Partnerzy serwisu:

Olsztyn zyska szybsze połączenie kolejowe ze stolicą i nowy przystanek

Martyn Janduła 30.12.2016 326

Olsztyn zyska szybsze połączenie kolejowe ze stolicą i nowy przystanek
fot. Martyn Janduła
Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn to przedmiot kolejnego postępowania przetargowego ogłoszonego przez PKP PLK w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Remont tego ponad 80-kilometrowego odcinka ma przynieść poprawę prędkości i drobne skrócenie czasu przejazdu do Warszawy. Dzięki tej inwestycji w Olsztynie pojawi się nowy przystanek osobowy.
Całość przedmiotu zamówienia dotyczącego prace na linii kolejowej nr 216 z Olsztyna do Działdowa obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Wszystko po to, by w kolejnym etapie na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji, wykonawca mógł przystąpić do wykonania wszystkich wymaganych robót. Na zakończenie inwestycji zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia.

Linia 216 jest linią jednotorową i zelektryfikowaną. Dla Olsztyna stanowi główne połączenie kolejowe ze stolicą kraju. PKP PLK ma zamiar w całości wymienić na całej długości tego ponad 80-kilometrowego odcinka nawierzchnię kolejową wraz z budową odwodnienia. Na trasie wymienionych zostaną także 33 rozjazdy. Dodatkowo wykonawca będzie miał za zadanie dostosować istniejące urządzenia srk do nowych układów torowych oraz podwyższonej prędkości jazdy pociągów. Co więcej, przebudowanych zostanie 47 przejazdów kolejowych, co sprowadzać się będzie do wymiany nawierzchni, uzupełnienia oznakowania. 24 przejazdy kolejowe zyskają inną kategorię.

Nowy przystanek osobowy w Olsztynie


Prace na linii kolejowej 216 przyniosą także korzyść dla Olsztyna. W ramach inwestycji powstanie nowy przystanek osobowy o roboczej nazwie Olsztyn Dajtki w rejonie wiaduktu przy ul. Bławatnej. W planach jest również budowa posterunku odgałęźnego Olsztyn Kortowo do prowadzenia ruchu w miejscu rozgałęzienia linii kolejowej 216 do Działdowa oraz linii kolejowej 353, którą codziennie pociągi z Olsztyna kierują się w stronę Iławy.

Wraz z inwestycją przebudowane zostaną także stacje i przystanki osobowe Zakrzów-Sarnowo, Kozłowo, Nidzica, Dobrzyń, Bujaki, Waplewo, Olsztynek, Gryźliny, Stawiguda, Gągławki, Bartąg. Olsztyn Zachodni doczeka się remontu ostatniego niewyremontowanego peronu nr 1. Zostanie on podwyższony do 0,76 m oraz całkowicie wymieniona zostanie jego nawierzchnia na wzór pozostałych peronów. Przewidziana jest likwidacja przystanku osobowego Krasnołąka.

120 km/h, a nawet 140 km/h

Efektem prac ma być podniesienie prędkości pociągów na tym odcinku do 120 km/h. Wyjątek stanowić ma odcinek od Nidzicy do Działdowa, gdzie prędkość wzrośnie do 140 km/h. Jak zapowiadają PKP PLK, skróci to czas przejazdu na linii kolejowej nr 216 z 1 godziny i 17 minut do 1 godziny i 1 minuty, czyli co najmniej kwadrans.

Wartość projektu oszacowano na 224,5 mln zł brutto. Inwestycja realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Składanie ofert w postępowaniu przetargowym trwa do 10 lutego 2017 roku. Zamawiający oceni je pod kątem ceny – 60%, doświadczenia personelu – 20% oraz terminu realizacji – 20%. W specyfikacji zaznaczono, że maksymalny czas realizacji to 36 miesięcy. Na czas trwania robót linia będzie całkowicie zamknięta dla ruchu. Pasażerowie będą musieli korzystać z komunikacji zastępczej. Najpierw na odcinku Olsztynek – Olsztyn Główny, a następnie na odcinku Działdowo – Olsztynek.

Podpisanie umowy planowane jest na listopad 2017 r., a zakończenie prac na sierpień 2020 r.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony