Partnerzy serwisu:

Opóźnienie prac na Rail Baltice. PLK znów nie poinformowała pasażerów

Jakub Madrjas 29.10.2018 4,2k

Opóźnienie prac na Rail Baltice. PLK znów nie poinformowała pasażerów
Fot. Jan Niezbędny, SM42.pl
Wykonawca spóźnia się z kolejną inwestycją realizowaną przez PKP PLK. Tym razem chodzi o odcinek Sadowne – Czyżew na Rail Baltice. Zarządca infrastruktury znów za późno poinformował o tym przewoźników i pasażerów.
Na odcinku linii Rail Baltica Sadowne – Czyżew prowadzone są prace modernizacyjne powodujące utrudnienia w ruchu pociągów. W przeciwieństwie do odcinka Warszawa - Sadowne, zamknięcia są jednotorowe, a poszczególne tory są otwierane i zamykane podczas korekt rozkładu jazdy. Od korekty 21 października miało zakończyć się zamknięcie odcinka Łochów – Sadowne Węgrowskie. Na kilka dni przed jej wprowadzeniem Koleje Mazowieckie poinformowały jednak pasażerów, że, z powodu wydłużonych prac torowych PKP PLK w dniach 21-28 października zostaną wprowadzone zmiany w kursowaniu pociągów względem rozkładu.

W związku ze zmianami, część pociągów kursowało w skróconej relacji lub zostało zastąpionych autobusami. Pasażerowie KM mogli korzystać z pociągów PKP Intercity, którym zwiększono liczbę zatrzymań, wydłużając czas przejazdu.

UTK bada sprawę


O przyczynę wydłużenia zamknięcia zapytaliśmy PKP PLK. Z otrzymanej od spółki (po dwóch tygodniach, czyli już pod koniec obowiązywania zmienionego nagle rozkładu) odpowiedzi wynika, że "przedłużające się prace wynikają z opóźnień w dostawie i montażu urządzeń sterowania ruchem kolejowym". Zarządca infrastruktury poinformował, że naliczy kary umowne wykonawcy - firmie Intercor. Nie wiadomo jednak, dlaczego tak późno powiadomiono o opóźnieniu przewoźników i pasażerów.

To niestety nie pierwsza tego typu sytuacja. We wrześniu tuż przed wejściem w życie zmienione zostały rozkłady jazdy Kolei Mazowieckich na linii nr 7 oraz Kolei Dolnośląskich. Jak pisaliśmy, Urząd Transportu Kolejowego wszczął postępowanie administracyjne wobec PKP PLK w sprawie nałożenia kary za złe informowanie pasażerów o korekcie rozkładów jazdy.

Czy tak samo będzie tym razem? – Prezes UTK bada sprawę pod kątem wypełnienia przez zarządcę obowiązku terminowej publikacji zmian w rozkładzie jazdy – informuje rzecznik UTK Tomasz Frankowski. Jak przypomina, zarządca musi podać rozkład jazdy w formie ogłoszenia na swojej stronie internetowej nie później niż w terminie 21 dni przed dniem jego wejścia w życie. Obowiązek ten dotyczy także zmian rozkładu jazdy pociągów pasażerskich.

PLK grożą kolejne kary

Jak wyjaśnia rzecznik, postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia na PKP Polskie Linie Kolejowe kary pieniężnej za niepodanie zmiany rozkładu jazdy na linii nr 7 w dalszym ciągu się toczy. – Niewykluczone jest rozszerzenie toczącego się postępowania o nowe przypadki niepodania w przepisowym terminie do wiadomości podróżnych zmiany rozkładu jazdy pociągów – informuje Frankowski. Jak dodaje, w ramach posiadanych kompetencji, prezes UTK zobowiązał zarządcę infrastruktury do przekazania wykazu wszystkich opóźnień w realizacji prac remontowych. Zwrócił też spółce uwagę, że w przypadku gdy stan zaawansowania prac torowych nie pozwoli na dotrzymanie terminów oddania do eksploatacji kolejnych odcinków modernizowanych linii kolejowych, informacje o tym należy z odpowiednim wyprzedzeniem przekazać zarówno przewoźnikom, jak i pasażerom.

Przewoźnicy kolejowi coraz częściej nie wierzą w zapewnienia PLK o terminowej realizacji kontraktów i ubezpieczają się umowami z przewoźnikami autobusowymi na wypadek przełożenia otwarcia szlaków, co oczywiście powoduje dodatkowe koszty po ich stronie.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rozkład jazdy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony