Partnerzy serwisu:

Oferty na studium modernizacji linii od Katowic do Sosnowca Jęzor częściowo w budżecie

Michał Szymajda 12.05.2020 2,6k

Oferty na studium modernizacji linii od Katowic do Sosnowca Jęzor częściowo w budżecie
Zdjęcie ilustracyjneFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Sześć ofert wpłynęło w przetargu na wykonanie studium wykonalności dla kilku linii, które pomogą wyprowadzić ruch kolejowy z Katowic w kierunku wschodnim, przez Mysłowice i Sosnowiec Jęzor. Połowa z nich mieści się w budżecie.
PKP PLK zamierza przeznaczyć na dokumentację 13,3 mln zł netto. W tej kwocie zmieściła się najtańsza, krakowska spółka Ivia, z ofertą wartą 9,8 mln zł netto, warszawska Infra – Centrum Doradztwa w konsorcjum z Instytutem Kolejnictwa (13 mln zł netto) oraz Idom Inżynieria wraz z Idom Consulting (13,2 mln zł netto.) Poza kosztorysem znalazły się oferty Multiconsult Polska, TPF oraz Schuessler-Plan. Kolejarze ogłosili przetarg ostatniego dnia marca, teraz PKP PLK będzie analizowało oferty i wybierze którąś z nich.

Studium wykonalności będzie opracowywane do 2023 roku włącznie. Stworzenie dokumentu wynika z potrzeby modernizacji kilku linii kolejowych od Katowic Muchowca do Sosnowca Jęzor. To odcinek, którym w kierunku wschodnim wyjeżdżają z Katowic zazwyczaj pociągi pasażerskie i towarowe, które przez Jaworzno Szczakową zmierzają dalej w kierunku Krakowa.

W ramach studium modernizacji linii wykonawca dokumentacji przeanalizuje możliwości budowy dodatkowych torów na trasie Katowice – Mysłowice. Założeniem planowanej inwestycji jest oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego, co przyczyni się do zwiększenia przepustowości na liniach pasażerskich i towarowych. Częścią analizy jest także możliwość budowy nowych przystanków, m.in. Mysłowice Kopalnia. Wydłużeniu, z myślą o pociągach towarowych, miałaby ulec część torów stacyjnych w takich lokalizacjach jak Siemianowice Śląskie, Katowice Szopienice Płn., Katowice Muchowiec, Mysłowice, Brzeziny Śląskie, Piekary Śl. Odbudowana miałaby być zaniedbana infrastruktura peronowa.

Kompleksowa modernizacja odcinka od Sosnowca Jęzor do Katowic byłaby ostatnim, ale bardzo istotnym elementem modernizacji magistrali E30, która za kilkanaście miesięcy ma zakończyć się między Krakowem a stacją Sosnowiec Jęzor.

Więcej na temat projektu można przeczytać tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony