Partnerzy serwisu:

Oferty na modernizację obiektów na CMK znacznie powyżej budżetu

Leonard Dolecki 25.09.2018 3,1k

Oferty na modernizację obiektów na CMK znacznie powyżej budżetu
Remont mostu nad Wartą na linii 354fot. PKP PLK
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyła oferty w przetargu na modernizację 14 obiektów inżynierskich wraz z przebudową dróg technologicznych na szlaku Idzikowice – Opoczno Południe, w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Inwestor otrzymał 5 ofert i wszystkie z nich są za drogie.
Przetarg został ogłoszony w sierpniu br. Budżet inwestora opiewa na 37,648 mln zł. Niestety oznacza to, że wszystkie otrzymane oferty znacznie przekraczają kwotę przewidzianą na realizację tej inwestycji.

Zamawiający otrzymał oferty od firm: Polwar (110,148 mln zł), Porr (58,732 mln zł) oraz Trakcja PRKiI (66,319 mln zł), a także konsorcjów: Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones (71,631 mln zł) oraz Intop i Serso (60,128 mln zł). Wszyscy oferenci zaproponowali realizację zadania (do końca listopada 2020 roku), a niemal wszyscy podali taki sam okres gwarancji i rękojmi (84 miesiące), jedynym wyjątkiem jest firma Polwar, która zaoferowała 60 miesięcy gwarancji i rękojmi.

Niemniej jednak, jak zastrzega zamawiający – wyniki mogą ulec jeszcze zmianie. PKP PLK zamierza przeprowadzić aukcję elektroniczną.

Przedsięwzięcie dotyczy przebudowy dziesięciu przepustów oraz czterech wiaduktów. W ramach tego projektu, oprócz przepustów i wiaduktów, zaprojektowane i zbudowane zostaną drogi technologiczne na szlaku Idzikowice – Opoczno Płd. od 82 do 90 kilometra nasypu. Przy tej okazji wykonane zostanie odwodnienie, usunięte zostaną drzewa. Wartość netto całego projektu to 30,6 mln zł.

Obecnie na stacji Opoczno Południe budowany jest drugi nowy peron i przejście podziemne oraz trwa przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym, która usprawni obsługę pociągów. Prace powstają do grudnia i powodują utrudnienia na odcinku Idzikowice –Opoczno Płd. – tym samym, na którym w przyszłym roku będą realizowane prace. Pozostaje więc pytanie: dlaczego zatem PLK nie wykorzystuje obecnych zamknięć torowych również do przebudowy obiektów (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony