Partnerzy serwisu:

Osiem ofert na modernizację wraz z elektryfikacją odcinka Maksymilianowo – Kościerzyna

Martyn Janduła 22.08.2017 4,6k

Osiem ofert na modernizację wraz z elektryfikacją odcinka Maksymilianowo – Kościerzyna
Fot. Michał Szymajda, RK
PKP PLK są w trakcie przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji linii kolejowej 201 na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna. Wygrany będzie musiał zapewnić jeszcze nadzór autorski nad inwestycją.
Przetarg ogłoszono w ramach realizacji projektu pn.: „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto”. Zamówienie podzielono na dwa zadania: projektowanie i pełnienie nadzoru autorskiego. Jego wartość określono na 43,05 mln zł brutto. PKP PLK nie wykluczają, że zamówienie obejmować będzie prace dodatkowe na kwotę 13,3 mln zł (m.in. zaprojektowanie nowych przystanków oraz projektowanie teletechniki i obiektów inżynieryjnych).

Od momentu podpisania umowy między PKP PLK a wykonawcą ten drugi będzie miał 6,5 roku na wywiązanie się z przedmiotu zamówienia, tyle będzie też trwała cała inwestycja łącznie z wykonawstwem. Na realizację modernizacji linii 201 PKP PLK ubiega się o środki z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Swoje oferty złożyło ośmiu oferentów, którzy zmieścili się w kosztorysie zamawiającego. Najtańszy okazał się Transprojekt Gdański – 18,6 mln zł brutto. Swoje oferty w kolejności kryterium ceny złożyli także MGGP – 27,2 mln zł, AECOM – 28 mln zł, Voessing Polska z Poznania – 28,7 mln zł, Multiconsult Polska z Tarnowa – 30,9 mln zł, konsorcjum BBF oraz IDOM Inżynieria, Architektura i doradztwo – 32,5 mln zł, hiszpańskie konsorcjum TPF – 36,9 mln zł oraz konsorcjum Torprojekt oraz Biuro Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych – 41,3 mln zł. Wszyscy zadeklarowali 90-dniowe skrócenie terminu inwestycji.

Celem modernizacji będzie podniesienie prędkości maksymalnej na szlaku (dla pociągów pasażerskich do 140 km/h, dla towarowych do 120 km/h), podniesienie maksymalnego nacisku osi pojazdów (22,5 t). Zakres projektu obejmuje docelowo elektryfikację odcinka linii kolejowej nr 201, Maksymilianowo – Gdynia Główna oraz dobudowę posterunków eksploatacyjnych i drugiego toru na najbardziej obciążonych ruchem kolejowym odcinkach. Projektant ma jednak przewidzieć także budowę drugiego toru na całym odcinku oraz m.in. budowę splotu torów (który niedawno powstał w Gdyni) w celu przejazdu pociągów z przekroczoną skrajnią. Olbrzymie zmiany czekają podbydgoską stację Maksymilianowo. Z dokumentów PKP PLK wynika, że powstanie tam dwupoziomowe skrzyżowanie linii kolejowych 201 i 131, zbudowane zostaną dwa perony dwukrawędziowe, powstanie wiadukt drogowy nad torami.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony