Olbrzymie problemy z punktualnością w przewozach towarowych
ms, Rynek-Kolejowy.pl ⚫ 06.03.2015 ⚫
160
Archiwum RK
Komentarze:
2015-03-06 12:13:03 Autor: Towarowy
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Nie będzie dobrze- wczoraj zatrzymała mnie dyżurna z bruttem TWR na łącznicy Turze- Nędza Wieś, bo "będziemy przepuszczać luzaka do Rybnika". Chore podejście PLK!!!
2015-03-06 12:42:17 Autor: Mikol
---.tktelekom.pl
@ Towarowy
Proszę o wyjaśnienie skrótu TWR
Proszę o wyjaśnienie skrótu TWR
2015-03-06 12:58:28 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
TWR - Towar Wysokiego Ryzyka np.: benzyna.
2015-03-06 13:01:37 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
MSN - Materiały Szczególnie Niebezpieczne np.: radioaktywne
2015-03-06 13:13:04 Autor: MPT
---.adsl.inetia.pl
TWR - Towary Wysokiego Ryzyka.
Co do artykułu - faktycznie opóźnienia w ruchu towarowym albo wynikają z winy PLK (sposób prowadzenia ruchu albo stan infrastruktury). To są nagminne przyczyny. Do tego dochodzą sytuacje losowe albo stan taboru. Niemniej jednak wkurza mnie jako maszynistę, że jadąc w nocy np między Maksymilianowem, a Tczewem na niektórych posterunkach nagminnie dyżurni zwlekają z podaniem semafora. Przy składach kontenerowych gdzie prędkości są całkiem spore jak na tą kategorię pociągów trzeba się upominać o wolną. Mimo, że nic z przodu nie jedzie wolną zazwyczaj dają przy mijaniu ostatniego odstepowego. Tyle, że wtedy to ja już mam wdrożone hamowanie. Zanim skład puści to z np 100/110 robi mi się w okolicach 40km/h. A później jeszcze opiernicz zbieram "mechanik dlaczego ty tak wolno jedziesz?!?" I kurka wodna nie idzie przetłumaczyć, że to nie taczka czy pudełko zapałek na haku, do tego kita ponad 700m i po takim hamowaniu rozruch znów trwa mimo, że robi się go pod kreskę coby czasu nie tracić. Przy prędkościach rozkładowych optymalne podanie wolnej jest na wysokości odstępowego z W1 (blokada 4-ro stawna). Moim skromnym zdaniem szkolenia zarówno dyżurnych ruchu jak i maszynistów powinny być prowadzone w nowy sposób. Maszynistę dać na kilka dni na nastawnię żeby zobaczył co z czym się je, a i dyżurnego dać na kilka jazd żeby zobaczył jak to wygląda z naszego punktu widzenia. UTK tak walczy o poprawę bezpieczeństwa ale nie znalazł się nikt inteligenty, który by wprowadził takie szkolenia. Ludzi spoza IC szkoli się w Warszawie na EP09 gdzie u siebie na takim sprzęcie nie jeżdżą i jeździć nie będą. Młodych na licencji wsadza się za kierat dziewiątki jak spora część nie ma bladego pojęcia co do czego. Do tego jedzie się 160/h na taborze którego się nie zna, po linii gdzie nie ma się znajomości - dla mnie to jest bzdura totalna. Prawda jest taka czy z tym szkoleniem czy bez nie ma różnicy jak się wsiądzie na 160. Kolejny pic na wodę w kwestii szkoleń i poprawy bezpieczeństwa na naszej kochanej kolei. Przykre ale prawdziwe.
Co do artykułu - faktycznie opóźnienia w ruchu towarowym albo wynikają z winy PLK (sposób prowadzenia ruchu albo stan infrastruktury). To są nagminne przyczyny. Do tego dochodzą sytuacje losowe albo stan taboru. Niemniej jednak wkurza mnie jako maszynistę, że jadąc w nocy np między Maksymilianowem, a Tczewem na niektórych posterunkach nagminnie dyżurni zwlekają z podaniem semafora. Przy składach kontenerowych gdzie prędkości są całkiem spore jak na tą kategorię pociągów trzeba się upominać o wolną. Mimo, że nic z przodu nie jedzie wolną zazwyczaj dają przy mijaniu ostatniego odstepowego. Tyle, że wtedy to ja już mam wdrożone hamowanie. Zanim skład puści to z np 100/110 robi mi się w okolicach 40km/h. A później jeszcze opiernicz zbieram "mechanik dlaczego ty tak wolno jedziesz?!?" I kurka wodna nie idzie przetłumaczyć, że to nie taczka czy pudełko zapałek na haku, do tego kita ponad 700m i po takim hamowaniu rozruch znów trwa mimo, że robi się go pod kreskę coby czasu nie tracić. Przy prędkościach rozkładowych optymalne podanie wolnej jest na wysokości odstępowego z W1 (blokada 4-ro stawna). Moim skromnym zdaniem szkolenia zarówno dyżurnych ruchu jak i maszynistów powinny być prowadzone w nowy sposób. Maszynistę dać na kilka dni na nastawnię żeby zobaczył co z czym się je, a i dyżurnego dać na kilka jazd żeby zobaczył jak to wygląda z naszego punktu widzenia. UTK tak walczy o poprawę bezpieczeństwa ale nie znalazł się nikt inteligenty, który by wprowadził takie szkolenia. Ludzi spoza IC szkoli się w Warszawie na EP09 gdzie u siebie na takim sprzęcie nie jeżdżą i jeździć nie będą. Młodych na licencji wsadza się za kierat dziewiątki jak spora część nie ma bladego pojęcia co do czego. Do tego jedzie się 160/h na taborze którego się nie zna, po linii gdzie nie ma się znajomości - dla mnie to jest bzdura totalna. Prawda jest taka czy z tym szkoleniem czy bez nie ma różnicy jak się wsiądzie na 160. Kolejny pic na wodę w kwestii szkoleń i poprawy bezpieczeństwa na naszej kochanej kolei. Przykre ale prawdziwe.
2015-03-06 13:28:45 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
@MPT
Zgadzam się z Tobą w 100%. Moim zdaniem takie podejście dyżurnych ruchu wynika z ,,przepisów", które z maszynisty robią swoisty ,,BUDZIK" i dotyczy to zarówno pociągów towarowych jak i pasażerskich.
Zgadzam się z Tobą w 100%. Moim zdaniem takie podejście dyżurnych ruchu wynika z ,,przepisów", które z maszynisty robią swoisty ,,BUDZIK" i dotyczy to zarówno pociągów towarowych jak i pasażerskich.
2015-03-06 13:51:40 Autor: Mikol
---.tktelekom.pl
Dziękuje za rozszyfrowanie skrótu.
Bardzo często zawodowi kolejarze na tym forum używają terminologii branżowej nie zawsze zrozumiałem dla miłośników kolei.
Dlatego proszę zawodowców o branie pod uwagę, że ich wpisy czytaja też amatorzy.
Przy małym wysilku można przecież rozwijać skróty czy teżstarać się zastępowac zawodowy żargon ogólnie zrozumiałym językiem.
Bardzo często zawodowi kolejarze na tym forum używają terminologii branżowej nie zawsze zrozumiałem dla miłośników kolei.
Dlatego proszę zawodowców o branie pod uwagę, że ich wpisy czytaja też amatorzy.
Przy małym wysilku można przecież rozwijać skróty czy teżstarać się zastępowac zawodowy żargon ogólnie zrozumiałym językiem.
2015-03-06 15:32:48 Autor: Towarowy
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
I po 15 min dostałem wolną na SZ, a ta już dre morde, że nie jadę a ona ma przecież przejazd zamknięty.
2015-03-06 16:10:37 Autor: maszynista 667
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W moich okolicach gdzie 90% poc.towarowych zapina Cargo,główną przyczyną opóźnień jest brak "konia" dla składu.Wynikło to z błędnej restrukturyzacji firmy w tym rejonie,czyli zamknięcia i wygaszenia szopy tam,gdzie realizowane są największe załadunki...
2015-03-06 17:34:43 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Oprócz braku "konia" nagminne jest brak obsady ( mechanika lub rewidenta) - szczególnie przy "zdawkach"
2015-03-06 21:09:56 Autor: jackfree
---.dynamic.chello.pl
Ciekaw jestem jak te opóźnienia są liczone. Bo sporo pociągów już ze stacji początkowej wyjeżdża opóźnione bo brak loka lub drużyny trakcyjnej, późne zgłoszenie gotowości, późne wydanie brutta z bocznicy itp. I moim zdaniem te pociągi nie powinny być uwzględniane. Powinny być liczone tylko pociągi uruchomione planowo lub przed planem.
2015-03-07 16:21:06 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post kolej moja miłość:
"@MPT
Zgadzam się z Tobą w 100%. Moim zdaniem takie podejście dyżurnych ruchu wynika z ,,przepisów", które z maszynisty robią swoisty ,,BUDZIK" i dotyczy to zarówno pociągów towarowych jak i pasażerskich."
Przepraszam bardzo, ale BUDZIK jest tylko jeden! Zgadzam się z Tobą w 100%. Moim zdaniem takie podejście dyżurnych ruchu wynika z ,,przepisów", które z maszynisty robią swoisty ,,BUDZIK" i dotyczy to zarówno pociągów towarowych jak i pasażerskich."
2015-03-08 11:10:51 Autor: kolej moja miłość
---.centertel.pl
Budzik, to jedna z funkcji zegarka, która po aktywacji informuje użytkownika, że właśnie nadszedł czas na... . Cudzysłów, który użyłem jest przenośnią wyrazu w nim zawartego a duże litery mają podkreślić nagminność tych sytuacji w których maszynista informuje bardzo zapracowanego dyż. ruch, że właśnie nadszedł czas na podanie semafora przed pędzącym pociągiem.
2015-03-08 13:00:23 Autor: stary emeryt kolejowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ mikol.
Kiedyś na kolei było jedno pojęcie MSN/materiały szczególnie niebezpieczne, chlor i z 15 innych chemicznych materiałów wyszczególnionych w przepisach// i specjalne przepisy prowadzenia pociągów z tymi materiałami, łącznie ze specjalnym wyposażeniem lokomotywy do prowadzenia tych pociągów. Dziś stworzono nowy rodzaj pociągów TWR,/towar wysokiego ryzyka/, to są dodatkowo ujęte towary, które ze względu na cenność powinny być pod szczególnym nadzorem dyżurnych i dyspozytorów prowadzone pociągi, w których towary te się znajdują; samochody, itp. towary o dużej wartości/.
Kiedyś na kolei było jedno pojęcie MSN/materiały szczególnie niebezpieczne, chlor i z 15 innych chemicznych materiałów wyszczególnionych w przepisach// i specjalne przepisy prowadzenia pociągów z tymi materiałami, łącznie ze specjalnym wyposażeniem lokomotywy do prowadzenia tych pociągów. Dziś stworzono nowy rodzaj pociągów TWR,/towar wysokiego ryzyka/, to są dodatkowo ujęte towary, które ze względu na cenność powinny być pod szczególnym nadzorem dyżurnych i dyspozytorów prowadzone pociągi, w których towary te się znajdują; samochody, itp. towary o dużej wartości/.
2015-03-09 10:17:31 Autor: jackfree
---.dynamic.chello.pl
@ stary emeryt kolejowy
Par.8 Ir-16 "Towary niebezpieczne wysokiego ryzyka (TWR) stanowią towary, które wbrew ich pierwotnemu przeznaczeniu, użyte dla celów terrorystycznych, mogą spowodować poważne skutki, takie jak liczne straty w ludziach i masowe zniszczenia." Samochody i towary o znacznej wartości nie maja nic wspólnego z TWR. Co do specjalnego nadzoru ze strony dyż. ruchu, SOK i dyspozytury to tu pełna zgoda.
Par.8 Ir-16 "Towary niebezpieczne wysokiego ryzyka (TWR) stanowią towary, które wbrew ich pierwotnemu przeznaczeniu, użyte dla celów terrorystycznych, mogą spowodować poważne skutki, takie jak liczne straty w ludziach i masowe zniszczenia." Samochody i towary o znacznej wartości nie maja nic wspólnego z TWR. Co do specjalnego nadzoru ze strony dyż. ruchu, SOK i dyspozytury to tu pełna zgoda.
2015-03-09 19:05:28 Autor: stary emeryt kolejowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@jackfree. Czy jakaś instrukcja te towary wymienia ?. Czy tylko nadawca sam określa ,że taki nadany towar mieści się w TWR.Warto poznać coś nowego, nawet w moim wieku.
2015-03-09 20:33:05 Autor: jackfree
---.e-siemianowice.pl
Cała instrukcja Ir-16 traktuje o przewozie materiałów niebezpiecznych i wymienia grupy tych towarów. Można pobrać ze strony PLK
http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ir-16.pdf
http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ir-16.pdf
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |