Opodatkują przedsiębiorstwa na rzecz komunikacji miejskiej
Rzeczpospolita ⚫ 03.04.2012 ⚫
135
Archiwum RK
Komentarze:
2012-04-03 11:12:25 Autor:
---.internetdsl.tpnet.pl
To piękny Adrian zna się też na ekonomi?prawdziwy człowiek renesansu.
2012-04-03 11:21:50 Autor:
---.internetdsl.tpnet.pl
Bardzo dobrze
Niech ci prezesi i inne dyrektory co to nigdy nie siedzieli w miejskim autobusie wesprą lokalną komunikację. Może z czasem sami się przesiądą zamiast wozić się brykami.
Niech ci prezesi i inne dyrektory co to nigdy nie siedzieli w miejskim autobusie wesprą lokalną komunikację. Może z czasem sami się przesiądą zamiast wozić się brykami.
2012-04-03 11:27:38 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Niby fajnie, bo rozwiązanie ma sprzyjać funkcjonowaniu i rozwojowi transportu publicznego, ale z drugiej strony jest to powiększanie kosztów miejsc pracy co zawsze negatywnie wpływa na ich tworzenie a nawet utrzymanie. Poza tym ta koncepcja słabo wpływa na wybór środka transportu w dojazdach do pracy.
Bardzo chciałbym doczekać się rozwiązania prawnego, w którym można będzie nakładać opłaty za wjazd do pewnych stref miast (ze względu na zatłoczenie i/lub przekroczone normy zanieczyszczeń powietrza) i te środki przeznaczać na finansowanie komunikacji publicznej. To byłby mechanizm samoregulujący się: osoby przesiadające się z samochodu do komunikacji publicznej generują dodatkowe wpływy z biletów, Ci którzy pozostają w samochodach dokładają się do pokrycia deficytu. Regulując stawkę można doprowadzić liczbę samochodów w danej strefie do poziomu właściwego dla pojemności układu drogowego i parkingowego oraz dopuszczalnych wielkości emisji liniowej.
Bardzo chciałbym doczekać się rozwiązania prawnego, w którym można będzie nakładać opłaty za wjazd do pewnych stref miast (ze względu na zatłoczenie i/lub przekroczone normy zanieczyszczeń powietrza) i te środki przeznaczać na finansowanie komunikacji publicznej. To byłby mechanizm samoregulujący się: osoby przesiadające się z samochodu do komunikacji publicznej generują dodatkowe wpływy z biletów, Ci którzy pozostają w samochodach dokładają się do pokrycia deficytu. Regulując stawkę można doprowadzić liczbę samochodów w danej strefie do poziomu właściwego dla pojemności układu drogowego i parkingowego oraz dopuszczalnych wielkości emisji liniowej.
2012-04-03 11:53:26 Autor: kris-kross
---.67.177.101
@pinkdotR
Niedlugo taki podatek/danine wprowadza, tyle tylko ze bedzie ona sluzyla nie wspieraniu transportu publicznego a lataniu dziury budzetowej.
(Emerytow i rencistow ci u nas coraz wiecej).
Niedlugo taki podatek/danine wprowadza, tyle tylko ze bedzie ona sluzyla nie wspieraniu transportu publicznego a lataniu dziury budzetowej.
(Emerytow i rencistow ci u nas coraz wiecej).
2012-04-03 11:53:30 Autor: Hubert Pollak
---.75.119.207
@pinkdotR
dokładnie opłata za wjazd do centrum w metropoliach oraz za parkowanie w miastach powinna finansować komunikację publiczną - wtedy byłoby zapewnione powiązane źródło. We Francji budowę kolei wielkich prędkości finansuje opłata za jazdę autostradami.
dokładnie opłata za wjazd do centrum w metropoliach oraz za parkowanie w miastach powinna finansować komunikację publiczną - wtedy byłoby zapewnione powiązane źródło. We Francji budowę kolei wielkich prędkości finansuje opłata za jazdę autostradami.
2012-04-03 12:26:12 Autor: Czaro
---.adsl.inetia.pl
Bzdura to tylko utrudni powstawanie nowych miejsc pracy, przedsiębiorcy i tak już mają trudno szczególnie ci średni i mali! A jak tak kochacie socjalizm co po niektórzy to od razu może utworzyć II PRL i bez tej iluzji, że niby mamy kapitalizm i własność prywatną do qrwy nędzy..
2012-04-03 12:31:17 Autor: Adam
---.lasypanstwowe.gov.pl
gratulacje! w taki sposób rząd wspiera walkę z bezrobociem! proponuję w ogóle odebrać przedsiębiorcom wszelkie dochody z prowadzonych firm, bo przecież są tak obrzydliwie bogaci! ciekawe jak długo ta banda oderwanych od rzeczywistości ludzi będzie psuła to państwo, jeśli jeszcze bardziej da się popsuć... w komunie człowiek musiał kombinować, i teraz rząd zmusza ludzi do tego samego...
2012-04-03 13:08:41 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
@ Czaro & Adam: No właśnie dlatego się wypowiedziałem proponując zamiast uderzania w przedsiębiorców podnoszeniem kosztów pracy, uderzyć w zjawisko niepożądane czyli zbyt duże wykorzystanie samochodów w podróżach miejskich. To by było bardzo silne sprzężenie - jazdę samochodem czynimy mniej atrakcyjną (podniesiony koszt) a komunikacją publiczną - bardziej atrakcyjną (lepsze warunki i/lub obniżony koszt).
Przy okazji zamiast rozwijania socjalizmu (obciążanie tych niedobrych kapitalistów) ograniczylibyśmy go poprzez likwidację darmowego korzystania z dróg a często również parkowania.
@Hubert Pollak: Słuszna uwaga o opłatach za parkowanie - one już teraz mogłyby zostać skierowane na finansowanie komunikacji publicznej
Przy okazji zamiast rozwijania socjalizmu (obciążanie tych niedobrych kapitalistów) ograniczylibyśmy go poprzez likwidację darmowego korzystania z dróg a często również parkowania.
@Hubert Pollak: Słuszna uwaga o opłatach za parkowanie - one już teraz mogłyby zostać skierowane na finansowanie komunikacji publicznej
2012-04-03 13:16:31 Autor: Mr44
---.adsl.inetia.pl
@Adam
Jeżeli będzie się tak oszkiwac na kosztach pracy jak w Polsce to przedsiębiorcy przestaną istnieć, bo przestanie istnieć ich narzędzie pracy jakim jest infrastruktura transportowa. Kilku się przewróci bo procenty są na butelce z wódką a tu liczy się kwota wprowadzana na poczet infrastruktury. No chyba że dostaną sponsora. Ja już nie mam z czego sponsorować tego bolszewickiego kapitalizmu białych.
Jeżeli będzie się tak oszkiwac na kosztach pracy jak w Polsce to przedsiębiorcy przestaną istnieć, bo przestanie istnieć ich narzędzie pracy jakim jest infrastruktura transportowa. Kilku się przewróci bo procenty są na butelce z wódką a tu liczy się kwota wprowadzana na poczet infrastruktury. No chyba że dostaną sponsora. Ja już nie mam z czego sponsorować tego bolszewickiego kapitalizmu białych.
2012-04-03 13:36:02 Autor: gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
@Mr44 i inni.
Dziwicie się ,że komuna wraca?Przecież 90% doradców ze ślepego toru całkiem dobrze żyło za komuny, a zapisało się do solidórności , aby dojść do żłobu.
Dziwicie się ,że komuna wraca?Przecież 90% doradców ze ślepego toru całkiem dobrze żyło za komuny, a zapisało się do solidórności , aby dojść do żłobu.
2012-04-03 22:21:46 Autor: Mr44
---.adsl.inetia.pl
@gargamel
W tym kraju wybór jest niewielki. Albo bolszewicki kapitlizm białych, albo komunistyczny kapitalizm czerwonych. Solidarność wstawiona została w miejsce białych i przejęta przez nich. Skończyła się w czasie stanu wojennego. Zwalili Lecha na agenta Bolka ze stołka i tyle.
W tym kraju wybór jest niewielki. Albo bolszewicki kapitlizm białych, albo komunistyczny kapitalizm czerwonych. Solidarność wstawiona została w miejsce białych i przejęta przez nich. Skończyła się w czasie stanu wojennego. Zwalili Lecha na agenta Bolka ze stołka i tyle.
2012-04-04 00:02:47 Autor: RCL
---.play-internet.pl
I znajdź tu złoty środek. Kolejne obciążenie przedsiębiorców - pomysł bardzo kiepski. Obciążenie kierowców indywidualnych - pomysł nie głupi ale ... prędzej tą kwestię załatwią ceny paliw. Druga strona medalu - mniejsze zużycie paliw to mniejsze wpływy z tytułu akcyzy, vatu i opłaty paliwowej a to dla budżetu nie wróży dobrze. Akcyza - no właśnie.
W ogóle niepalący abstynenci niejeżdżący samochodami to aspołeczne typy. ;-)
W ogóle niepalący abstynenci niejeżdżący samochodami to aspołeczne typy. ;-)
2012-04-04 00:46:02 Autor: e-podroznik
---.play-internet.pl
Aaaa to rozumiem, że biletu kasować nie będzie trzeba jak pracodawca zapłaci!
2012-04-04 01:21:09 Autor: hml
---.187.254.9.ip.abpl.pl
Absurdalnym pomysłem jest dofinansowanie deficytowego środka transportu jakim jest
niewątpliwie komunikacja miejska, czy kolej. Bandytyzmem jest zabieranie komuś w podatku np. w akcyzie na benzynie i przeznaczanie tego na trupa kolejowego. W normalnej gospodarce wygrywa to co jest opłacalne. Celem normalnej gospodarki jest rozwój, a nie zwijanie się - natomiast
ci co są u władzy chcą wszystko zrównac do takiego samego niskiego poziomu. Efektem tego będzie oczywiście większe bezrobocie, powiększenie szarej strefy i przenoszenie firmy do innych Państw.
Obniżenie akcyzy skutkuje zwiększeniem środków do budżetu, przy tak wysokiej akcyzie na benzyne coraz mniej osób korzysta z prywatnych aut. socjalizm jest anty ustrojem, blokującym i wiążącym ręce tym, którzy chcą jeszcze coś zmienic, lud by od razu chciał tym co mają ciut lepiej dokopac.
Jestem młodym bezrobotnym zwolnionym z pracy, mam wciąż nadzieję i licze na to, że ten system niedługo trzaśnie, a wtedy na jego gruzach młode pokolenie byc może zbuduje normalne Państwo Polskie.
PS. Oczywiście drogi powinny byc prywatne i jest to możliwe do zrealizowania.
niewątpliwie komunikacja miejska, czy kolej. Bandytyzmem jest zabieranie komuś w podatku np. w akcyzie na benzynie i przeznaczanie tego na trupa kolejowego. W normalnej gospodarce wygrywa to co jest opłacalne. Celem normalnej gospodarki jest rozwój, a nie zwijanie się - natomiast
ci co są u władzy chcą wszystko zrównac do takiego samego niskiego poziomu. Efektem tego będzie oczywiście większe bezrobocie, powiększenie szarej strefy i przenoszenie firmy do innych Państw.
Obniżenie akcyzy skutkuje zwiększeniem środków do budżetu, przy tak wysokiej akcyzie na benzyne coraz mniej osób korzysta z prywatnych aut. socjalizm jest anty ustrojem, blokującym i wiążącym ręce tym, którzy chcą jeszcze coś zmienic, lud by od razu chciał tym co mają ciut lepiej dokopac.
Jestem młodym bezrobotnym zwolnionym z pracy, mam wciąż nadzieję i licze na to, że ten system niedługo trzaśnie, a wtedy na jego gruzach młode pokolenie byc może zbuduje normalne Państwo Polskie.
PS. Oczywiście drogi powinny byc prywatne i jest to możliwe do zrealizowania.
2012-04-04 09:47:04 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
@hml \"Absurdalnym pomysłem jest dofinansowanie deficytowego środka transportu jakim jest
niewątpliwie komunikacja miejska, czy kolej\" (...) \"W normalnej gospodarce wygrywa to co jest opłacalne\" (...) \"PS. Oczywiście drogi powinny byc prywatne i jest to możliwe do zrealizowania\"
No właśnie, gdyby to ostatnie było faktem, albo przynajmniej z budżetu na infrastrukturę drogową szło tylko tyle co na kolejową, reszta utrzymywana z opłat/podatków drogowych i paliwowych oraz obie gałęzie transportu ponosiły swoje wszystkie koszty zewnętrzne, to moglibyśmy na uczciwych warunkach porównać co jest bardziej opłacalne.
Na razie największym socjalizmem jest finansowanie z budżetu państwa praktycznie całej infrastruktury drogowej i zwolnienie tej gałęzi transportu z ponoszenia praktycznie wszystkich kosztów zewnętrznych.
niewątpliwie komunikacja miejska, czy kolej\" (...) \"W normalnej gospodarce wygrywa to co jest opłacalne\" (...) \"PS. Oczywiście drogi powinny byc prywatne i jest to możliwe do zrealizowania\"
No właśnie, gdyby to ostatnie było faktem, albo przynajmniej z budżetu na infrastrukturę drogową szło tylko tyle co na kolejową, reszta utrzymywana z opłat/podatków drogowych i paliwowych oraz obie gałęzie transportu ponosiły swoje wszystkie koszty zewnętrzne, to moglibyśmy na uczciwych warunkach porównać co jest bardziej opłacalne.
Na razie największym socjalizmem jest finansowanie z budżetu państwa praktycznie całej infrastruktury drogowej i zwolnienie tej gałęzi transportu z ponoszenia praktycznie wszystkich kosztów zewnętrznych.
2012-04-04 18:19:16 Autor: aron busowy baron parczewski
---.paradowski.pl
Dokładnie. Na przykład w Szwajcarii nikt nie finansuje dróg, podobnie w Czechach. Tylko u nas te drogi, drogi i drogi. Mamy ich najwięcej w UE, a ma być jeszcze więcej. Czy jest jakiś kraj w UE który ma więcej autostrat niż Polska?
2012-04-04 20:27:11 Autor: e-podroznik
---.play-internet.pl
@: pinkdotR
Cytat: Na razie największym socjalizmem jest finansowanie z budżetu państwa praktycznie całej infrastruktury drogowej i zwolnienie tej gałęzi transportu z ponoszenia praktycznie wszystkich kosztów zewnętrznych.
Pleciesz bzdury aż uszy więdną. Ostatnio jak tankowałem samochód to oddałem na tą gałąź transportu i koszty zewnętrzne 125 PLNów różnych opłat. Rocznie lekko licząc dokładam do tego burdelu kilka tysięcy za jazdę po wąskich i dziurawych drogach, na których co rusz dodatkowy punkt poboru w postaci fotoradaru etc. A i tak w każdej wsi zabitej dechami za parkowanie na błotnistym klepisku tubylcy wołają opłatę za parkowanie. Do tego z mojej - tak tak - z mojej kieszeni opłaca się budowę autostrad, i co? I wyciąga się do mnie łapkę po opłatę za przejazd. Przestań kłamać!
Cytat: Na razie największym socjalizmem jest finansowanie z budżetu państwa praktycznie całej infrastruktury drogowej i zwolnienie tej gałęzi transportu z ponoszenia praktycznie wszystkich kosztów zewnętrznych.
Pleciesz bzdury aż uszy więdną. Ostatnio jak tankowałem samochód to oddałem na tą gałąź transportu i koszty zewnętrzne 125 PLNów różnych opłat. Rocznie lekko licząc dokładam do tego burdelu kilka tysięcy za jazdę po wąskich i dziurawych drogach, na których co rusz dodatkowy punkt poboru w postaci fotoradaru etc. A i tak w każdej wsi zabitej dechami za parkowanie na błotnistym klepisku tubylcy wołają opłatę za parkowanie. Do tego z mojej - tak tak - z mojej kieszeni opłaca się budowę autostrad, i co? I wyciąga się do mnie łapkę po opłatę za przejazd. Przestań kłamać!
2012-04-05 09:59:40 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
No widzicie Panowie, jedni piszą, że socjalizmem jest dokładanie do transportu publicznego z budżetu państwa, inni oburzają się na pomysł zaniechania utrzymywania z budżetu państwa infrastruktury drogowej. Albo tak, albo tak: finansujemy z budżetu SPRAWIEDLIWIE jedno i drugie (a nie w relacji 1:10) albo każda gałąź utrzymuje się tylko z wpływów od swoich klientów i ponosi wszystkie koszty zewnętrzne.
To drugie jest utopią, bo żyjąc w Europie, która wszędzie wokół nas stosuje \"socjalistyczne\" utrzymywanie z budżetów zarówno dróg jak i infrastruktury kolejowej oraz wspiera inne formy transportu publicznego, nie możemy przejść na model full komercyjny. Transport stałby się u nas strasznie drogi, stracilibyśmy konkurencyjność w gospodarce, uzyskali tragiczną mobilność ludzi a do mniej zaludnionych miejsc nie docierałby żaden transport bo nie opłacałoby się utrzymywanie ani torów ani dróg do nich prowadzących.
To drugie jest utopią, bo żyjąc w Europie, która wszędzie wokół nas stosuje \"socjalistyczne\" utrzymywanie z budżetów zarówno dróg jak i infrastruktury kolejowej oraz wspiera inne formy transportu publicznego, nie możemy przejść na model full komercyjny. Transport stałby się u nas strasznie drogi, stracilibyśmy konkurencyjność w gospodarce, uzyskali tragiczną mobilność ludzi a do mniej zaludnionych miejsc nie docierałby żaden transport bo nie opłacałoby się utrzymywanie ani torów ani dróg do nich prowadzących.
2012-04-06 04:41:29 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Czy równo znaczy sprawiedliwie? Ile osób korzysta z kolei a ile z dróg?
Gdyby dzielić pieniądze po równo jak chce UE czyli połowa na drogi połowa na kolej wtedy mamy masę dziur w drogach po zimie i tysiące ludzi zabitych w wypadkach. No i uprzejmie proszę o pokazanie jak dowieźć rodzącą kobietę do szpitala pociągiem, bo jeszcze jakoś żaden kolejowy mądrala nie potrafił mi tego pokazać? A może jesteście za porodami w domu?
Gdyby dzielić pieniądze po równo jak chce UE czyli połowa na drogi połowa na kolej wtedy mamy masę dziur w drogach po zimie i tysiące ludzi zabitych w wypadkach. No i uprzejmie proszę o pokazanie jak dowieźć rodzącą kobietę do szpitala pociągiem, bo jeszcze jakoś żaden kolejowy mądrala nie potrafił mi tego pokazać? A może jesteście za porodami w domu?
2012-04-11 10:00:55 Autor: makiki
---.237.136.158
To chyba spóźniony żart na Prima Aprilis...
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |