Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]
Jakub Madrjas ⚫ 26.08.2016 ⚫
603


![Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia] Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/8345841162654.jpg_60-60.jpg)
![Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia] Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/Cqxfq4qWEAEDQtdlarge.jpg_60-60.jpg)
![Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia] Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8345792458704081.jpg_60-60.jpg)
![Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia] Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img834579669229740.jpg_60-60.jpg)
![Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia] Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/CqxuG3kXYAAhiWularge.jpg_60-60.jpg)
![Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia] Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/opole5.jpg_60-60.jpg)
![Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia] Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/opole4.jpg_60-60.jpg)
![Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia] Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/opole3.jpg_60-60.jpg)
![Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia] Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/opole2.jpg_60-60.jpg)
![Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia] Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/opole10.jpg_60-60.jpg)
![Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia] Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/opole11.jpg_60-60.jpg)
![Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia] Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/opole6.jpg_60-60.jpg)
![Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia] Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/opole7.jpg_60-60.jpg)
![Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia] Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/opole8.jpg_60-60.jpg)
![Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia] Opolskie Impulsy jeżdżą już oficjalnie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/opole9.jpg_60-60.jpg)
W piątek 26 sierpnia na dworcu Opole Główne odbyło się oficjalne przekazanie elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls. Jednym z pięciu zamówionych pojazdów można było się przejechać z Opola do Brzegu.
Przy peronach opolskiego dworca stanęły dwa z pięciu zamówionych przez Opolszczyznę ezt, choć, jak zepewnia Łukasz Mikołajczyk, rzecznik prasowy producenta pojazdów – Newagu – na miejscu są już trzy z pięciu zamówionych pojazdów. - Maszyniści uczą się prowadzenia nowych pociągów, wyjeżdżąją one już na trasy z pasażerami. Spisują się znakomicie, nie ma z nimi problemów – mówi. Na potwierdzenie tego trójczłonowy Impuls pojechał z gośćmi (bilet na przejazd mógł zdobyć każdy za pośrednictwem lokalnych mediów) z prędkością 160 km/h do Brzegu.
- Chcę podkreślić, że otrzymują państwo w swoje ręce pojazd sprawdzony, bardzo przyjazny pasażerom i obsłudze. Ponadto jest to jedyny produkowany w kraju tego typu pojazd, całkowicie zgodny z TSI. Ponadto dołożymy wszelkich starań, aby komplet 5 zamówionych przez państwa pociągów dotarł na Opolszczyznę wcześniej niż zapisano to w umowie – powiedział do przedstawicieli województwa obecny podczas przekazania prezes Newagu Zbigniew Konieczek.
Opolskie Impulsy są całkowicie klimatyzowane, wyposażone w wygodne fotele z elektrycznymi gniazdkami i ręczne podnośniki do wózków inwalidzkich w drzwiach środkowych. Tuż obok nich znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Posiadają 4 miejsca dla rowerów (bez konieczności powieszania ich) i niezły system informacji pasażerskiej. Urząd marszałkowski zamówił pojazdy w wariancie trzyczłonowym, w związku z czym niestety, zabiorą one nieco mniej pasażerów niż wysłużone EN57. Jest to chyba największym mankamentem zamówienia, w związku z bardzo widocznym trendem powrotu pasażerów na kolej z momentem zakupu nowego taboru. Przykład? Zarówno Koleje Wielkopolskie, jak i Koleje Dolnośląskie z nowym rozdaniem środków unijnych będą kupować pojazdy 5-członowe, choć jeszcze niedawno zamawiano 3, a później 4 członowe pociągu. Prezesi obu spółek zgadzają się, że krótsze pojazdy nie pomieszczą już nowych chętnych do podróży.
Zdjęcia ezt Impuls dla województwa opolskiego w fazie produkcji można obejrzeć tutaj, a podczas pierwszych jazd z pasażerami, które odbyły się kilkanaście dni temu, tutaj.
- Chcę podkreślić, że otrzymują państwo w swoje ręce pojazd sprawdzony, bardzo przyjazny pasażerom i obsłudze. Ponadto jest to jedyny produkowany w kraju tego typu pojazd, całkowicie zgodny z TSI. Ponadto dołożymy wszelkich starań, aby komplet 5 zamówionych przez państwa pociągów dotarł na Opolszczyznę wcześniej niż zapisano to w umowie – powiedział do przedstawicieli województwa obecny podczas przekazania prezes Newagu Zbigniew Konieczek.
Opolskie Impulsy są całkowicie klimatyzowane, wyposażone w wygodne fotele z elektrycznymi gniazdkami i ręczne podnośniki do wózków inwalidzkich w drzwiach środkowych. Tuż obok nich znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Posiadają 4 miejsca dla rowerów (bez konieczności powieszania ich) i niezły system informacji pasażerskiej. Urząd marszałkowski zamówił pojazdy w wariancie trzyczłonowym, w związku z czym niestety, zabiorą one nieco mniej pasażerów niż wysłużone EN57. Jest to chyba największym mankamentem zamówienia, w związku z bardzo widocznym trendem powrotu pasażerów na kolej z momentem zakupu nowego taboru. Przykład? Zarówno Koleje Wielkopolskie, jak i Koleje Dolnośląskie z nowym rozdaniem środków unijnych będą kupować pojazdy 5-członowe, choć jeszcze niedawno zamawiano 3, a później 4 członowe pociągu. Prezesi obu spółek zgadzają się, że krótsze pojazdy nie pomieszczą już nowych chętnych do podróży.
Zdjęcia ezt Impuls dla województwa opolskiego w fazie produkcji można obejrzeć tutaj, a podczas pierwszych jazd z pasażerami, które odbyły się kilkanaście dni temu, tutaj.
Komentarze:
Newag

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |