Partnerzy serwisu:

Opóźniona modernizacja ważnych krakowskich stacji zmierza do finału

Jakub Madrjas 29.11.2022 3,5k

arrow
arrow
Opóźniona modernizacja ważnych krakowskich stacji zmierza do finału
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Opóźniona modernizacja ważnych krakowskich stacji zmierza do finału
Opóźniona modernizacja ważnych krakowskich stacji zmierza do finału
Opóźniona modernizacja ważnych krakowskich stacji zmierza do finału
W Krakowie PKP Polskie Linie Kolejowe kończą modernizację ważnych stacji Płaszów i Bieżanów. Pierwotnie prace miały zostać zakończone w 2020 roku.
Jak podają PKP Polskie Linie Kolejowe, kończy się modernizacja torów na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów. W grudniu na obu stacjach podróżni skorzystają z kolejnych zmodernizowanych peronów. Trzeci tor zwiększy możliwości przewozów między Płaszowem i Bieżanowem, a tym samym na krakowskim węźle kolejowym – podaje inwestor. To jednak nie koniec inwestycji – potrzebne są jeszcze prace torowe i montaż sieci trakcyjnej.

Opóźnienie prac rośnie


Zakres prac energetycznych (montaż nowych zabezpieczeń wymaga wywieszenia przewodów trakcyjnych) wymagał kolejnych zmian w rozkładach jazdy. Dlatego od 21 listopada pociągi SKA1, na odcinku Kraków Główny – Wieliczka po raz kolejny zastąpiła komunikacja autobusowa. Taka sytuacja ma potrwać do 5 grudnia. 

Przebudowa stacji Kraków Płaszów to element największej inwestycji PLK w Krakowie – modernizacji linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, wraz z dobudową torów dla kolei aglomeracyjnej wartej 1,2 mld złotych. Prace zaczęły się w styczniu 2019 roku i miały potrwać do końca 2020 roku. Inwestycja jest więc już teraz opóźniona o dwa lata. Ministerstwo Infrastruktury tłumaczyło w odpowiedzi na interpelację posłanki Pauliny Matysiak, że przyczyną jest budowa dodatkowego mostu przez Wisłę, ale trudno to tłumaczenie przypisać akurat do prac na ważnej stacji w Płaszowie.

Bez schodów na estakadę

Jak podał portal lovekrakow.pl, pomiędzy nowym peronem na stacji Kraków Płaszów a estakadą Lipska-Wielicka nie powstaną (wbrew wcześniejszym zapowiedziom) schody. Pasażerowie korzystający z nowego peronu przebudowywanej od czterech lat stacji będą musieli nadkładać przez to drogi w drodze na peron. PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadały, że schody zostaną zaprojektowane przez wykonawcę całej inwestycji, ale już sama budowa będzie leżeć po stronie samorządu. 

– Wykonawca rozpoczął prace przy przygotowaniu dokumentacji. Ale po otrzymaniu wstępnych wyliczeń dodatkowych kosztów, które trzeba byłoby na ten cel ponieść, zdecydowano o wstrzymaniu tych prac – powiedział lokalnemu portalowi Piotr Hamarnik z PLK. Nie jest to równoznaczne z całkowitym porzuceniem pomysłu, ale trudno przewidzieć, kiedy pojawią się okoliczności, a przede wszystkim środki finansowe, które pozwolą na jego realizację.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony