: maciej12991
---.icpnet.pl
To bardzo mało widziałeś @Stefan banderą i jeszcze mniej wiesz :D
2015-02-15 15:28:58 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
Całkiem możliwe, co nie zmienia faktu, że tramwaje w polskich miastach są kosztownymi zawalidrogami o prędkości handlowej typowej dla trakcji konnej
2015-02-15 16:30:44 Autor: Huciński (PL)
---.dynamic.chello.pl
@ Stefan Banderą

Polecam Tobie bardzo ciekawy artykuł Pana Jakuba Dybalskiego, na sąsiednim portalu Transport - Publiczny.PL , o metrobusie w Ottawie, jak autobusy w systemie BRT, tam, nie dają rady obsłużyć wzmożonych potoków pasażerskich, i skończy się to wprowadzeniem tramwajów do tego miasta, także z elementami premetra (tramwaju w tunelu). (Może będzie przedruk artykułu na RK?).

Co do zagadki które metropolie opierają się komunikacji tramwajowej (a propos Radom, Kielce, Rzeszów to nie są metropolie), to chodzi o Kopenhagę (Dania) i Hamburg (Niemcy), gdzie tam tramwaje zlikwidowano w latach 60' ub. wieku. I raczej tam nie wrócą. Co ciekawe obydwie metropolie mienią się miastami typu "Eko... City" i to całkiem słusznie.

Stefanie ... w ogóle Dania to byłby dla Ciebie idealny kraj (typowo rolniczy), w tym kraju w ogóle nie ma tramwajów (poza jednym muzeum tramwajów). I taka bez - tramwajowa wyspa ciągnie się od Hamburga, właśnie przez Danię aż po szwedzkie Malmoe, to taka ciekawostka. Za to w Kopenhadze mają nową linię metra, że "palce lizać" no i rowery, rowery, rowery...
2015-02-15 17:34:59 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@ Hucinski
Byłem w Kopenhadze jako mały chłopiec, ale zapamiętałem tylko stara 200 z Polski, syrenkę i park w Tivoli.
Ogólnie Skandynawia jest dla mnie zbyt droga i za mało partyzancka, ale gęstość zaludnienia mi odpowiada.
Ja nawet lubię tramwaje. Ładnie się komponują ze starymi uliczkami w Krakowie i we Lwowie. W Nowej Hucie albo na Pradze też fajnie wyglądają. Toczą się po szynach, które też lubię.
Jednak w XXl wieku pakowanie ich na ulice jako podstawowy środek transportu to czysta głupota i marnowanie pieniędzy zabranych ludziom w podatkach.
Dlatego z polskich miast postuluję je usunąć bez sentymentu dla dziedzictwa technicznego i.t.p.

2015-02-15 18:08:25 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Wasiu - właśnie cechą krajów komunistycznych jest mała ilość samochodów. Spójrz ile jest samochodów w Korei Północnej, a ile w Korei Południowej.

Obecnie w POlsce jest 3 razy więcej samochodów niż było za komuny, a przecież liczba ludności nie wzrosła.
2015-02-15 18:09:42 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Miasta bez tramwajów - Londyn, Paryż, Hamburg chociażby. Nikt przecież nie powie, że to są miasta wschodnioeuropejskie.
2015-02-15 18:10:42 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
W Charkowie są tramwaje. Natomiast w Londynie i Paryżu masz po 1 linii tramwajowej na 10-milionowe metropolie. Czyli w przeliczeniu na mieszkańca mniej niż w GOPie.
2015-02-15 18:12:58 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ale przecież od czasów szoku naftowego w Europie nie przywrócono nawet 1% linii tramwajowych, które zlikwidowano wcześniej. Czyli widocznie jednak się nie opłaca. A teraz jak ropa tanieje, to już w ogóle.

Tramwaj taki jaki jest w GOPie to już kompletna pomyłka. W 90% brak torowisk wydzielonych, jedzie to po ulicy razem z samochodami, stoi w korku razem z samochodami, no i jak się popsuje to blokuje ruch. PO co komu coś takiego? To już trolejbus lepszy.
2015-02-15 18:19:35 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
GOP jest stworzony wręcz idealnie pod samochodowy transport indywidualny. Mieszkańców tyle co Warszawa, a powierzchnia 2 razy większa.

Dlatego komunikacja zbiorowa w GOPie pełni funkcję marginalną.
2015-02-15 19:25:26 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
@ Aron
Tramwaj w GOP-ie nie ma torowisk wydzielonych, co Ty ćpasz? Byłeś kiedykolwiek w GOP-ie, śmiem wątpić, bo to wierutne kłamstwo!!! Kilka przykładów z brzegu, dłuższych odcinków wydzielonych:
- Kato ul. Chorzowska, Warszawska
- Bytom ul. Wrocławska, Strzelców Bytomskich
- Gliwice ul. Chorzowska
- Zabrze ul. Wolności
- Chorzów ul. Katowicka i częściowo Siemianowicka
Jakie jeszcze argumenty trzeba przytoczyć, żebyś się wreszcie zamknął i przestał na portalu kolejowym siać kłamliwą propagandę, na której już nie raz byłeś przyłapany. Nie mam nic przeciw wolności słowa ale takie kłamstwa powinny być od razu kasowane przez adminów, bo jeszcze ktoś to przeczyta i weźmie za pewnik.
2015-02-15 19:26:28 Autor: zeus04
---.133.22.13
Chyba wielkiej straty tam nie ma. Nie ma pieniędzy, to i nie będzie tramwajów. Jak mieszkałem na Lipinach, to wolałem pieszo chodzić na dworzec PKP do Chebzia. Jak władze Rudy Śląskiej tak postanowiły, to widocznie tak ma być.
2015-02-15 19:51:00 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Dlatego napisałem, że 90% sieci tramwajowej w GOPie to torowiska niewydzielone. Tramwaj jadący ulicą razem z samochodami to kompletny absurd. Ma wady trolejbusa ( stoi w razie zerwania sieci) + wady tramwaju ( korkuje przejazd).
2015-02-15 19:56:32 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Poza tym Wasiu nie wiem skąd ci się wzięło, że tylko komuniści likwidowali tramwaje. Przecież w Paryżu, Londynie czy USA komuny nigdy nie było, a przecież zlikwidowano tam masę linii tramwajowych.

Z kolei za komuny budowano linie tramwajowe chociażby w GOPie czy w Rumunii.
2015-02-15 21:20:59 Autor: Huciński (PL)
---.dynamic.chello.pl
@ aron...

masz nie aktualne dane. W Londynie (Croydon) są ze 4 linie tramwajowe.
w Paryżu coś tam już pisali o linii T8, czyli wygląda na to że jest/będzie 8 linii (niektóre w systemie translohr - na ogumionych kołach, z jedną szyną "prowadnicą").
Jedynie z miast ponad milionowych, Kopenhaga i Hamburg opierają się komunikacji tramwajowej. ???
2015-02-15 22:16:50 Autor: czytelnick
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
O, ja przepraszam! W Białymstoku był tramwaj.
2015-02-15 22:36:03 Autor: njoy
---.14-2.cable.virginm.net

njoy
Skoro już pojechaliśta off topic, to taka drobnostka do Wasia, Stefana etc.
Śląsk nigdy, powtarzam, NIGDY, nie był pod żadnym zaborem. ŻADNYM!!!
2015-02-15 22:39:10 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Konny po szerokim torze.

Podczas PRL tramwaje pojawiły się w Częstochowie
2015-02-15 23:08:56 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@njoy
Nie był, ale zanim się Polsce trafił prawie w całości, to go Prusacy przez te prawie 200 lat dobrze germanizowali.
Ja Ślązaków b.lubię i wybaczam im tą słabość do Niemiaszków i jednocześnie apeluję o zrozumienie polskiego ludu z zaboru rosyjskiego, który to lud ma mentalność rozwinięta w zupełnie innych realiach geograficznych i historycznych.
2015-02-16 07:45:33 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Huciński tylko zobacz jakie znaczenie dla transportu w 10 mln Londynie czy Paryżu majo te 2 linie tramwajowe - żadne. 99% Londyńczyków nie wie o istnieniu tramwaju w ich mieście, tak jak 90% mieszkańców Zamościa nie wie że jeżdżą do Zamościa puciongi.
2015-02-16 13:34:46 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
w całej Ameryce od Ziemi Ognistej po Alaskę 99% ludzi nigdy nie widziało tramwaju.
2015-02-16 21:30:26 Autor: Eurotram
---.ip.oxynet.pl
W odpowiedzi na post aron mędrzec parczewski:
"Huciński tylko zobacz jakie znaczenie dla transportu w 10 mln Londynie czy Paryżu majo te 2 linie tramwajowe - żadne. 99% Londyńczyków nie wie o istnieniu tramwaju w ich mieście, tak jak 90% mieszkańców Zamościa nie wie że jeżdżą do Zamościa puciongi."
Aron,nie wiem czy zdajesz sobie sprawę jakie idiotyzmy pieprzysz,ale ciężko inaczej to nazwać! Zacznijmy od Tramlink: 4 linie,tylko 39 przystanków... i 31,2 mln pasażerów w 2013,czyli ponad 85 tys. ludu dziennie jechało tramwajem!Ale i tak to niewiele przy Londynie,bo dane za 2011 mówią o 401 tys pasażerów DZIENNIE i to PRZED odpaleniem linii 3b,5,6,7 i 8 (dane obejmują linie 1,2,3a i 4).Więc przestań prowokować,bo innego celu tu nie widzę ;)
2015-02-17 08:25:15 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Dlatego właśnie widzisz, że to nic przy 10 mln Londynie. Dla porównania zobacz sobie mapę linii tramwajowych w Londynie z 1934 roku
http://www.tundria.com/trams/GBR/London-1934.shtml

Tak więc widzisz, że dziś to jest nic w porównaniu z tym co było i że nie przywrócono nawet 1% zlikwidowanych linii tramwajowych. Więc mówienie o renesansie trombajów jest na wyrost.
2015-02-17 08:29:36 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Wy próbujecie tu wmówić ludziom, że tylko Polacy jeżdżą samochodami, a Niemcy, Anglicy i Francuzi to w ogóle samochodami nie jeżdżą, tylko tramwajami i koleją.

To oczywista bzdura. W tych krajach 80% ludzi nie jeździ koleją czy tramwajami podobnie jak w POlsce. Tyle że tam nie widać takich korków, bo jest więcej autostrad i obwodnic.
2015-02-17 09:45:44 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Eurotram
Wczoraj w nocy odebrałem z lotniska emigrację londyńską.
Emigracja jasno twierdzi, że nigdy nie widziała w Londynie tramwaju, a spędziła tam 30 miesięcy.
W Warszawie po dziś dzień są dorożki - widać je w niedziele na Pl.Zamkowym.
Myślę, że dorożki w Warszawie mają podobne znaczenie jak tramwaje w Londynie i w całej Ameryce
2015-02-17 12:52:23 Autor: Eurotram
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Stefan banderą: jak ci emigranci siedzieli na zmywaku na przeciwległym końcu miasta,a potem prosto w busa i na Gattwick,to może i nie widzieli. Tramwaj ma znaczenie dzielnicowe,bo nie jest od tego by łączyć szybko miejsca odległe o 30-40 kilosów (od tego jest kolej,w tym metro). I nie porównujcie tego z metrem,bo ono ma za zadanie stanowić kręgosłup komunikacyjny miasta,zwłaszcza tak dużego. A dziś paryskie tramwaje mogą mieć przewozy w okolicach warszawskiego metra.
2015-02-18 08:18:04 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Osiemnastka była dla mnie najważniejszą i najbardziej ulubioną linią w GOPie. Znowu wycięli mi bez znieczulenia kolejny kawałek życia.
I jeszcze genialne tłumaczenie w stylu sołtysa Franka ze wsi Gliwice: tramwaj zagraża ruchowi drogowemu.
Dzięki ignorancji władzy w Rudzie w po Bytomiu już jeździ jeden śmierdziobus więcej.
Rudzkiej i KZK GOPowskiej władzy życzę z całego serca: Niech was [CENZURA].
Tramwaje
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony