Oferty na projekt ostatniego odcinka Rail Baltica w kosztorysie
Jakub Madrjas ⚫ 04.01.2021 ⚫
4,7k




PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na przygotowanie dokumentacji dla modernizacji ostatniego polskiego odcinka linii Rail Baltica: od Ełku do granicy w Trakiszkach.
Postępowanie przetargowe zostało ogłoszone w sierpniu. Zamówienie obejmuje przygotowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wymaganych prawem pozwoleń wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego, które stanowi prawo opcji. Dzięki realizacji zadania PLK pozyska wszystkie niezbędne dokumenty do przygotowania realizacji inwestycji, wraz z materiałami do ogłoszenia przetargu na prace budowlane. Oferty pierwotnie miały być otwarte we wrześniu.
Złożonych zostało siedem ofert. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie opiewającym na aż 109 321 767,01 złotych brutto. Oto szczegóły:
Na uwagę zasługuje na pewno oferta z Chin, która jednak nie jest szczególnie atrakcyjna cenowo.
Okres trwania umowy to 1769 dni. Warto przypomnieć, że w 2019 roku znaczącym zmianom uległa koncepcja realizacji tego odcinka Rail Baltiki w Polsce. Pierwotny projekt Rail Baltiki w Polsce zakładał modernizację ciągu linii kolejowych Białystok – Ełk – Suwałki – Trakiszki dla prędkości 160 km/h. Prace studialne od 2017 roku obejmują jednak również wariant o prędkości nawet 250 km/h. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
W grudniu PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację peronów, torów, budowę nowego przejścia podziemnego na stacji Ełk. Natomiast we wrześniu ruszyła przebudowa Rail Baltiki od Czyżewa do Białegostoku. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Stecol Corporation oraz Sinohydro Corporation Limited.
Złożonych zostało siedem ofert. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie opiewającym na aż 109 321 767,01 złotych brutto. Oto szczegóły:
- Arcadis, Multiconsult, Transprojekt Gdański (cena brutto: 63 607 511,52 zł)
- Systra, Biuro Projektowo – Konsultingowe BPK Mosty (82 049 118,00 zł)
- IDOM i BBF (83 193 510,00 zł)
- TPF (79 910 181,36 zł)
- Egis (71 414 650,32 zł)
- China Railway Eryuan Engineering Group, Wielobranżowa Pracownia Projektów Kolejowych (77 425 694,92 zł, ale netto)
- Fehlings Krug, Infrares (66 582 483,00 zł)
Na uwagę zasługuje na pewno oferta z Chin, która jednak nie jest szczególnie atrakcyjna cenowo.
Okres trwania umowy to 1769 dni. Warto przypomnieć, że w 2019 roku znaczącym zmianom uległa koncepcja realizacji tego odcinka Rail Baltiki w Polsce. Pierwotny projekt Rail Baltiki w Polsce zakładał modernizację ciągu linii kolejowych Białystok – Ełk – Suwałki – Trakiszki dla prędkości 160 km/h. Prace studialne od 2017 roku obejmują jednak również wariant o prędkości nawet 250 km/h. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
W grudniu PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację peronów, torów, budowę nowego przejścia podziemnego na stacji Ełk. Natomiast we wrześniu ruszyła przebudowa Rail Baltiki od Czyżewa do Białegostoku. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Stecol Corporation oraz Sinohydro Corporation Limited.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |