Partnerzy serwisu:

Olbrzymie problemy z punktualnością w przewozach towarowych

ms, Rynek-Kolejowy.pl 06.03.2015 160

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-03-06 12:13:03 Autor: Towarowy
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Nie będzie dobrze- wczoraj zatrzymała mnie dyżurna z bruttem TWR na łącznicy Turze- Nędza Wieś, bo "będziemy przepuszczać luzaka do Rybnika". Chore podejście PLK!!!
2015-03-06 12:42:17 Autor: Mikol
---.tktelekom.pl
@ Towarowy
Proszę o wyjaśnienie skrótu TWR
2015-03-06 12:58:28 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
TWR - Towar Wysokiego Ryzyka np.: benzyna.
2015-03-06 13:01:37 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
MSN - Materiały Szczególnie Niebezpieczne np.: radioaktywne
2015-03-06 13:13:04 Autor: MPT
---.adsl.inetia.pl
TWR - Towary Wysokiego Ryzyka.
Co do artykułu - faktycznie opóźnienia w ruchu towarowym albo wynikają z winy PLK (sposób prowadzenia ruchu albo stan infrastruktury). To są nagminne przyczyny. Do tego dochodzą sytuacje losowe albo stan taboru. Niemniej jednak wkurza mnie jako maszynistę, że jadąc w nocy np między Maksymilianowem, a Tczewem na niektórych posterunkach nagminnie dyżurni zwlekają z podaniem semafora. Przy składach kontenerowych gdzie prędkości są całkiem spore jak na tą kategorię pociągów trzeba się upominać o wolną. Mimo, że nic z przodu nie jedzie wolną zazwyczaj dają przy mijaniu ostatniego odstepowego. Tyle, że wtedy to ja już mam wdrożone hamowanie. Zanim skład puści to z np 100/110 robi mi się w okolicach 40km/h. A później jeszcze opiernicz zbieram "mechanik dlaczego ty tak wolno jedziesz?!?" I kurka wodna nie idzie przetłumaczyć, że to nie taczka czy pudełko zapałek na haku, do tego kita ponad 700m i po takim hamowaniu rozruch znów trwa mimo, że robi się go pod kreskę coby czasu nie tracić. Przy prędkościach rozkładowych optymalne podanie wolnej jest na wysokości odstępowego z W1 (blokada 4-ro stawna). Moim skromnym zdaniem szkolenia zarówno dyżurnych ruchu jak i maszynistów powinny być prowadzone w nowy sposób. Maszynistę dać na kilka dni na nastawnię żeby zobaczył co z czym się je, a i dyżurnego dać na kilka jazd żeby zobaczył jak to wygląda z naszego punktu widzenia. UTK tak walczy o poprawę bezpieczeństwa ale nie znalazł się nikt inteligenty, który by wprowadził takie szkolenia. Ludzi spoza IC szkoli się w Warszawie na EP09 gdzie u siebie na takim sprzęcie nie jeżdżą i jeździć nie będą. Młodych na licencji wsadza się za kierat dziewiątki jak spora część nie ma bladego pojęcia co do czego. Do tego jedzie się 160/h na taborze którego się nie zna, po linii gdzie nie ma się znajomości - dla mnie to jest bzdura totalna. Prawda jest taka czy z tym szkoleniem czy bez nie ma różnicy jak się wsiądzie na 160. Kolejny pic na wodę w kwestii szkoleń i poprawy bezpieczeństwa na naszej kochanej kolei. Przykre ale prawdziwe.
2015-03-06 13:28:45 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
@MPT
Zgadzam się z Tobą w 100%. Moim zdaniem takie podejście dyżurnych ruchu wynika z ,,przepisów", które z maszynisty robią swoisty ,,BUDZIK" i dotyczy to zarówno pociągów towarowych jak i pasażerskich.
2015-03-06 13:51:40 Autor: Mikol
---.tktelekom.pl
Dziękuje za rozszyfrowanie skrótu.
Bardzo często zawodowi kolejarze na tym forum używają terminologii branżowej nie zawsze zrozumiałem dla miłośników kolei.
Dlatego proszę zawodowców o branie pod uwagę, że ich wpisy czytaja też amatorzy.
Przy małym wysilku można przecież rozwijać skróty czy teżstarać się zastępowac zawodowy żargon ogólnie zrozumiałym językiem.
2015-03-06 15:32:48 Autor: Towarowy
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
I po 15 min dostałem wolną na SZ, a ta już dre morde, że nie jadę a ona ma przecież przejazd zamknięty.
2015-03-06 16:10:37 Autor: maszynista 667
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W moich okolicach gdzie 90% poc.towarowych zapina Cargo,główną przyczyną opóźnień jest brak "konia" dla składu.Wynikło to z błędnej restrukturyzacji firmy w tym rejonie,czyli zamknięcia i wygaszenia szopy tam,gdzie realizowane są największe załadunki...
2015-03-06 17:34:43 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Oprócz braku "konia" nagminne jest brak obsady ( mechanika lub rewidenta) - szczególnie przy "zdawkach"
2015-03-06 21:09:56 Autor: jackfree
---.dynamic.chello.pl
Ciekaw jestem jak te opóźnienia są liczone. Bo sporo pociągów już ze stacji początkowej wyjeżdża opóźnione bo brak loka lub drużyny trakcyjnej, późne zgłoszenie gotowości, późne wydanie brutta z bocznicy itp. I moim zdaniem te pociągi nie powinny być uwzględniane. Powinny być liczone tylko pociągi uruchomione planowo lub przed planem.
2015-03-07 16:21:06 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post kolej moja miłość:
"@MPT
Zgadzam się z Tobą w 100%. Moim zdaniem takie podejście dyżurnych ruchu wynika z ,,przepisów", które z maszynisty robią swoisty ,,BUDZIK" i dotyczy to zarówno pociągów towarowych jak i pasażerskich."
Przepraszam bardzo, ale BUDZIK jest tylko jeden!
2015-03-08 11:10:51 Autor: kolej moja miłość
---.centertel.pl
Budzik, to jedna z funkcji zegarka, która po aktywacji informuje użytkownika, że właśnie nadszedł czas na... . Cudzysłów, który użyłem jest przenośnią wyrazu w nim zawartego a duże litery mają podkreślić nagminność tych sytuacji w których maszynista informuje bardzo zapracowanego dyż. ruch, że właśnie nadszedł czas na podanie semafora przed pędzącym pociągiem.
2015-03-08 13:00:23 Autor: stary emeryt kolejowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ mikol.
Kiedyś na kolei było jedno pojęcie MSN/materiały szczególnie niebezpieczne, chlor i z 15 innych chemicznych materiałów wyszczególnionych w przepisach// i specjalne przepisy prowadzenia pociągów z tymi materiałami, łącznie ze specjalnym wyposażeniem lokomotywy do prowadzenia tych pociągów. Dziś stworzono nowy rodzaj pociągów TWR,/towar wysokiego ryzyka/, to są dodatkowo ujęte towary, które ze względu na cenność powinny być pod szczególnym nadzorem dyżurnych i dyspozytorów prowadzone pociągi, w których towary te się znajdują; samochody, itp. towary o dużej wartości/.
2015-03-09 10:17:31 Autor: jackfree
---.dynamic.chello.pl
@ stary emeryt kolejowy
Par.8 Ir-16 "Towary niebezpieczne wysokiego ryzyka (TWR) stanowią towary, które wbrew ich pierwotnemu przeznaczeniu, użyte dla celów terrorystycznych, mogą spowodować poważne skutki, takie jak liczne straty w ludziach i masowe zniszczenia." Samochody i towary o znacznej wartości nie maja nic wspólnego z TWR. Co do specjalnego nadzoru ze strony dyż. ruchu, SOK i dyspozytury to tu pełna zgoda.
2015-03-09 19:05:28 Autor: stary emeryt kolejowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@jackfree. Czy jakaś instrukcja te towary wymienia ?. Czy tylko nadawca sam określa ,że taki nadany towar mieści się w TWR.Warto poznać coś nowego, nawet w moim wieku.
2015-03-09 20:33:05 Autor: jackfree
---.e-siemianowice.pl
Cała instrukcja Ir-16 traktuje o przewozie materiałów niebezpiecznych i wymienia grupy tych towarów. Można pobrać ze strony PLK
http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ir-16.pdf
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony