Partnerzy serwisu:

Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia

Jakub Madrjas 26.04.2016 355

arrow
arrow
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Fot. Damian Kapinos
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Portal „Rynek Kolejowy" jako pierwszy prezentuje zdjęcia z produkcji nowego pojazdu Impuls dla województwa opolskiego. Nowoczesny pociąg powstaje w fabryce Newagu w Nowym Sączu. 
Pod koniec października województwo opolskie i Newag podpisały umowę na dostawę pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls za 88 mln złotych z opcją na dostawę dwóch kolejnych. Pieniądze pochodzić będą z czterech źródeł: budżetu województwa opolskiego, rezerwy celowej budżetu państwa, Funduszu Kolejowego i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014–2020, z którego dofinansowanie wyniesie 15,5 mln euro.

Producent wyposaży pociągi w nowoczesny układ napędowy i hamulcowy, klimatyzację, nowoczesną informację pasażerską w systemie audio-video, monitoring, 176 miejsc siedzących (fotele pasażerskie z gniazdkami elektrycznymi AC 230V), bezprzewodowy Internet. Będą przystosowane do przewozu osób z ograniczoną zdolnością ruchową i rowerów.

Pierwszy Impuls z ETCS p.2

Pociągi Newag Impuls dla woj. opolskiego będą pierwszymi pojazdami tego typu w Polsce wyposażonymi w system ETCS poziomu 2. Jak tłumaczy Violetta Ruszczewska z biura prasowego marszałka, pojazdy dedykowane są do obsługi połączeń w relacji Kędzierzyn-Koźle – Opole – Wrocław, po zmodernizowanej (na odcinku Legnica – Wrocław – Opole) linii E-30, wchodzącej w skład konwencjonalnych linii sieci TEN-T, na której PKP PLK zainstalowała urządzenia Europejskiego Systemu Sterowania Ruchem ERTMS. – Nowoczesne pojazdy dzięki urządzeniom ERTMS/ETCS zwiększają bezpieczeństwo poprzez system bezpiecznej kontroli jazdy pociągów – zaznacza Ruszczewska.

Pojadą 160 km/h

Jak dodaje, dzięki temu że wyposażony w sygnalizację kabinową pojazd z ETCS może być obsługiwany powyżej prędkości 130 km/h przez jednoosobową obsadę, zmniejszą się koszty obsługi trakcyjnej ezt. – Województwo Opolskie planuje obsługę pociągów regionalnych nowymi pojazdami z wykorzystaniem dopuszczalnej prędkości obowiązującej na linii E-30, co pozwoli na optymalizację oferty m.in. poprzez skrócenie czasu podróży – mówi Ruszczewska. To oznacza, że pociągi pojadą 160 km/h. Przewoźnicy regionalni coraz częściej stosują taką prędkość – robią tak już np. Koleje Wielkopolskie czy Koleje Mazowieckie.

Przedstawicielka Urzędu Marszałkowskiego przypomina też, że Impulsy będą zgodne z Techniczną Specyfikacją Interoperacyjności. Termin dostawy pięciu pojazdów mija 31 stycznia 2018 r. Pierwszy pojazd Impuls na Opolszczyźnie zobaczymy już w lipcu tego roku.




PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony