Partnerzy serwisu:

Opolskie: Po wyremontowanej linii do Murowa nie jeżdżą pociągi

Kasper Fiszer 26.02.2021 64

Opolskie: Po wyremontowanej linii do Murowa nie jeżdżą pociągi
Stacja kolejowa Jełowafot. Gabriel Tendera (User:Catz), lic. CC BY-SA 2.5
Cztery lata temu PKP PLK przeprowadziły wart ok. 6 mln zł remont torów z Jełowej do Murowa na Opolszczyźnie. Pociągi towarowe, które miały obsługiwać bocznicę firmy Stora Enso, do dziś nie wyjechały jednak w trasę. Zarządca infrastruktury zapewnia, że mimo braku przewozów otrzymuje środki rekompensujące wkład w niedawną inwestycję.
Jedną z ciekawszych inwestycji kolejowych ostatnich lat było odtworzenie przejezdności linii kolejowej nr 301 Opole – Namysłów na odcinku Jełowa – Murów. Warte 6 mln zł prace zakończyły się w 2017 r. – Zostało odnowionych ok. 10 km torów od stacji Jełowa do bocznicy firmy Stora Enso w Murowie – mówi Bohdan Ząbek z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, dodając, że teraz możliwy jest przejazd pociągów towarowych.

Cztery lata po zakończeniu remontu pociągów wciąż nie ma

Sęk jednak w tym, że pociągi te nie są uruchamiane. – Oprócz torów naprawiono 19 przepustów, odnowiono nawierzchnię na ośmiu przejazdach kolejowo-drogowych, wykonano prace odwodnieniowe i usunięto samosiejki drzew i krzewów – relacjonuje nasz rozmówca. – Obecnie na odcinku Jełowa – Murów nie ma jednak ruchu pociągów – potwierdza.

Jak to możliwe, że po zakończeniu inwestycji ruch nie został wznowiony? – Odnowienie tego odcinka było prowadzone pod kątem umożliwienia połączenia kolejowego do bocznicy firmy Stora Enso, gdzie nie wykonano jeszcze odpowiednich robót pozwalających na kierowanie tam składów – twierdzi przedstawiciel PKP PLK. Mówi też, że Polskie Linie Kolejowe zawarły z firmą umowę na wykorzystywanie wyremontowanej trasy.

PLK dostają środki za przeprowadzony remont

– W sytuacji rezygnacji z przewozów [w kontrakcie] przewidziano odpowiednie pokrycie kosztów prac [remontowych] – informują służby prasowe zarządcy infrastruktury. Zapewniają jednocześnie, że Stora Enso wpłaca środki zgodnie z zapisami umowy. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy odtworzony odcinek mógłby być regularnie wykorzystywany.

– Ruch na odcinku Jełowa – Murów został zawieszony w 1992 r. – mówi Bohdan Ząbek. Do tego czasu czynny był cały korytarz biegnący z Opola do Namysłowa. Z trasy korzystały także pociągi pasażerskie.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony