Partnerzy serwisu:

Opolskie: Nie ma przystanku, choć zaczęto budowę peronu

Roman Czubiński 01.07.2020 25

Opolskie: Nie ma przystanku, choć zaczęto budowę peronu
fot. Skanska
Mieszkańcy Goszczowic na Opolszczyźnie zarzucają PKP PLK niedotrzymanie słowa. Chodzi o przystanek przy linii 287, który miał zostać uruchomiony po zakończeniu jej rewitalizacji. Zarządca infrastruktury zapewnia, że trwają starania o decyzje administracyjne, które umożliwią uruchomienie przystanku – pisze „Nowa Trybuna Opolska”.
Goszczowice to położona w gminie Tułowice wieś, według ostatnich dostępnych danych (za rok 2011) licząca 277 mieszkańców. Choć przez teren Goszczowic przebiegają toru linii 287, nigdy nie było tu przystanku kolejowego – najbliższe miejsca postoju pociągów znajdują się w Sowinie i Tułowicach.

Porzucone prace przy peronie 


Podczas rewitalizacji rozpoczęto prace przy budowie peronu. Roboty nie zostały jednak ukończone: brakuje nawierzchni, trasy dojścia, ogrodzenia oraz oświetlenia. Według cytowanych przez NTO mieszkańców, choć na miejsce zwieziono materiały budowlane, prace nie toczą się już od dawna. O dokończenie i otwarcie przystanku zabiega także sołtys miejscowości.

Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec wyjaśnia w wypowiedzi dla lokalnego dziennika, że przystanki Goszczowice i Szydłów Centrum nie mogły do tej pory zostać oddane do użytku z powodu przedłużających się procedur administracyjnych. – Cały czas prowadzone są procedury związane z uzyskaniem stosownych decyzji – zapewnia rzecznik. Jak twierdzi, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowe przystanki będą mogły zacząć służyć pasażerom od przełomu sierpnia i września. Zostanie wtedy wprowadzona powakacyjna korekta rozkładu jazdy.

Otwarto jeden z trzech zapowiedzianych przystanków

Przypomnijmy: umowę w sprawie rewitalizacji linii 287 podpisano w marcu 2018 r. Za 122,5 mln zł (w tym przeszło 100 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej) prace budowlane wykonała Skanska. Kontrowersje wzbudził bardzo zawyżony – w stosunku do przewidywań PKP PLK – koszt inwestycji (sprawa doczekała się interpelacji poselskiej).

Na 48-kilometrowej trasie wymieniono nawierzchnię, co umożliwiło podniesienie prędkości maksymalnej do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla towarowych. Czas przejazdu na całej trasie został skrócony do ok. godziny. Odnowiono obiekty inżynieryjne oraz infrastrukturę stacyjną. Podczas podpisania umowy PKP PLK zapowiadały powstanie dwóch nowych przystanków (Goszczowice i Nysa Wschodnia, potem doszedł jeszcze Szydłów Centrum), z których uruchomienia doczekał się jednak na razie tylko peron w Nysie.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony